דפים

יום שישי, 16 בדצמבר 2022

מכונת המילים, בובו מייסס, לחיות את הסוד, טיפוליים ולחיות את הסוד - ספרים חדשים בהמלצה.




בובו מייסס מאת שרית נבון


"בובו מייסס - סיפורי סבתא של היום!" מאת שרית נבון בהוצאת "ספרי ניב" הוא ספר הדרכה שמטרתו, בין היתר, לפתח דיאלוג בין הורים ומחנכים באשר הם, כדי לזהות את תחושותיו ורגשותיו של הילד בנושאים רבים ומגוונים ולהזדהות עימם.

הספר נוגע באירועים, במצבים ובדמויות הנקרים בדרכו של הילד וברצונותיו והחלטותיו ברגעים הללו.
גישת הספר עוסקת בכאן ובעכשיו, על רגשות ותרחישים יומיומיים שכל ילד וילדה יפגשו במהלך חייהם.

הספר מתאים גם ככלי פדגוגי-רגשי על מנת לפתח את עולמם הפנימי של הילדים ולהעלות את ביטחונם העצמי. ניתן להחליף את הדמויות כדי להתאימן לכל משפחה באשר היא.



דניאלה היא הילדה שהיינו, או הילד/ה שלנו, הילד שלומד להיות שלם בצמיחתו. בובו הכלב הוא השיקוף למחשבותיה של גיבורת הספר והוא יוצר תמונת מראה רגשית לדרך שבה אנו צועדים בחיינו. בובו יכול להצטייר כחבר או כמו הקול בתוכנו, המלווה אותנו בדרך שבה אנו צועדים. לכולנו יש את הבובו שלנו!

"פָּגַשְׁתְּ בּוֹ לֹא בְּמִקְרֶה, אֶת יַלְדָּה שְׁאַפְתָּנִית בְּמַהוּתֵךְ וְצִפִּיּוֹתַיִךְ מֵעַצְמֵךְ נֶחֱשָׁבוֹת לִגְבוֹהוֹת, וְאַתְּ אָכֵן מַשִּׂיגָה מַטָּרוֹת שֶׁאַתְּ מַצִּיבָה לְעַצְמֵךְ, לְדֻגְמָה לְהַזְכִּירְךָ כְּשֶׁשַּׂמְתְּ לָךְ לְמַטָּרָה לְהַשְׁאִיר אֶצְלֵנוּ אֶת בּוֹבּוֹ, לָקַחְתְּ אַחְרָיוּת וּלְבַסּוֹף הֲצָלַחַתְּ לְצָרְפוֹ לְמִשְׁפַּחְתֵּנוּ. הִסְתַּכַּלְתִּי עַל בּוֹבּוֹ וְשָׂמַחְתִּי לָדַעַת שֶׁהוּא בְּחַיַּי". (מתוך הספר)

שרית נבון צמחה לעולם האימון מתוך רצון לטפל ולהגיע פנימה ללב האדם. היא רכשה את השכלתה באוניברסיטת NYU ומאז המשיכה ללמוד בעוד שלוחות אימוניות כמו NLP, קוסטלציה ועוד. שרית מאמנת הפועלת מהבטן ומתאימה את הטיפול לפרפרי הבטן של המתאמן. ספר ביכוריה "בובו מייסס" נולד ביום שבו נולדו נכדיה הראשונים, ומאז בובו הוא חלק בלתי נפרד מחייהם. לדברי שרית, "הוא שימש, ועדיין משמש, כלי עזר להקשבה מהבטן. כל מה שאנו צריכים הוא בובו שיסייע לנו לפרש את האני שלנו באופן חיובי. אני מאמינה בבובו כאמצעי להגיע לשיח עם יקירינו".

"בובו מייסס – סיפורי סבתא של היום!" מאת שרית נבון. הוצאת ספרי ניב, 63 עמודים. מנוקד. מחיר לצרכן 89 ₪. להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר




מכונת המילים מאת ניצן דגן


"מכונת המילים" מאת ניצן דגן בהוצאת "ספרי ניב" הוא ספר פנטזיה מרתק המתאר עולם נחרב שבו נשארו לחיות לבדם רק ילדים. העלילה מתרחשת כשבע שנים לאחר שנגיף מסתורי מתפרץ, קוטל את כל אוכלוסיית המבוגרים, ומאז אף לא אחד נשאר בחיים מעבר לגיל 20.

הספר מלווה את מסעה של אלה, נערה בת 19, שנרדפת על ידי חבורת ילדים אכזרית, שמנסים לתפוס אותה כדי להשמיד את הדבר שעליו היא מגינה בכל מאודה, שריד אחרון מעולם המבוגרים שאיננו, חפץ שמכונה בפי כולם "מכונת המילים". ילדים רבים שאינם חלק מאותה חבורה תולים בה ובמה שהיא שומרת קרוב לליבה את תקוותם האחרונה. הם מלאי אמונה שבכוחה ובכוחו של החפץ "הקסום" לשנות את העולם ולהציל אותו מכליה.


ניצן דגן (43), תושב פרדס חנה, אב ל-4 ילדים, עוסק בתחום התאורה, מעצב תאורת לד לאירועים ויוצר מייצגי אור. הוא היה על כל במה אפשרית בארץ ונחשב פורץ דרך. "התחלתי את תחום תאורת הלד לאירועים בארץ והייתי הראשון והבלעדי לעסוק בזה", הוא משתף. בין הפרויקטים הגדולים שהיה מעורב בהם: שלוש פעמים בטקס הדלקת המשואות בהר הרצל (השמלה של ריטה עם 5000 נוריות לד עליה, היא עבודה שלו), מופע כוורת בפארק, פסטיבל האורות בכפר סבא, פעמיים בטקסי פתיחת המכבייה ושלל אירועים, מופעים ופרסומות.

כשניצן דגן הכין לבתו הבכורה אלה כמתנת בת מצווה ספר ציטוטים מרגשים ומעוררי מחשבה, "נחה עליו ההשראה" וכתב היד המלא קרם עור וגידים כבדרך קסם, ובתוך חודשים ספורים היה כבר מוכן לקריאה ראשונה. כל זה התרחש בסוף שנת 2018.
שנה אחר כך פרצה מגפת הקורונה, והדמיון הרב בין הספר שכתב לפני כן למציאות, גרם לו להבין שהוא חייב לצאת לאור מתוך מחשבה שאולי, אם מספיק אנשים יתבוננו במסרים הבוקעים מתוכו, תתאפשר יצירת מקום טוב יותר בעולם הזה עבורנו ובעיקר עבור דור ההמשך שלנו.

"לאחר שהסיפור המטלטל והמילים העוצמתיות שבספר, שינו את חיי והביאו אותי לקבל, להאמין ולאהוב את עצמי ואת המציאות סביב. אני מזמין גם אתכם להצטרף למסע שבסופו, כך אני מאמין, נוכל יחד לבחור וליצור את העולם ואת העתיד שכולנו מייחלים לו".

"מכונת המילים" מאת ניצן דגן. הוצאת ספרי ניב, 377 עמודים. מחיר לצרכן 85 ₪. להשיג באתר.




שתי אהבות מאת רונית שטייניץ

"שתי אהבות" מאת רונית שטייניץ בהוצאת "ספרי ניב" הוא רומן מרגש שעוסק בדור השני לניצולי השואה, באנשים שגדלו להורים שאיבדו את הכול – את משפחתם, את ביתם ולעתים גם את צלילות דעתם.

הסיפור מתחיל במחצית השנייה של שנות השישים בתל אביב, כאשר גיבורי הספר נפגשים לראשונה כשהם בגיל ההתבגרות. גיבורי הספר הם רוחל'ה, בחורה מאומצת וקובי. המכנה המשותף ביניהם הוא העובדה ששניהם בני הדור השני.


אנו עדים לקשיי הגיבורים לחיות לצידם של הורים שלא מתפקדים כהורי חבריהם. הרקע המשותף של חייהם מהדק את יחסי החברות ביניהם כשברקע המצב הביטחוני בישראל. הגיבור הראשי בוחר ללמוד עבודה סוציאלית שבסיומם מתקבל לעבוד עם ניצולי שואה בודדים.
הצלע השלישית בסיפור נכנסת לחייהם בהפתעה ונושאת עימה סיפור נוסף ומפתיע שמשנה את חייהם ואת העלילה. סיום הספר בשנות השבעים הוא הפתעה לקוראים. זהו ספר מרגש, מהנה ומלא תקווה, גיבוריו שובים את לב הקורא.

רונית שטייניץ עבדה שנים רבות בחינוך כמחנכת וכמנהלת בית ספר. כשפרשה נקראה שוב לרכז את מקצוע המדעים. כתבה כל השנים. "שתי אהבות" הוא ספרה הראשון.

"שתי אהבות" מאת רונית שטייניץ. הוצאת ספרי ניב, 674 עמודים. מחיר לצרכן 82 ש"ח. להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת ובאתר



טיפוליים מאת עלמא הופמן

כמה יפים היו יכולים להיות חיי האושר והעושר עד עצם היום הזה?
"טיפוליים" מאת עלמא הופמן בהוצאת "ספרי ניב" הוא רומן מרתק ומרגש, שמציג את סיפורה של לילו, שרק עברה עם בן זוגה מהמושב אל העיר כדי להתחיל את הקריירה שלה בתור פסיכולוגית.

לילו תכננה להיות האדם הראשון שיחיה את החיים באמת לפי הספר: לסיים צבא, ללמוד ולעבוד, לקנות דירה, למצוא עבודה, להתחתן ולהביא ילדים לעולם. אף אחד לא סיפר לה בתור בת יחידה למשפחה די נורמלית שאסור לצאת בהצהרות או לתכנן תוכניות - בטח לא לקנות לול לתינוק לפני שהוא נולד.

לאורך הספר לומדת לילו איך להתמודד עם המציאות עמוסת המשברים הקטנים שמעולם לא סיפרו לה עליהם, עוברת בין צידוד בחיי הביטחון שעל ערכיהם חונכה לבין צידוד בחיי הריגושים, ובעיקר מבינה לאחר היריון הפכפך ומבטיח שלא תמיד העבודה הקשה משתלמת כפי שתמיד הבטיחו לה.


עלמא הופמן (21) היא סטודנטית לפסיכולוגיה, ילידת תל אביב. "טיפוליים" הוא ספרה הראשון אותו כתבה במהלך שירותה הצבאי כמראיינת פסיכוטכנית.

עלמא הופמן מספרת: "הספר נוגע בסוגיות רבות, אך מטרתי העיקרית בכתיבתו הייתה להנחיל לקוראים את ההבנה שלעולם אין לדעת מה הסיפור של מי שנמצא מולנו ועלינו להישאר תמיד עם הגמישות והיכולת לקבל את העובדה שלא תמיד יש אמת אחת, אם יש אמת בכלל".

"טיפוליים" מאת עלמא הופמן. הוצאת ספרי ניב, 323 עמודים. מחיר לצרכן 87 ₪. להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר.



לחיות את הסוד מאת בת שבע דמרי

"לחיות את הסוד" מאת בת-שבע דמרי בהוצאת "ספרי ניב" הוא רומן רומנטי בעל דופק גבוה, הכול קורה כאן ועכשיו. אהבה, להט, פחד, חוסר ודאות, ניסיון סחיטה, האם הסודות יאפילו על עתידה ואושרה של גיבורת הסיפור?
לכולנו סודות הטמונים עמוק בתוך ליבנו. זה ידוע. אבל מה קורה כשאתם מגלים סודות "חדשים ישנים" שהדחקתם?

טליה, גיבורת העלילה היא אם יחידנית לילד בן 4. כשמשבר בחברה בה היא עובדת מביא למחשבות טורדניות, היא תוהה מיהו המנכ"ל החדש בחברת הפרסום שבה היא עובדת, למה אמא שלה כתבה צוואה חדשה לפני מותה ומהם הזיכרונות המקוטעים שמתחילים להשתלט על מחשבותיה.


בתוך כל זאת, טליה מסתירה סוד והבזקי הזיכרונות מעברה משתלטים על מחשבותיה ומאיימים לפגוע באהבתה לגבר היחיד שלימד אותה מה זאת באמת אהבה.

"אני פוחדת". "ממה יש לך לפחד?" שאל והרים את כף ידה לשפתיו, נושק לכל אחת מאצבעותיה. טליה חשה בחמימות שהתפשטה בגבה והשיבה בהיסוס, "להיפגע ואולי אפילו גם לפגוע". "זה חלק מהחיים", אמר והוסיף שהוא יכול להבין את פחדיה.
"בוא נשאיר את העניינים בינינו כמות שהם, אמרתי לך שיש דברים בחיי שנותרו עדיין בלתי פתורים". (מתוך הספר)

בת-שבע דמרי היא אימא לשלושה בנים וסבתא גאה ל-12 נכדים שמתגוררת במושב גורן על הגבול הצפוני. בת-שבע היא סופרת עיוורת, הכותבת את ספריה בעזרת מערכת קולית ממוחשבת. "הראייה הידרדרה לאט לאט עד שבגיל 30 כבר היה קשה לי לקרוא ובגיל 36 כבר לא יכולתי להסתובב לבד", היא משתפת. "במשפחה שלי יש חמישה אנשים נוספים שנפגעו מהמחלה הזאת, שהיא מחלה גנטית". "לחיות את הסוד" הוא ספרה הרביעי.

"לחיות את הסוד" מאת בת-שבע דמרי. הוצאת ספרי ניב, 349 עמודים. מחיר לצרכן 86 ₪. להשיג בחנויות הספרים ברחבי הארץ או בחנויות הספרים ובאתר.




























ריקי ברוך

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה