דפים

יום שבת, 17 בדצמבר 2022

הביתה מאת נועה רום, ספר חדש בהוצאת כתר.






ג'רי בת השלוש־עשרה באמת מנסה להישאר אופטימית, אבל זה לא כל כך פשוט. אחרי מות אימה היא ומשפחתה עברו לעיר, ואף שג'רי מצאה את תום, החברה הכי נהדרת שאפשר לבקש, ואת נועם, שרואֶה אותה ואוהב אותה כפי שהיא, נראה שמשפחתה לא מצליחה להתאושש. האווירה בבית הולכת ומידרדרת - אביה מרוחק והאחיות שלה מכונסות בעצמן. אם זה לא מספיק, נראה שגם הקשר עם נועם מתערער פתאום. אחרי שג'רי תופסת אותו בשקר, היא מבינה שהנער שכבש את ליבה אינו האדם שטען שהוא. למעשה, אין לה מושג מי הוא באמת. אבל כשג'רי מתעמתת עם נועם על השקרים שלו, היא מגלה שהדברים יותר מורכבים משנדמה לה. גם לנועם יש התמודדויות משלו, והוא זקוק לה יותר מתמיד. כעת יהיה על ג'רי ונועם לבחור אם יתגברו על הקשיים הפרטיים וייענו לאתגרים המשותפים כדי להביא לחייהם את השינוי המיוחל או שירימו ידיים וייכנעו.



"ג'רי התיישבה על המיטה והניחה את ידיה על ראשה. מה הוא רוצה עכשיו? לספר לה עוד שקרים? היא לא באמת האמינה שהוא היה בבית חולים. אולי פעם, אבל לא ביום שקבעו להיפגש. איך היא, שכל כך חשדנית ומתרחקת מאנשים, שסומכת רק על תום, איך דווקא היא נתנה לו את הלב שלה, ככה בלי לחשוב, בלי לעצור לרגע ולשאול. הרי היו סימני אזהרה לאורך כל הקשר הקצר שלהם. הוא נעלם, הנייד שלו תמיד נתקע, היא לא יודעת אם הסיפורים על אימא שלו נכונים. אולי בכלל גם הם שקר ויש לו חברה, שבטוחה שהוא חושב עליה ומחכה גם היא לפגישה הבאה. אולי הוא אוהב לעבוד על בנות, משתמש בסיפורים העצובים שלו כדי למשוך אותן." (מתוך פרק ראשון בספר.)

מהרגע שהתחלתי לקרא את הספר מצאתי את עצמי שבה לשנות ההוראה שלי בחטיבה. 
כמו בספר, אפשרו לי 25 שנות ההוראה וחינוך בחטיבת הביניים, הכרות רחבה עם בני העשרה. יכולתי לחוש את הקשיים שנכרו בדרכם בתקופת הגיל המורכבת, יכולתי לצפות את הבחירות שלהם, הדילמות והקשיים. 
בספר הביתה פגשתי את נועם ואת ג'רי בתוך התלבטויות וזיכרונות גיל ההתבגרות. תמונות מרגשות ומפגשים עם חברים, הורים אחים ובעיקר התא המשפחתי המתמודד. בניגוד לציפיות שלי מצאתי את הספר רגיש ומרגש, עמוק ומציב דילמות של אני או המשפחה. 

נועה רום היא סופרת נוער, עורכת, מרצה וכתבת בתחומי התרבות והמשפחה. ספריה 'עד הבת מצווה זה יעבור' ו'החיים החדשים שלי', הפכו לרבי־מכר. הסדרה חברות עוסקת בחיפוש אחר מקום וזהות בשנות ההתבגרות הסוערות. הביתה הוא הספר השלישי.


"הביתה" מאת נעה רום, בהוצאת כתר, לרכישה לחצו כאן

הספר הביתה נבחר השנה על ידי משרד החינוך למצעד הספרים לכתות ז'-ט' והשמחה רבה.
"הביתה"/נועה רום, עורכת : מיכל פז-קלפ, הוצאת כתר, 128 עמודים, איור העטיפה : רות גווילי.















ריקי ברוך





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה