דפים

יום חמישי, 1 בדצמבר 2022

בדרך למטרה עוצרים במחשבה, פגיון בלב, הנסיך הלא ידוע, גברת אלקלעי ישנה עם נעליים, האורפל, מישהו מגרמניה מחפש אותך ואני הולכת אליי - ספרים חדשים בהמלצה.

 



בדרך למטרה עוצרים במחשבה מאת אלרואי כהן
"בדרך למטרה עוצרים במחשבה" מאת אלרואי כהן, בהוצאת "ספרי ניב", מזמין אתכם למסע מחשבתי רגשי. תפקיד המחשבה לכוון אותנו להתנהגות מסוימת, ותפקיד הרגש לקרב את הסביבה אלינו ולהבינה. אך לכולנו מחשבות שליליות המשפיעות עלינו: עצב, סבל, דיכאון, חרדות, ואנו עסוקים בהן.

איך מתגברים על אותן מחשבות שליליות? איך מתרכזים במחשבות חיוביות כמו שמחה, אושר, נחת ואהבה? הספר מתמקד בשיטות טיפול ומעורר מודעות לקשיים המחשבתיים והרגשיים שאנו חווים מדי יום, מאפשר לבחון מחדש את הלך המחשבה שלנו ונותן כלים כדי לחוות את החיים נכון ובריא.


בין השיטות המוזכרות בספר: שיטה אחת למשל מדברת על הצורך להתאים את הציפיות שלנו לאירועי החיים, כלומר כאשר אדם נקלע למשבר נפשי עמוק, קודם כול עליו לנסות להבין מה לדעתו הוא הגורם להופעת המשבר ולנסות להתאים את הציפיות בהתאם למשבר. שיטה נוספת למשל היא לתת לזמן לפעמים לעשות את שלו. שיטה נוספת היא לדבר על אודות האירוע שאדם חווה כלומר, לשמור על פתיחות. שיטה נוספת היא לשמור על חיוביות.

"בדרך למטרה עוצרים במחשבה" זהו ספרו הראשון של אלרואי כהן, (25), תושב יבנה, סטודנט למשפטים, שכתב אותו בעקבות טראומה שחווה כאשר במהלך שירותו הצבאי סיכל ניסיון לפיגוע דקירה בחברון. במהלך שמירה בחברון, כעשרה חודשים לקראת שחרורו מצה"ל, יצא מחבל מסמטה והתקדם לעבר חברו של אלרואי כהן ולעברו. "ראיתי את המחבל מושיט את ידו לעבר כיסו, ממשש שם כמה רגעים ומוציא סכין. כל גופי נמתח והתמקד במטרה. ידעתי שיש כעת רק אפשרות אחת - או אנחנו או המחבל. בשבריר שנייה הגיב הגוף שלי ויריתי שלוש יריות לעבר פלג גופו של המחבל. הוא התמוטט ומת".

"הספר מיועד לכל אדם באשר הוא שרוצה לעזור לעצמו להתמודד עם פחדים, חששות, טראומות, לחץ, דיכאונות או לחלופין להצליח במטרה שהוא הציב לעצמו באמצעות ניהול עצמי וערך עצמי נכון. מעל לכל מיועד הספר לאנשים שחוו טראומה נפשית - אם בצבא או באזרחות, כדי לעזור להם לצאת מהמשבר אליו נקלעו בעל כורחם".

"בדרך למטרה עוצרים במחשבה" מאת אלרואי כהן. הוצאת ספרי ניב, 228 עמודים. מחיר לצרכן 84 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה.




פגיון בלב מאת אהובה הו

"פגיון בלב" מאת אהובה הו בהוצאת בספרי ניב, הוא רומן מרתק ומרגש שמבוסס על סיפורו של אלפונסו דה סאמורה שהיה מבין היהודים האנוסים. צירוף מקרים מוביל אותו אל העולם האקדמי, והוא הופך למומחה בעל שם בכל הקשור לתנ"ך ולתרגומיו. הצלחתו מזמנת לו עבודה בשביל צמרת עולם הנצרות - הארכיבישופים, הבישופים והדיאקונים למיניהם בכנסייה הקתולית, והוא נאלץ להעמיד פני נוצרי נאמן ובה בעת לגדל את ילדיו כאנוסים בעודו מסתיר את יהדותו במרתף ביתו ששימש לו בית כנסת.

עקב החינוך היהודי בסתר של ילדיו, שניים מהם מנישואיו הראשונים בחרו לברוח לטלמסן-אלג'יריה, שהיה נמל היציאה של הפיראטים היהודים שתקפו אוניות מסחר של המדינות הקתוליות. בנו מנישואיו השניים הצליח לברוח עם בני משפחתו לאימפריה העות'מאנית ובתו ומשפחתה עברו הרפתקאות מסוכנות עד שהצטרפו לאחיהם. יחד עם זאת, הספר מתאר את סבלם של אחרוני המוסלמים בספרד ונקמתו של הנסיך האחרון לבית המלוכה.


הספר נכתב כדי ללמד את הציבור הישראלי והיהודי על התקופה של גירוש ספרד והתקופה שאחריה דרך סיפורו של אדם מפורסם בספרד שעד כה נודע כמתנצר מרצון. זהו סיפורו האישי שמגלה בפעם הראשונה שהוא היה יהודי בסתר. תקופה זאת אינה כה ידועה לקהל היהודי והספר יהיה עידוד להעמיק בנושא הכאוב, אך גם העילאי הזה.

"בזה אחר זה נגררו גברים, נשים וקשישים בשערם ובזרועותיהם לקתדרלה בעוד אלפי צופים לעגו והריעו: "ראו את בני העם הנבחרים האלה! היכן האל שלכם כשאתם צריכים אותו? הוא זנח אתכם כמו שנטשתם את מושיענו כאשר הרגתם אותו. רוצחים! שום מים קדושים לא יטהרו אתכם, יהודים מטונפים! דמו של מושיענו עליכם, אנשים עזובי אלוהים!" ההמון זרק לעברם אבנים והצליף בהם בעודם נתונים להילולה דמונית". (מתוך הספר)

אלפונסו דה סאמורה נודע כמתנצר שערך והביא לדפוס את הפּוֹלִיגְלוֹטָה המקראית הראשונה בעברית, בארמית, ביוונית ובלטינית - פרויקט שנפרס על פני 15 שנה (1517-1502). המידע בספר זה חושף את העובדה הנסתרת שאלפונסו היה יהודי מבין האנוסים. שמו לפני שהוטבל היה יעקב גבאי, תלמיד מבריק שמוריו בישיבה ייעדו אותו לגדולות.

אהובה הו, ילידת ישראל, היא בוגרת האוניברסיטה העברית במקרא ובהיסטוריה ישראלית שהמשיכה את לימודיה בארצות הברית ושם עשתה דוקטורט במקרא. עד כה פרסמה שלושה ספרי מחקר. לאורך יותר מעשרים שנה היא חוקרת את תולדות אלפונסו דה סאמורה על רקע גירוש ספרד. במשך כעשרים וחמש שנה השתתפה בחפירות תל גת שהסתיימו בשנת 2021. 'פגיון בלב' היא הנובלה הראשונה שהיא מוציאה לאור.

"פגיון בלב" מאת אהובה הו. הוצאת ספרי ניב, 383 עמודים. מחיר לצרכן 88 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה.





הנסיך הלא ידוע מאת ת.ד. בלומין
"הנסיך הלא ידוע" מאת ת.ד. בלומין בהוצאת "ספרי ניב" הוא הוא ספר פנטזיה מקסים ומהנה, רווי דמויות, קסם, מסתורין, אהבות, תככים, אולמות נשפים, עושר ופאר.

בממלכת המרכז המילה "קסם" עלולה לדון למוות את ההוגה אותה. המלך הקטור, מלך השמש והירח, הידוע באכזריותו, שומר על גבולות ממלכתו מפני היער המקולל, מקום אפל ושורץ שדים וצללים, אשר איש אינו מעז להיכנס לתחומו. במרכז העלילה ניצבים שני אחים, הנסיך אנטואן, שנועד למלכות, ודרק, המכונה "הנסיך הלא ידוע".


סקרלט, נערה יפהפייה וחופשייה ברוחה, צדה את עינו של הנסיך אנטואן, אשר מהרגע שבו ראה אותה נשבע שתהיה לאשתו. אי שם בדרום מתגברת היריבות בין הממלכות, וזעקות מלחמה מפרידות בין שני הנאהבים. בעודה ממתינה לשובו של הנסיך אנטואן, נלכדת סקרלט בעינו של הנסיך הלא ידוע, שנמצא במאבק תמידי עם טבעו האפל והמפלצתי. עם זאת, הצמא לדם ולנקמה הולך ומתחזק, בזמן שבעולם אחר ורחוק כוח אפל מן העבר מאיים להתפרץ.

"בשנתו השלווה של הירח באה השמש ולקחה ממנו את כל הכוכבים" - הנסיך הלא ידוע

"הנסיך הלא ידוע" הוא ספרה השני של ת.ד. בלומין. ספרה הראשון "הגברת המסתורית של מלון הרוז גולד" הוא רומן מרתק על רשת של שקרים, בגידות מכוערות, אנשים לבושי מסכות, פריז המדהימה ביופיה ומלון אחד מרהיב שכולם חושקים בו.

ת.ד. בלומין: "קראו את הספר, תשכחו מהמציאות לכמה זמן ותיסחפו אל תוך עולם של פנטזיה וקסם עם דמויות נוגעות ומרתקות, איומות ולא שגרתיות. עולם שהוא רחוק מלהיות מושלם, מהסוג שגם לאחר שהכריכה נסגרת, המילים עדיין נשארות".

"הנסיך הלא ידוע" מאת ת.ד. בלומין. הוצאת ספרי ניב, 473 עמודים. מחיר לצרכן 98 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה





גברת אלקלעי ישנה עם נעלים מאת גיל עדני

"גברת אלקלעי ישנה עם נעלים" מאת גיל עדני בהוצאת הספרים "אוריון", הוא קובץ מקסים ומרגש של סיפורים קצרים שכתובים מזווית ראייתו של ילד בשנות השבעים והשמונים של המאה ה-20. סיפורים שמקפלים בתוכם מציאות שעיצבה את המבוגרים שאנחנו היום. הוא עוסק במערכות יחסים בתוך המשפחה מנקודת ראות אישית ונוסטלגית.

במבט אוהב מפיח המחבר חיים בדמויות השקופות בעלות הידיים המיובלות עם שחור מתחת לציפורניים מהתחנה המרכזית בתל אביב, מחולון ובעיקר מהילדות, הנעורים ומהחיים של כולנו.
הוא נותן להן שם ופנים ומציג אמת חזקה, נוקבת, ביקורתית, שנונה והומוריסטית בשפתן - עליהן, עלינו ועל החברה שבה אנו חיים. תקראו עליהם - תבינו אותנו.


הסיפור "גברת אלקלעי ישנה עם נעליים" הוא סיפור על אישה אחת שחיה בתחנה המרכזית בפחד מצמית ויומיומי. זה סיפור מייצג שמדבר על אישה אחת, אבל למעשה מציג את סיפורם של האנשים שבנו את הארץ הזאת והמדינה שכחה אותם. אנשים שהיו עמוד השדרה של המדינה וכעת לא קיימים.

הסיפור "על החובה לא לזכור" הוא סיפור שלקוח מתקופה אחרת בה שכן היה שכן. מדובר על קודים אחרים. בתקופה בה עולה חדש מגרוזיה הייתה מילת גנאי מגיע ישראלי ומושיט לו יד ברגע הקשה בחייו. שנים אחר כך המזל מאיר פניו לעולה והוא רוצה להשיב לבנו של הישראלי כגמולו, וכאשר הישראלי, אביו של הכותב, שומע על כך ממרחק השנים הוא ממלא פיו במרק - בניגוד למקובל לחשוב שיש דברים שחובה לא לזכור.

הסיפור "שובו של רוצח" עוסק בסיר הלחץ שנוצר בתל אביב בתקופה של לפני קום המדינה ובברית דמים שנרקמת בין אישה אחת, אם לשלוש בנות, למנהיג כנופיה ערבי שרצח שוטר אנגלי. מי שלכאורה אמור להיות האויב הופך להיות חבר של אמת ומשיב טובה כגמולה.

הסיפור "אבטיחים" מתאר סולחה משפחתית אחרי 35 שנה. זה סיפור על בגרות, על ויתור על אגו לטובת משהו יותר חשוב, על אהבה, על משפחתיות, ועל מה לא בעצם, על הכאה על חטא, על אבל ואולי בעיקר על מבט לעתיד.

הסיפור "מזרן ביצים" מלמד אותנו שגם ברגע הכי נמוך מגיעה הושטת יד מהמקום הכי פחות צפוי שכולנו כל כך מחונכים להסתייג ממנו. ניסיון להביט בצד היפה של האחר והשונה באמצעות סיפור על רגע קשה במיוחד.

"נוסטלגיה היא זגוגית מכוסה ערפילי געגוע, כלואה באמבטיית קרח של כאן ועכשיו. זה היה חמישי בערב חורפי. הבית כולו היה אפוף ריח של חמין, כזה עם קישקע וביצים חומות שעומדות על אש קטנה ואסבסט כדי שאחרי יממה על האש אפשר יהיה לאכול את העצמות. מחוג השעון שלפני 'מבט' בשמונה בערב טרם השלים את סיבובו..." (מתוך הספר)

"גברת אלקלעי ישנה עם נעלים" זהו ספר הביכורים של גיל עדני (54), תושב מועצה מקומית בית דגן, שם הוא עובד כמנכ"ל המועצה. הוא דור 24 בארץ, בנם של משה (מוסא) ומרים ז"ל, שלהם מוקדש הספר, אבא של נבו ושחר, שיבדלו לחיים ארוכים וטובים. גיל בעל שני תארי MA, עוסק בניהול, וכותב כי... הוא לא יכול אחרת.

"גברת אלקלעי ישנה עם נעליים" מאת גיל עדני. הוצאת הספרים "אוריון", 187 עמודים. מחיר לצרכן 78 ש"ח. להשיג בחנויות הספרים המקוונות וכן בחנות ההוצאה בקניון ערי החוף, רחוב סחרוב 19, ראשון לציון ובאתר







מישהו מגרמניה מחפש אותך מאת נפתלי ברזניאק

"מישהו מגרמניה מחפש אותָךְ" מאת נפתלי ברזניאק, בהוצאת הספרים "אוריון", הוא רומן מותח ומרגש הבוחן בין היתר מערכות יחסים תוך-דוריים ובין-דוריים, חיפושי זהויות מגדריות, אמונות בדרכי פעולה ובגידות ומנסה לבדוק וגם לחשוף מהי האמת, מה מנסים להסתיר מאיתנו ומה אנחנו לא רוצים לראות. כל אלה שזורים בסיפורי אהבה חובקי עולם ובמערכות יחסים מורכבות במשפחה ובין חברים.

כמו מעיין שלעולם לא ייבש, פסיפס שבעת הסיפורים שמרכיבים ספר זה מוכיח, שהשואה ותוצאותיה אינן נותנות לגיבורי הספר מנוח ולו לרגע, גם לא לאלו שנולדו שנים רבות לאחר סיומה. סיפורה של גיטה, שורדת שואה, אחת מיני רבים, שרק רצתה לגולל את קורותיה בתקופת מלחמת העולם השנייה, עלייתה לישראל וחייה בקיבוץ שבעמק, מניע עלילה פתלתלה, חובקת עולם של אירועים מנוגדים שיש בהם אמיתות ושקרים, חיים ומוות ואהבה ושנאה. אירועים, שבכוחם למרות הכול להפיח תקווה, שגם באי הסדר קיים בסופו של דבר סדר כלשהו. יש האומרים כפוי. סיפורם של אם, בתה, נכדתה, חתנה, אהובה המיתולוגי של הבת, פרופסור מכובד ועורכת ספרות בעל-כורחה, מצטלבים בספר זה לעלילה מלאת תפניות וסוף מפתיע.



"מישהו מגרמניה מחפש אותך", נשמע קולו של יגאל מבעד לאפרכסת. "אותי, מגרמניה? אותי? איזה נאצי, יימח שמו, כבר מחפש אותי?!" הייתה התגובה הספונטנית אך גם הצפויה של איריס ואיתה גם טריקת הטלפון שאולי נשמעה בכל הקיבוץ, מיד לאחר מכן. באותו הרגע, איריס לא דמיינה כמה מטלטלות תהיינה תוצאותיה של שיחה קצרה זו, לאילו הרפתקאות היא תיקלע ואת מי תסחף איתה, במישרין ובעקיפין. (מתוך הספר)

ד"ר נפתלי ברזניאק (72) תושב תל אביב, למד רפואה בתל אביב, רפואת שיניים בירושלים והתמחה ביישור שיניים בסן פרנסיסקו. במסגרת שירותו הצבאי כרופא שיניים, הקים מחלקת התמחות ביישור שיניים בתל-השומר, אותה ניהל עד לפרישתו מצה"ל בדרגת סא"ל. במקביל פתח מרפאה פרטית בתל אביב, אותה הוא מנהל עד היום.

"מישהו מגרמניה מחפש אותָךְ" הוא ספרו החמישי של נפתלי ברזניאק. ספרו הראשון "עצי הלבנה הזקופים" מספר את קורות אביו בפולין לפני מלחמת העולם השנייה והישרדותו בזמן השואה. הספר פורסם לאחר מותו, בשנת 2004 בהוצאת יד ושם. "לדעתי הספר הזה צריך להיות ספר חובה בבתי הספר", אומר נפתלי. "זה ספר שואה שונה לחלוטין, שמוכיח שגם ברגעים הקשים ביותר אפשר להישאר בן אדם". בשנת 2013 פרסם את ספר המתח "הפטנט" (הוצאת אוריון). הספר פורש בפני הקוראים את התחום המסקרן והמורכב של פיתוח פטנט. גם ספר זה מבוסס על מקרה אמיתי והוא מומלץ לכל חובבי ספרות המתח, אך גם מי שרוצה להצטרף לעולם זה ימצא בו עניין. 

 "מישהו מגרמניה מחפש אותך" מאת נפתלי ברזניאק. הוצאת הספרים "אוריון", 429 עמודים. מחיר לצרכן 88 ש"ח. להשיג בחנויות הספרים המקוונות וכן בחנות ההוצאה בקניון ערי החוף, רחוב סחרוב 19, ראשון לציון ובאתר.




האורפל – סאלוואן זאלת'ר מאת סיון משיח

"סאלוואן זאלת׳ר" מאת סיון משיח בהוצאת ספרי ניב, הוא הכרך הראשון בסדרת ספרי פנטזיית הרפתקאות סוחפת ומפתיעה - "האורפל".
במרכזה של העלילה, אנו פוגשים את סאלוואן, שמתעוררת משינה עמוקה ואינה זוכרת דבר מעברה. לבדה בתוך עולם לא מוכר, היא מנסה לשרוד ולגלות רמזים על זהותה. מפגש מפתיע עם ישות רבת עוצמה מוביל אותה אל מבצר בעל ארבע כניסות. באיזו כניסה תבחר להיכנס, ומה מחכה לה שם? האם תתגבר על המכשולים הצפויים לה בדרך לייעודה?


בצלילה עמוקה לעולם העומד בפני חורבן, האם תמצא סאלוואן את כוחה ותלמד לשלוט בו, או שהאופל השוכן בה ישתלט עליה לבסוף?
כרך זה, מזמין את הקוראים לצלול למעמקי עולם פנטסטי, שלעיתים נעשה אפל. סידרה זו משלבת בין עולמות החי האקזוטיים, אמנויות לחימה וגם נגיעות של רומנטיקה.

"...סאלוואן הרגישה כי היא מתחזקת בכל שנייה שעוברת. הנשל המלופף סביב זרועה התארך והתהדק, מתלפף סביב אצבעה האמצעית, כאילו היה חלק בולט הבוקע מגופה, חלק ממנה. ציפורניה התארכו כדי טפרים מאיימים. סאלוואן הביטה בכפות ידיה, מכף ידה השמאלית בקעה אנרגיה בהירת גוון, עוצמתית יותר מכל אנרגיה שנחשפה אליה עד כה. היא חשבה על הדרך שבה תשמיד את האופל במסעה. מנגד, מכף ידה הימנית בקעה אנרגיה קודרת וכהה, מאכלת ומשמידה, חזקה יותר מן האנרגיה שהפיקה מכף ידה השמאלית. וזה הדאיג אותה. פתאום נשמע במוחה קול זדוני: "כוחו של האופל חזק יותר מן האור. זאת את יודעת, בחרי בחוכמה, סאלוואן..." (מתוך הספר)

"האורפל – סאלוואן זאלת'ר" מאת סיון משיח . הוצאת ספרי ניב, 248 עמודים. מחיר לצרכן 78 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה 




אני הולכת אליי מאת עדה פרלה פישר שץ

"אני הולכת אליי" מאת עדה פרלה פישר שץ בהוצאת ספרי ניב, הוא רומן מרתק ומרגש. תמי, גיבורת העלילה, בגיל שישים החליטה לעלות על רכבת ולנסוע, להתנתק מחיי ההווה, לעלות חזרה על רכבת החיים ולצאת למסע בעולם כדי להגיע אל עצמה.
תמי, ילידת קיבוץ, רעיה, אם וסבתא, עובדת חרוצה וחברה מסורה, יוצאת לגלות את עצמה שמעבר לכל התפקידים המשפחתיים והחברתיים. במסעה הנע במדינות ברחבי אירופה – מחליפה נופים, שפה ואווירה – היא גם מטיילת בין זיכרונות העבר, שאיפות העתיד ודמיונות ההווה. הווה השרוי בצרות שכמותן העולם לא ידע מזה מאות שנים.


סיפור האהבה הנרקם בינה לבין אייבי, חושף סיפורים וחוויות כואבים שחוותה בילדותה בקיבוץ, אבל גם סיפור התאהבות מחודשת בחיים ובחירה עצמאית בדרך משלה.
מתוך החברות והשותפות הנרקמת בין תמי לאייבי מתגלה האפשרות לספר ולדבר ככוח ריפוי לפצעיי העבר ולצלקות שהותירו. והסיפור, מתברר, ימשיך ויסופר עוד ועוד.

עדה פרלה פישר שץ ילידת קיבוץ, מתגוררת כיום במושב. נשואה באושר, אימא גאה לארבעה ילדים וסבתא מאוהבת לשני נכדים. "אני הולכת אליי" הוא ספרה הראשון.

"אני הולכת אליי"
מאת עדה פרלה פישר שץ. הוצאת ספרי ניב, 215 עמודים. מחיר לצרכן 86 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה.
























ריקי ברוך












אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה