דפים

יום ראשון, 18 בדצמבר 2022

לייט ספר חדש לסופרת המוערכת סיון קיש

 


בימים אלו רואה אור הספר לייט, ספרה הרביעי של סיון קיש, בוגרת לימודי רפואה ברומא, שספריה הקודמים "שדות נלוזים", "לילה אחד בוותיקן" ו"מלאך להשאיל" קצרו תשבחות רבות והפכו לרבי־מכר. זכיתי לקרא ולסקר גם אותו. 



הארכיאולוג האמריקני ד"ר בלייק פיטרסון נרצח בירושלים בעת שניסה לחדור למערת תלפיות השנויה במחלוקת, אשר התפרסמה בתקשורת כמערת הקבר של ישו ובני משפחתו. בעקבות ההתעניינות הציבורית המחודשת המערה נפתחת, וצוות מדענים נשלח למקום על מנת לבצע בדיקות שיוכיחו מעבר לכל ספק שהמערה היא אכן מערת הקבר של ישו.



"ד"ר פיטרסון הנלהב נשכב על גבו והזדרז לדחוק את גופו מבעד לפתח הצר והאפלולי של מערת הקבר.
האוויר היה לח ומעופש, כבכל מערות הקבורה באזור ירושלים, ובלייק פיטרסון השתדל בכל כוחו להתגבר על תחושות הקבס והמחנק שעלו בו.

קול צווחה צייצני נשמע וגופו נדרך בבהלה. את תחושות הקבס והמחנק החליפו חלחלה ומיאוס למראה עכברוש תועה שברח אל הצד השני של המערה, מבוהל למדי מהאורח הפולש שסנוור אותו עם הפנס.
ד"ר פיטרסון השמיע אנחת רווחה כשהעכברוש נעלם. אני רק מקווה שאין כאן עוד כאלו, חשב בליבו בחרדה... אני שונא עכברושים." (מתוך פרולוג בספר)

הבלשית קתרין סמית מרחיקה עד ארץ הקודש, והפעם יש לה משימה כפולה: עליה לאבטח את משלחת המדענים ולמצוא את רוצחו של ד"ר פיטרסון ולהביאו לדין. לצורך כך קתרין מגייסת לעזרתה את הרוזן אנטוניו דֵלָה טוֹרֶה, גבר זעפן ונוקשה אשר בקשר אליו רב הנסתר על הגלוי. החקירה של קתרין הולכת ומסתעפת, כשמתברר לה שבכירים בעולם הנוצרי ובעולם היהודי יעשו הכול כדי להשתיק את התגלית הגדולה ביותר באלפיים השנים האחרונות.
העניינים מסתבכים עוד יותר כשבריג'יט, אישתו של אנטוניו, נאלצת לנוס על נפשה מבית המלון באופן מפתיע, לאחר שכת סודית שלא בוחלת בשום אמצעי מסמנת אותה ואת בנה כמטרה. לעזרתם נחלץ גבר מסתורי שמאמין שהוא גלגול של ישו וזוכה לתמיכה של מאות יהודים משיחיים ברחבי ירושלים, אשר רואים בו את "הנבחר" – משיח בן דוד שנועד להביא אור וגאולה לעולם.

איזה מזל שהספר הגיע לפני סוף השבוע כשהייתי בחופשת החלמה וצינון... קראתי את הספר בנשימה עצורה. לייט הוא רומן בלשי, מותח, מרגש ומטלטל שקשה להסיר מהיד. משהו בקסם שבין פרקיו של הספר החדש הותיר אותי דרוכה מחוברת למקצב הבלתי פוסק של העלילה. מתוך הכרות עם הסופרת שכן קראתי את ספריה הקודמים, אני יכולה להעיד כי סיון קיש מיצבה את מקומה בצמרת מדרג הסופרים בישראל, תוך שהיא שומרת על קו עלילתי מותח שאינו מרפה ואינו מאפשר לקורא להפוך לאדיש. 
אהבתי את הספר מאוד. הוא כתוב רהוט, קולח ויצרי. קחו אותו לסוף שבוע גשום מתחת לפוך ותודו לי!


"לייט" מאת סיון קיש מרום הוצאה לאור. 
לרכישת הספר ישירות מהסופרת באמצעות העברה בביט, פייבוקס או העברה בנקאית, צרו קשר בוואטסאפ 0545505031 או באתר ביבוקס לחצו כאן.






















ריקי ברוך

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה