דפים

יום חמישי, 3 בנובמבר 2022

תעלומת השכן שממול ותעלומת הסוס הנעלם שני ספרי מתח מופלאים לבני הנעורים




תעלומת השכן שממול  -צוות מפענחי התעלומות מאת יוסי ברגר

כשגלי, נערה חיפאית בת שלוש-עשרה, החלה לחשוד, לגמרי במקרה, בשכן החביב שגר בבית שממול, היא לא דמיינה לאיזו הרפתקה היא מכניסה את עצמה, את אחיה יותם ואת חבריהם עלמה ודרור. עבודת הבילוש של החבורה הביאה למסקנה חד משמעית שהאיש איננו תמים כלל ועיקר.
לאחר שהכניסו לסוד העניינים את אמנון, המורה שלהם לג'ודו, פתחה החבורה במרדף דרמטי אחרי השכן החשוד ושותפו. כשהגיעו סמוך למתקן ניסויים סודי של "רפאל" בנגב, הבינו שנקלעו למצב בו התערבותם היא בלתי נמנעת.
השתלשלות האירועים חייבה התערבות מהירה ונועזת של החבורה, תוך גילויי יוזמה, אומץ לב ותושייה בלתי רגילים, שהובילו לתוצאות מפתיעות ודרמתיות. ו...איך כל זה קשור לעובדה שסגן אלוף אחמד בשאריאן מהמודיעין הנגדי של הביון האיראני, שם קץ לחייו?
זהו ספר ראשון בסדרת "צוות מפענחי התעלומות" ומיועד לבני נוער ולמבוגרים כאחד.



""גלי, תשתקי רגע. נראה לי שהוא יוצא מהבית." קרא כשהבחין באור שנדלק במבואת הכניסה לבית של השכן. הוא צדק. השכן יצא מפתח ביתו ויצא מהשער אל הרחוב. השניים לא האמינו למראה עיניהם. הוא פסע לאיטו לעבר ארון המתכת ונעצר לידו. תאורת הרחוב לא הספיקה כדי לראות מה בדיוק הוא עושה אבל נדמה היה שהוא חוזר על פעולת הפריצה לארון. לאחר מספר דקות, שנדמו בעיניהם כנצח, הוא החל לצעוד חזרה לביתו.

"תן את המשקפת!" לחשה גלי בתקיפות. היא הביטה דרכה לעבר השכן כאשר הקיש את קוד הכניסה על הקודן המואר של שער הכניסה לחצרו.

"תרשום!" קראה תוך שהיא מרוכזת "2713". יותם ציית ורשם בטלפון שלו את הספרות.

"זה כבר ממש חשוד!" אמרה גלי לאחר שהשכן נכנס חזרה לביתו והאור במבואה כבה. "למה עשה את אותו הדבר פעמיים?" (מתוך עמוד 17 בספר) 


תעלומת השכן שממול הוא מותחן נעורים מרתק המשלב דרמה, מתח, הומור, חדשנות טכנולוגית, ריגול, רצח, מרדף מצפון הארץ עד לדרומה. שום דבר שם לא צפוי וגם אם חציתי זה מכבר את גיל הנעורים ואני מבוגרת לכל דבר ועניין, נהניתי מהספר, מהתעלומה, מהמתח, מהכתיבה הקולחת ובעיקר מהסוף הבלתי צפוי... (לא יהיה כאן ספויילר!!) תמליצו על הספר לבני הנעורים אצלכם בבית וקראו אותו בעצמכם כי ההנאה מובטחת!

יוסי ברגר נולד ב 1953 בתל אביב וגדל במושב חצב שבדרום. השתתף במלחמת יום הכפורים בסיני, כקצין בחיל ההנדסה. הוא בעל תואר ראשון בעיצוב תעשייתי בבצלאל ותואר שני בהנדסת תעשייה וניהול בטכניון.
עבד מעל 35 שנה בחברה ביטחונית בתחומי הפיתוח, הנדסת גורמי אנוש, שיווק וניהול בארץ ובחו"ל.
לאחר שפרש לגמלאות מוקדמות, החליט לנסות את כוחו בכתיבה.
עלילת הספר הראשון בסדרת "צוות מפענחי התעלומות" מבוססת על דמויות ומקומות הלקוחים מעולמו של הסופר. העלילה מתפתחת תוך כדי שילוב של דמיון עלילתי וטכנולוגי.
שני ילדיו הצעירים מהווים השראה לגיבורי הסדרה גלי ויותם.
כאמור הספר מיועד לבני נוער ולמבוגרים כאחד.

"תעלומת השכן שממול צוות מפענחי התעלומות" מאת יוסי ברגר, הוצאת כתש, לרכישה לחצו כאן 






תעלומת הסוס הנעלם מאת יוסי ברגר

בעת שבילו את חופשת חגי תשרי בקיבוץ, נתקלו לגמרי במקרה, גלי, יותם ובני דודיהם תמר ועומרי, בחבורת עבריינים שזממו לגנוב את "ספייק", סוס גזעי רב ערך.
המעקב אחר חבורת הפושעים הביא את גלי ותמר לתוך שטחי הרשות הפלסטינית תוך שהן נקלעות לסכנת חיים של ממש.



"כמו כל ילדי הקיבוץ, ביקרו תמר ועומרי לעיתים תכופות בחוות הרכיבה ואהבו לטפל בסוסים ולרכוב עליהם. אולם מכל הסוסים שבאורווה, ספייק היה הסוס החביב עליהם. הם לא החמיצו הזדמנות לטפל בו, לרחוץ אותו, להבריש את פרוותו או סתם להסתובב סביבו ולפנק אותו.

גם גלי ויותם הכירו אותו מביקוריהם במקום ואהבו אותו מאוד. הוא נראה והתנהג ככלבלב מגודל והזכיר להם קצת את כתם ונמש, צמד הכלבות התאומות האהובות עליהם כל כך. ספייק היה אחת הסיבות לכך שאהבו לבקר בקיבוץ."

אמנון בעזרת חברו ג'קי והכדור הפורח שלו, ביחד עם שני הבנים, מצליחים לאתר את הבנות והחבורה כולה יוצאת למרדף רצוף סכנות אחרי ארגון הפשע של חמולת אל-בוּשְרָא, אשר בטריק מדהים הצליחו לגנוב את ספייק ולהעלימו כבמטה קסמים מעיני הזקיפים שבמחסומי בדרכים. בעזרתם של איסמעיל, סטודנט פלסטיני צעיר מהכפר בורקין ושל משעד המוסכניק מעראבה, הם מנסים להתגבר על כוחות גדולים מהם ולחשוף את הקשר של שר החוץ הסעודי לכנופיית הגנבים.

אבל שאלת השאלות, (גם כאן לא יהיה ספויילר!!) כיצד הצליחו השודדים להעלים מעיני הזקיפים במחסומים סוס שלם, מוצאת מענה רק בעמודים האחרונים של הספר.
זהו ספר שני בסדרת "צוות מפענחי התעלומות". הספר הראשון, "תעלומת השכן שממול" זכה לביקורות טובות וחשף לראשונה את כישוריהם של גלי, יותם וחבריהם כבלשים סקרנים, נועזים ויצירתיים.

אהבתי את הספר כמו גם את קודמו. המתח שליווה אותי בכל מהלך הקריאה והמחשבה שחבורת הנעורים יכלו לקחת על עצמם לפתור בעיה סבוכה ומסוכנת מבחינה ביטחונית בהתבסס על עובדות חיינו במדינה, אינה כה מציאותית מה שגרם לי להתלהב עוד יותר. גם אני הייתי נערה שגדלה במושב (לא בקיבוץ כמו שבסיפור הזה) וגם אצלנו היו תעלומות לפענח אבל הן לא נפתרו באופן שמביא הספר הזה.
קחו את הספר לאחר צהריים רגוע, תשקעו במתח ולא תרצו להסיר אותו מהידיים. מבטיחה לכם הנאה.
הספר מתאים לצעירים ולמבוגרים כאחד. 


"תעלומת הסוס הנעלם ספר שני בסדרת צוות מפענחי התעלומותמאת יוסי ברגר, הוצאת כתש, לרכישה לחצו כאן
























ריקי ברוך


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה