דפים

יום שלישי, 1 בנובמבר 2022

אמא בין חלום למציאות ספר חדש מאת נורית אסנש

 


זה היה אחד המשפטים המשמעותיים שליוו אותי כבר בתחילת הספר:  "אמא נמצאת בלב הרעב או הכמיהה שלנו לאהבה, לאישור ולהערכה, ובלב כל החרדות שמתפתחות אצלנו כשאנחנו לא מקבלות את זה." (מתוך עמוד 20 בספר) התחלתי לקרא כדי לבחון עד כמה זה נכון גם אצלי בתפיסת החיים שלי עם ומול אמי (92) הקשישה. 

בימים אלו רואה או הספר "אמא בין חלום למציאות" - שיחות, תובנות, ואפשרויות לריפוי, מאת נורית אסנש, הספר מנוסח בלשון נקבה אך מיועד לכל המגדרים.





"אמא בין חלום ומציאות" הינו מדריך רחב היקף, המאפשר לקוראים לצאת למסע של גילוי עצמי באמצעות חקירת האמונות המושפעות מיחסי ילדים ואימותיהם.
יחסי אמהות וילדים הוא נושא נפיץ ורגיש, שרבים חוששים להעמיק לתוכו היות שהוא מקפל בתוכו כאב עצום ומאיים, והוא עטוף בשכבות של סיפורים ואמונות שלמדנו לציית להן מבלי להטיל בהן ספק. מסיבות אלה ישנם אנשים שנמנעים מלטפל בקשר זה וכך הוא ממשיך להשפיע על חייהם גם כשהם כבר אנשים בוגרים והורים בעצמם.

בספר "
אמא בין חלום למציאות" משלבת המחברת בין שיטות מחקר במדעי ההתנהגות לשיטת העבודה של ביירון קייטי ומציגה סיטואציות אמיתיות, מילדות ועד בגרות. החל ממצבים שגרתיים כמו שיחה יומיומית במטבח ועד לסצנות של אלימות, המחברת מעבירה את הקוראות והקוראים בתהליך שחושף כיצד הצורך והתלות של אנשים באהבה, באישור ובהערכה מצד אמם משפיעים על חייהם וגוזלים מהם דרגות של אושר, חופש והגשמה עצמית.

על פי אסנש ,התלונה היא השלב הראשון שלנו בזיהוי המחשבות והאמונות המלחיצות אודות אמא. בשיטת העבודה לא מאפשרים לתלונות להישאר בפנים אלא רושמים אותן על ניר, הכתיבה מאיטה את קצב המחשבות וזה מאפשר לנו להתבונן פנימה לתוך עצמינו. העבודה היא סוג של מדיטציה, בכתב.  
כאן מתחיל תהליך האיפשור וכל מחשבה או תלונה נחקרת על ידי 4 שאלות והיפוכן. 

הספר גדוש, מעניין מאוד ומעורר מחשבות ושאלות רבות. הוא אינו קל לקריאה. לא אחת מצאתי את עצמי עוצרת לחשוב, לתרגל ולבחון איך זה נוגע בי ומה קורה לקשר שלי עם אמא היום בגילה המבוגר לעומת ימים עברו. המציאות שהוכתבה לנו חמשת ילדיה, מאז מותו של אבי העמידה את אמא באור אחר ולכן גם חששתי למהר ולשפוט אותה על המציאות שנכפתה עליה אחרי 70! שנות זוגיות. התלות של אמא בנו טרפה את הקלפים, עצרנו את הכל והתחלנו מחדש. לאורך כל הפרקים בספר שבתי וחיפשתי את אותן נקודות המשיקות למציאות של אמא מולי כיום. 
ילדים בשנות ילדותם ונערותם יכולים להתמודד עם הסוגיה שעלתה בפרק בעמוד 171 ושאני ממקומי היום, מתקשה לחבור אליה לנוכח המציאות. דימויים רבים מתרוצצים בתודעה שלנו באשר לאמא. הבולטים בהם: האמא שילדה אותי, האמא שאני חושבת שאני רוצה והאמא שאני חושבת שיש לי. - הפרק הזה החזיר אותי לילדותי והעלה תמונות וסיטואציות מורכבות עם אמא. קל זה לא היה. 

הספר כולל דיאלוגים, תרגילים ותובנות שניתן ליישם על מצבים כמו ניכור ותחרות בין אחים על אהבת האם, יריבות בין בת לאם, משולש אהבה אמא-אבא-בת/בן, חילופי תפקידים, ילדים הוריים ועוד.
ספר זה מיועד לאמהות, בנות ובנים שחווים קשיים בקשר שלהם זה עם זה או עם ילדיהם הבוגרים, וגם למטפלים/ות בתחום הגוף והנפש.

נורית אסנש עסקה במשך כעשור במחקר והוראה בפסיכולוגיה, סוציולוגיה ועבודה סוציאלית. בחיפושיה אחר דרכים אפקטיביות לריפוי הגוף והנפש היא הרחיבה את ניסיונה המקצועי לפרקטיקות של רפואה אינטגרטיבית ואלטרנטיבית וכך גילתה את העבודה של ביירון קייטי. בעבודה מצאה המחברת שיטת ריפוי אפקטיבית ובחרה להתמקד בה כפרקטיקה וכדרך חיים.

"אמא בין חלום למציאות" - שיחות, תובנות, ואפשרויות לריפוי, מאת נורית אסנש, לרכישה לחצו כאן.

















ריקי ברוך
















אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה