דפים

יום שני, 14 בנובמבר 2022

מסע לעולם החיות, חוויות מעולם החיות, אוסקר רוצה הביתה, לרדת מהעץ, יש לי מלאך, הבגדים האבודים, שלא יבוא החלום הרע והחתול שרצה רק פיג'מה - מתנת החנוכה לילדיכם- ספרים בהמלצה חמה

 


מסע לעולם החיות וחוויות מעולם החיות  מאת אלה מרכוס

הַסֵּפֶר מִתּוֹךְ הַסִּדְרָה "אוֹצַר הַשִּׁירִים שֶׁל גְּבֶרֶת חָרוּזוֹנִי", מֵכִיל שִׁירִים קְצַרְצָרִים עַל בַּעֲלֵי-חַיִּים.

הַשִּׁירִים כְּתוּבִים בְּלָשׁוֹן קוֹלַחַת וּבַחֲרִיזָה נְעִימָה וּמְצַלְצֶלֶת.
הֵם מַתְאִימִים בְּיוֹתֵר לִילָדִים בַּגִּיל הָרַךְ, קְלִיטִים וּמִתְגַּלְגְּלִים עַל הַלָּשׁוֹן כָּךְ שֶׁמַּמָּשׁ מִתְבַּקֵּשׁ לְדַקְלֵם אוֹתָם שׁוּב וָשׁוּב.
כָּל בַּעַל-חַיִּים וְסִיפּוּרוֹ מְשַׁעֲשֵׁעַ בִּזְכוּת הַשִּׁירִים הַמִּתְחָרְזִים וְהָאִיּוּרִים הַיְפֵהפִיִּים מְלֵאֵי חֵן וְהוּמוֹר.
הַיְּלָדִים יוּכְלוּ לְהַכִּיר דַּרְכָּם אֶת עוֹלַם הַחַיּוֹת. 






אלה מרכוס עובדת הוראה במקצועה, בעלת תואר שני בחנוך, 34 שנים עבדה כגננת עם הילדים בגיל הרך, 
בשנת 2006 הוציאה לאור את הספר הראשון "אוצר המשחקים של גברת חרוזוני" שבו מעל 300 שירי-משחק לפתוח חשיבה, זיכרון, לשון, חשבון וכו'.הספר התקבל באהדה והערכה רבה על-ידי גננות, מורים, הורי הילדים בגיל הרך.





כיום אלה מוציאה לאור עוד 2 ספרי ילדים מתוך הסדרה "אוצר השירים של גברת חרוזוני". אלה משוררת כשרונית ויצירתית. החרוזים שלה מדייקים, קלילים ומשעשעים. השירים מלוים באיורים צבעוניים ויפהפיים. הם הופכים את הקריאה לחגיגה של ממש. הספרים האלה מתנה נהדרת ואיכותית לילדים הרכים.

"מסע לעולם החיות" מאת אלה מרכוס, איורים יורי ספרנסקי, הוצאת צמרת, לרכישה לחצו כאן.
"חוויות מעולם החיות" מאת אלה מרכוס, איורים יורי ספרנסקי, הוצאת צמרת, לרכישה לחצו כאן.

***


אוסקר רוצה הביתה מאת ויקטוריה לוינסון
אוסקר רוצה הביתה הוא סיפורם של כלב חמוד בשלושה צבעים בשם אוסקר והבעלים שלו, ויקי, שבו מתארות עלילותיו של אוסקר מיום שננטש במדבר כשהיה בן שלושה חדשים ועד ימינו אנו. ויקי אוהבת את אוסקר מאוד, ואוסקר אוהב את ויקי מאוד,
אבל אט-אט הוא גדל כל כך הרבה עד שויקי מתחילה לחשב שהוא זקוק למרחב, לרוץ בו ולשחק, ולא לדירה קטנה בעיר.


בעצב רב היא מחליטה למסר אותו למשפחה מאמצת בחוה. האם ויקי תצליח להיפרד מכלבה האהוב? האם אוסקר יעדיף את המרחבים והחופש על פני בעליו? כל זאת ועוד בספור מלא הקסם הזה.
זהו ספר מתוק המגולל ספור אהבה בין כלב לבין הבעלים שלו. מה שהחל באהבה ממבט ראשון בין אוסקר לבין ויקי, הופך לקשר בל ינתק ביניהם.




.
תיאור קורותיו של הכלב השובב, שנעשה לענקי כמו סוס פוני, הוא משעשע, מחמם לב, מעניין ונוגע. ברקע ערכים רבים של חמלה, חברות, אמוץ בעלי חיים, מסירות ונאמנות.
"אוסקר רוצה הביתה" מאת ויקטוריה לוינסון, איורים לינה הררה, הוצאת צמרת, לרכישה לחצו כאן.

***


אמיתי והחרוזים מאת ורד תורג'מן
"אמיתי והחרוזים" הוא ספור על ילד סקרן המבקש להכין שרשרת חרוזים. כשהוא נגש לאמא כדי שתקשר עבורו את השרשרת, היא נאלצת להוציא חרוזים אחדים כדי לעשות קשר. ברקע, אישיותו של הילד נבנית, הוא מתמודד עם קשיים, מבקש עזרה, אולם לא מתייאש עד שהוא מסים את היצירה. הקשר ההדוק בינו ובין אמו מקנה לו בטחון להמשיך לנסות, בזכות אהבתה של אמו, סבלנותה, עידודה, נתינתה והצבת הגבולות שלה, שמחזקים אותו.



בספור מופיעים אלמנטים לימודיים חשובים להתפתחות הרגשית והקוגניטיבית של ילדים, ובכלל זה מספרים סודרים, צבעים, יחסיות ופתרון קונפליקטים – והכל באווירה נעימה ומהנה.
"אמיתי והחרוזים מאת ורד תורג'מן" מאת ורד תורג'מן, איורים אבי כץ, הוצאת צמרת לרכישה לחצו כאן.

***

לרדת מהעץ מאת נעמה כהן
לרדת מהעץ הוא ספור על יונתן, ילד מתוק שאוהב לטפס על עצים. יום אחד יונתן מטפס על עץ גבוה מדי ומתקשה לרדת ממנו. הענפים בצמרת העץ, שאותם הוא פוגש, ממחישים את כל הרגשות שהוא חווה בין שמים וארץ: עצב, פחד, כעס ועוד. איך הצליח לרדת לבסוף? קראו ותגלו. 


הספור נועד עבור ילדים שלעתים מטפסים על עצים גבוהים מדי, ובאמצעות הזדהות, דמיון והומור – הוא מסיע להם לגלות את הכוחות הפנימיים שלהם, שיאפשרו להם להתגבר על כל מכשול. 






"לרדת מהעץ" מאת נעמה כהן, איורים עוזי בנימין, הוצאת צמרת, לרכישה לחצו כאן.

***


יש לי מלאך מאת אסף עדני
אֲנִי חוֹשֵׁב שֶׁאֲנִי יֶלֶד רָגִיל, יֶלֶד כְּכָל הַיְּלָדִים.
בְּעֶצֶם אֲנִי לֹא בָּטוּחַ!
יֵשׁ לִי סוֹד שֶׁהוּא רַק שֶׁלִּי, מַשֶּׁהוּ שֶׁקּוֹרֶה רַק לִי.
יֵשׁ לִי מַלְאָךְ שֶׁשּׁוֹמֵר עָלַי.



שלושה ספורים קטנים ותמימים, המתארים אירועים שילדים פוגשים בהם ביום-יום שלהם, נקבצו לאסף זה. הספורים מיעדים לגיל הרך ומשקפים בשפה פשוטה ובהירה ערכים חשובים של קבלה, סובלנות, הקשבה והתנהגות טובה. גיבורי הספורים משתפים את הקוראים בחוויות מעולמם ומאפשרים להם להציץ בו לרגע קט ולהפיק ממנו תובנות מעצימות ומחזקות.
"יש לי מלאך" מאת אסף עדני, איורים בועז קריספין, הוצאת צמרת, לרכישה לחצו כאן

***


הבגדים האבודים מאת תמר דוד כריספי 

מקומות שונים ברחבי בית הספר מפזרים להם בגדים. עם רדת הלילה חשים הבגדים בודדים ועצובים על כך שנשכחו על ידי ילדים וילדות לאחר שהנחו על נדנדה, נקשרו לעמוד או הנחו בגינת הפרפרים. האם חשבתם כיצד חש הכובע? האם שאלתם מה מרגישה החלצה? הספר יפגיש אתכם עם עולמם של הבגדים הנטושים אשר מתאחדים לחבורה כשבראשם המנהיגה, השמלה הכחלה, ויוצאים לחפש להם ממלכה. 
בדרך ממתינה להם הפתעה שלה לא צפו כלל.


כמה מוכר לי מקרוב סיפורם של הבגדים האבודים. בני בעודו תלמיד בבית הספר היסודי שכח שוב ושוב מעילים, חולצות ספורט, עליוניות וכל מה שרק ניתן היה לפשוט ולהשאיר מאחור בדרך חזרה מבית הספר
כל ניסיונותי גרום לו לזכור עלו בתוהו.... 




תמר דוד-כריספי, מנהלת בית ספר, אוספת מדי בקר את הבגדים הנטושים ששכחו תלמידים ותלמידות, וכשהרהרה באחד הימים על גורלם של פריטי הלבוש נולד הרעיון לספר ילדים הנוטע בהם רגשות, מחשבות ורצונות.
הספר מעביר מסר של קבלת אחריות, שמירה על הרכוש, שתוף פעלה, עזרה הדדית וחנוך סביבתי – מתברר שדבר שננטש יכול להפך לבעל ערך עבור ילדים וילדות במקום אחר.
"הבגדים האבודים" מאת תמר דוד כריספי, איורים זואי וגליה, הוצאת צמרת לרכישה לחצו כאן.

***


שלא יבוא החלום הרע מאת סיגל עקרוני אטיאה
אַבָּא, אִמָּא!" צָעַק כַּרְמֶל בְּקוֹל רָם, מָלֵא פַּחַד וַחֲרָדָה.
אִמָּא זִנְּקָה מֵהַמִּטָּה, רָצָה לְחַדְרוֹ שֶׁל בְּנָהּ וְשָׁאֲלָה:
"מָה קָרָה, כַּרְמֶל חָמוּד?"
כַּרְמֶל יָשַׁב בַּמִּטָּה רוֹעֵד כֻּלּוֹ, וּדְמָעוֹת זָלְגוּ מֵעֵינָיו.
הוּא לֹא הִצְלִיחַ לְדַבֵּר.
אִמָּא חִבְּקָה אוֹתוֹ חָזָק, לִטְּפָה אֶת שְׂעָרוֹ
וְנִגְּבָה בְּיָדֶיהָ אֶת הַדְּמָעוֹת שֶׁהֵחֵלּוּ לְהַרְטִיב אֶת הַמִּטָּה.

כַּרְמֶל קְצָת נִרְגַּע וְאָז אָמַר בְּקוֹל חַלָּשׁ, "הַבֻּבָּה הַחוּמָה...
הַבֻּבָּה הַחוּמָה הַגְּדוֹלָה נִמְצֵאת פֹּה בַּחֶדֶר, אֲנִי רָאִיתִי אוֹתָהּ,
הִיא עָמְדָה מַמָּשׁ מֵעָלַי."


שלא יבוא החלום הרע הוא ספור העוסק בפחד שמופיע אצל כל ילד כמעט בשלב מסים: הפחד מפני מפלצות או מפני חלום רע שחוזר ונשנה. כרמל מתעורר בכל לילה מחלום רע, ומשפחתו, שהיא חמה ותומכת, נרתמת לעזרתו בלי לזלזל בו או לשפט אותו. הוריו הסבלניים ואחיו הגדולים, הנכונים לעזר, מלמדים התמדה ונחישות מהן ומראים כיצד אם לא מתיאשים וממשיכים לנסות – אפשר להתגבר על הפחדים. לארך הספור מופיעים רעיונות לכלים פרקטיים להתמודדות עם חלומות רעים, ובסופו של דבר מגיע הנצחון המתוק: לאחר מאבק ממשך, כרמל מצליח להבריח את הבבה החומה הגדולה. 




פחדים בלילה הם תופעה נפוצה בקרב ילדים רבים, בעקר בגילי 12-4. אצל רבם זהו חלק נורמטיבי בהתפתחות. חשוב מאוד לתת מקום לפחד ולעזר לילדים למצא את הדרך להתמודד עמו. שלא יבוא החלום הרע הוא ספור נוגע, מלא קסם ויצירתיות, שיכול לסיע מאוד לילדים הסובלים מחלומות רעים.

סיגל עקרוני אטיאה, מדריכת הורים, יועצת חינוכית ומשפחתית, נשואה ואימא לארבעה.
"שלא יבוא החלום הרע" מאת סיגל עקרוני אטיאה, איורים עוזי בנימין, הוצאת צמרת, לרכישה לחצו כאן

***


החתול שרצה רק פיג'מה מאת דן קנטר
רוֹם הֶחָתוּל רוֹצֶה לִלְבֹּשׁ רַק פִּיגָ'מָה. פִּיגָ'מָה בַּיּוֹם, בַּצָּהֳרַיִם וּבַלַּיִל. אִמָּא וְאַבָּא, חֲבֵרָיו הַשּׁוֹנִים וְגַם הַגַּנֶּנֶת בַּגַּן מְנַסִּים לְלַמֵּד אוֹתוֹ לִלְבֹּשׁ בְּגָדִים רְגִילִים בַּיּוֹם-יוֹם, אַךְ הֶחָתוּל שֶׁלָּנוּ בְּשֶׁלּוֹ – רוֹצֶה רַק פִּיגָ'מָה, כֹּה צַמְרִירִית וּנְעִימָה.
יוֹם אֶחָד רוֹם מִתְרַצֶּה, וְנִהְיֶה כְּמוֹ כֻּלָּם. הַאֻמְנָם?
סִפּוּר הַיְּלָדִים הַמְּחֹרָז וְהַמְּקוֹרִי, הַמַּעֲלֶה חִיּוּךְ גָּדוֹל בִּפְנֵי הַקּוֹרֵא, מַמְחִישׁ כִּי לְכֻלָּנוּ יֵשׁ אֶת הַחֵפֶץ הַזֶּה שֶׁאָנוּ כֹּה אוֹהֲבִים וְשֶׁתָּמִיד הוֹלֵךְ אִתָּנוּ, וְגַם כְּשֶׁהַסְּבִיבָה מַכְתִּיבָה אַחֶרֶת, אָנוּ בַּסּוֹף הוֹלְכִים עִם הַלֵּב שֶׁלָּנוּ, נֶאֱמָנִים לְעַצְמֵנוּ וּלְמָה שֶׁעוֹשֶׂה לָנוּ טוֹב.
סִפּוּר מַקְסִים שֶׁכָּל הוֹרֶה יִשְׂמַח לִקְרֹא לִילָדָיו, וּבְיַחַד יוּכְלוּ לְהִזְדַּהוֹת עִם רוֹם הֶחָתוּל, מִקָּטָן עַד גָּדוֹל.



דן קנטר הינו איש טכנולוגיה אשר שירת את המדינה במשך כ-20 שנות שירות.
במהלך חופשת השחרור, זכה דן לזמן איכות יקר עם ילדיו הקטנים. מחוויית המשחק המשותף נולדה סדרת ספרים מלאת הומור, מקוריות, וערכים חברתיים החשובים לכולנו, כגון חברות, חמלה וסובלנות לאחר.
הכתיבה המחורזת והמקורית של דן מרעננת ומהנה מאוד, ומבטיחה חוויית קריאה משותפת להורים ולילדים, תחת קשת של צבעים, חרוזים וצחוק.

"החתול שרצה רק פיג'מה" מאת דן קנטור, ספרי צמרת, לרכישה לחצו כאן.




















ריקי ברוך



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה