דפים

יום חמישי, 1 בדצמבר 2022

בדרך הביתה, חברות מופלאה וגור וסבא אלעזר הצייר - שלושה ספרי ילדים חדשים בהמלצה חמה





בדרך הביתה מאת מירב איפרגן

"בדרך הביתה" מאת מירב איפרגן, בהוצאת בספרי ניב, הוא ספר ילדים מקסים וחשוב שמטרתו היא להנגיש את עקרונות הפסיכולוגיה החיובית לילדים, אך לא רק להם, ועל ידי חיבור לסיפור ולסיטואציה, ביחד עם כלים פרקטיים, לייצר עבור הקוראים בסיס שממנו יוכלו לחולל שינוי חיובי בחייהם ובחיי הסובבים אותם.

במסע להחלמה, עידו בן השש מתמודד עם אתגרים מורכבים. למרות הקושי, הוא בוחר לשים את הפוקוס על היש ועל הכלים שברשותו ולמעשה מייצר מציאות חיובית באמצעות בחירת המילים והפעולות האקטיביות שלו.

המסע של עידו בדרך הביתה משלב בתוכו כלים מעולם הפסיכולוגיה החיובית, אשר נבדקו והוכחו מחקרית כמשפיעים על החוסן והרווחה הנפשית ועל הקשר בין הגוף לנפש. לאורכו של הסיפור שזורים הכלים, בהתאמה לילדים.

בסוף הספר תמצאו ברקוד שיוביל את הקוראים לעמוד שמסביר על עקרונות הפסיכולוגיה החיובית ועל דרכי ההתמודדות שהיא מציעה לילדים, ביחד עם דפי עבודה להדפסה וחומרים נוספים, כתמיכה לאימון ותרגול עם הילדים.

לאורך כל הספר מתכתב הטקסט עם האיורים המקוריים, הנפלאים והססגוניים של ולדיק סנדלר שמאיר בשלל צבעים את הסיפור ומוסיף לייחודיות שלו.

מירב איפרגן היא עורכת דין, מגשרת ומלווה תהליכי התפתחות אישיים ועסקיים, מחברת בין הרוח לפרקטיקה ובוגרת לימודי אימון ילדים ולימודי תעודה בפסיכולוגיה חיובית של מרכז מיטיב.

הספר מבוסס על עקרונות הפסיכולוגיה החיובית ומדעי האושר – ונולד כחלק ממיזם של 'פרויקט לקהילה' בלימודי תעודה בפסיכולוגיה חיובית, שנה ב, שנה"ל תשע"ט, במרכז 'מיטיב' מייסודו של ד"ר טל בן שחר ובהנחיית עו"ד עדי פלד, במרכז הבינתחומי בהרצליה.

"בדרך הביתה" מאת מירב איפרגן. איורים: ולדיק סנדלר. הוצאת ספרי ניב, 28 עמודים. מחיר לצרכן 74 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה.






גור וסבא אלעזר הצייר מאת חנן אלון
"גור וסבא אלעזר הצייר" מאת חנן אלון, בהוצאת אוריון, הוא ספר ילדים מקסים הכולל שני סיפורים: "גור הצייר" ו"ביקור בגלריה".

הסיפור "גור הצייר" מביא את סיפורו של גור, ילד שמאוד אהב את סבתו. את סבא הוא אף פעם לא הצליח לראות כי הוא תמיד היה עסוק בגלריה שלו בקומה השנייה. באחד הימים סבתא לא הייתה בבית והסבא קירב את הנכד אליו. כך ראה גור מהו תהליך היצירה של סבא הצייר ומהי מלאכת הציור. בסוף היום חזר הילד הביתה וצייר את אימא שלו.

בסיפור "ביקור בגלריה" לוקח הסבא את גור לראות ציורים בגלריה. שם הוא רואה גברת שמתעניינת בציור של סבא שלו ורוצה לקנות אותו. הוא הזדעק ואמר: 'לא, זה ציור של סבא'. מכאן הוא לומד שגלריה זה מקום שאמנים מציגים וגם מתפרנסים.
לאורך כל הספר מתכתב הטקסט עם האיורים המקוריים, הנפלאים והססגוניים של פנינה אלון שמאירה בשלל צבעים את הסיפור ומוסיפה לייחודיות שלו.

ד"ר חנן אלון, תושב כפר סבא, שרת 36 שנים במערכת הביטחון ושנים רבות במכון וייצמן. לחנן תואר שלישי בניתוח מערכות. לפני כעשור הוא השתתף בסדנה לכתיבת סיפורי ילדים, בהדרכתה של הסופרת מירי רוזובסקי, ושם נולד רעיון הספר.


ספרם של חנן אלון המספר, ושל פנינה אלון ז"ל המאיירת, נועד להנחיל את חדוות הציור לילדים. הספר יצא לאור בימים אלה לזכרה של פנינה ז"ל במלאת שנה לפטירתה.

פנינה משכה במכחול על בד משחר ילדותה בירושלים. בעלת תואר שני בפיזיקה, לימדה שנים רבות מתמטיקה ופיזיקה בתיכון על שם כצנלסון בכפר סבא והכשירה מורים להוראת פיזיקה במכללת בית ברל. המדע המדויק והאמנות שזורים בחייה פנינה. היא פיתחה שיטה להוראת פיזיקה בשילוב עם אמנות. כשלמדה, למשל, אופטיקה – היא הציגה לתלמידיה יצירות אמנות בהן מופיעות מראות. היא ניתחה את הצבעים ביצירות השונות, פיתחה קורס בנושא תורת האור אותה למדה על ידי שילוב של תאוריית הפיזיקה ביצירות אמנות מקוריות. גישתה זו זיכתה אותה בשנת 2002 בפרס רקנאטי על יצירתיות וחדשנות בהוראה. ציוריה ב-20 השנים האחרונות לחייה הם מחוות לציירים דגולים כגון פיקאסו, מאטיס, גוגן, ואן גוך, ובעיקר ורמיר. היא ציירה תמונות המוצגות במוזיאון ואת הצופים העומדים מולן. פנינה ראתה את השיח בין הצופה ורגשותיו ליצירה - מהותי ומשלים אותה כאשר ההתבוננות של הצופה נתפסת בעיניה כסוג של הרהור וחשבון נפש. בציוריה הומור דק, הבולט גם באיוריה לספר "גור וסבא אלעזר הצייר", אותם הקדישה לשנים עשר נכדיה. היא עמלה שנים רבות להנחיל לילדים ולנכדים את יסודות הציור גם בימיה. האחרונים כשהייתה חולה מאוד ובקושי רב הצליחה להזיז מספר אצבעות ולהחזיק מכחול, היא התאמצה וציירה פרחים צבעוניים.

"גור וסבא אלעזר הצייר" מאת חנן אלון. איורים: פנינה אלון. הוצאת אוריון, עמודים לא ממוספרים. מנוקד. מחיר לצרכן 88 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה .






חברות מופלאה מאת מדלן הופמן

"חברות מופלאה" מאת מדלן הופמן בהוצאת "ספרי ניב" הוא ספר ראשית קריאה נפלא שמטרתו בין היתר ללוות את התמודדותם של ילדים בני שש ומעלה עם האתגרים החברתיים שאופייניים לבני גילם. הוא מציב בפניהם מראה כדי שיזהו בה את עצמם ויקבלו בעזרתה לגיטימציה לקשיים, לחששות, להיסוסים ולצורך שלהם בחיזוקים ובהכלה שנחוצים לחיזוק ביטחונם העצמי ולמיצוב מקומם בעתיד כיחידים בחברה.

דרור ושירה, צמד ציפורים, מתיידדים והקשר ביניהם מתהדק. כיצד הם מתמודדים עם תגובותיהם המעליבות של חברים? כיצד שירה מרגישה כשהיא רואה את דרור מתלחשש ומצחקק עם חברתה הטובה פשושית? ומה הופך אותם לזוג מוצלח?

בסיפור שזורים מסרים ערכיים, חברתיים ומגדריים בנוגע ליחסים בין-אישיים, ליחסים בין הורים לילדיהם וליחסי הגומלין בין היחיד לקהילה. מועברים באמצעותו מסרים ברורים לשוויון מגדרי באשר לחלוקת תפקידים בין המינים, זוגיות והורות חד מינית. הספר הוא בסיס נפלא לשיחה עם הילדים. כל פרק מדגיש ערכים ואתגרים שונים. הספר מלווה באיורים מקוריים ונפלאים של מירב לביא.


"דרור היה מודאג. הוא לא ידע למה שירה הלכה הביתה ולא חיכתה לו כמו תמיד. אולי שירה רוצה להיפרד ממני? תהה, אולי היא מצאה לה חבר אחר? ואולי עשיתי משהו שפגע בה? דרור לא היה שקט. הוא התהלך הלוך ושוב בדרו ולא ידע מה לעשות. הוא שיתף את האימהות שלו וביקש את עצתן. "אם לא תבררו ביניכם, לעולם לא תדעו", אמרה לו אמא צליל". (מתוך הספר)

מדלן הופמן, אשת חינוך, יועצת ארגונית ופעילה לשוויון מגדרי, היא אימא וסבתא שמחה בשלושת ילדיה ובעשרת נכדיה. מדלן עסקה עשרים שנה בחינוך לגיל הרך, בהדרכה ובהכשרת מחנכים לגיל הרך. זכתה בתואר מובילת שינוי וחדשנות בחינוך. כן עסקה בפיתוח ארגוני ובפיתוח מנהלים. בעלת תואר ראשון ותואר שני בחינוך, תואר שני בפיתוח ארגוני ותואר שני במגדר. "חברות מופלאה" הוא ספרה הראשון.

"חברות מופלאה" מאת מדלן הופמן. איורים: מירב לביא. הוצאת ספרי ניב, 32 עמודים. מחיר לצרכן 64 ₪. לרכישה לחצו כאן.















ריקי ברוך




















אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה