דפים

יום רביעי, 16 בנובמבר 2022

האיש שצעק סרק סרק - גילויים חדשים על פרשת רצח רבין מאת רן שריר ואבי זלינגר

 

אני זוכרת היטב את אותו לילה מורט עצבים בארבעה בנובמבר 1995. התכווצנו דוממים מול המסך מייחלים לבשורות טובות שאיחרו להגיע. השבוע ציינו 27 שנים לרצח רבין.

האיש שצעק סרק סרק הרואה אור בימים אלו מאת רן שריר ואבי זלינגר, הוא ספר חדש החושף לראשונה פרטים חדשים ומטלטלים על פרשת רצח ראש הממשלה יצחק רבין וחקירתה והוא כולל פרטים שהוסתרו מהציבור לאורך 27 שנים.

הספר מביא שורה ארוכה של עדויות שלא נחשפו עד היום בציבור, המצביעות על כך שיגאל עמיר לא פעל לבדו, ושהיו לו ככל הנראה שותפים שפעלו בזירת הרצח. חרף חשיפתם הברורה בעדויות שנאספו מזירת הרצח, שותפים אלה מעולם לא נעצרו, לא נחקרו ולא הועמדו למשפט.


עוד בספר מי האלמוני שצעק ‘סרק סרק’.
״התרגיל״ המדהים שהביא להירצחו של ראש הממשלה יצחק רבין.
כישלון יחידת האבטחה 730 בהגנה על ראש הממשלה.
הפרשייה המסעירה שאותה מסתירים בכירים בפרקליטות לאורך השנים.
עשרות פרטים חדשים על נסיבות הרצח.

שאלות רבות מקבלות מענה בספר, חלקן לא זוכות לו.
מי היו עשרת חובשי הכיפה ששעטו לכיוון רכב ראש הממשלה יצחק רבין שניות לפני ההתנקשות?
מי הניח ארגז ציוד מתכתי בין מדרגות העירייה לבין רכב ראש הממשלה שניות לפני שירדו אל המקום רבין וחברי פמלייתו?
מדוע פרצו מאבטחיו של רבין עם נשק שלוף לכיוון רחוב אבן גבירול, שניות ספורות לפני שנורו היריות בראש הממשלה.
מה היה בדיוק אותו כשל אבטחה שבו לקתה יחידת 730 לאבטחת אישים בשב”כ בליל הרצח, ומדוע פרטיו של אותו כשל מוסתרים עד היום מן הציבור בישראל?
מיהו אותו צעיר צנום, חובש כיפה, שלבש חולצת פלנל אדומה, אשר ניסה לחדור שוב ושוב אל בימת המכובדים בעצרת השלום שבתומה נרצח רבין? מדוע איש לא עצר אותו למרות שהתברר כבר בעצרת עצמה כי הוא מתחזה לשוטר סמוי ולאיש צוות טכני?
מיהו הגבר הגבוה והשחום, שניגש אל יגאל עמיר, כעשרים דקות לפני רצח ראש הממשלה, הניח יד על כתפו, ושוחח עימו לאורך כמה רגעים?

לאיזו מטרה בדיוק הופעל אבישי רביב כפרובוקטור בשורות המתנחלים? האם אישים בכירים בפוליטיקה הישראלית הם שיזמו את הפעלתו? מי היו הבכירים בפרקליטות ובבית המשפט העליון ששותפו בסוד הפעלתו של רביב, ומדוע הוא מעולם לא הועמד לדין על שותפותו בתכנון רצח ראש הממשלה?
כיצד הטתה ועדת שמגר את בדיקתה? מדוע שולבו בין חבריה רק מקורבים ליצחק רבין ז”ל? כיצד דווקא אחיו של הנחקר הראשי בה, הוא שמונה לשמש בתפקיד מזכיר הוועדה? מדוע נמנעה הוועדה לחקור את פעולת פרקליטות המדינה ואת היועץ המשפטי לממשלה? מה הקשר של רות דוד לוועדה, וכיצד קשור רב פקד אפרים מלכה ז”ל לפרשת רצח רבין?

הספר לא מנסה לצייר תיאוריות קונספירציה, אינו עוסק בפרשנות, ומסתמך על אלפי עמודים של עדויות וראיות מחקירת הרצח. מחבריו מגיעים משני קצות הקשת הפוליטית, וכל מטרתם היא לפתוח בחקירה מחודשת של הפרשה. הם דוחים מכל וכל את האפשרות שהשב”כ עמד מאחורי רצח רבין, ושיגאל עמיר איננו רוצח ראש הממשלה.


צילום יהושוע יוסף.


האמת היא שהרבה שאלות נותרו בי פתוחות ומצאתי את עצמי בשיחה קולחת עם בעלי שקרא את הספר והתקשה כמוני להאמין בטקטיקות ההסתרה ובצורך להסתיר מהציבור את האמת. 
זהו ספר חובה לצעירים שחיים כאן וטרם נולדו לפני ערב הרצח, הצעירים בני ה 30-40 ששמעו אודותיו בעקיפין. ספר חובה לכל איש ביטחון ואבטחה ובטח שלציבור הרחב. 
גם כשהוא מותח, מרתק ומעורר המון מחשבות, עדיין אדייק שהספר היה לי קשה לקריאה. כמי שמעורה בפרשייה ומתעניינת בתחום, כאב לי להתוודע לאוסף הכשלים שהביאו להירצחו של ראש ממשלה בישראל. הספר מבוסס על עובדות וחקר ממושך ולכן המסקנות המתקבלות כואבות ומדאיגות עוד יותר. 
כבר נעשו כשלים במדינה לאורך השנים וגם כאשר התברכנו במערך מוסדות חזק ומתוחכם, עדיין חובה עלינו לשמור ולהישמר בפני כשלים מסוג הרצח הזה. 



רן שריר, 55, הוא בן קיבוץ הזורע של השומר הצעיר. שריר משמש כאיש יחסי ציבור משנת 2005, לאחר כעשור בתפקידי תחקיר, תסריט ועריכה בשלל ערוצי הטלוויזיה בישראל (‘הראשון בבידור עם דודו טופז’, ‘עשרת הדיברות עם רונאל פישר’, ‘חשיפה עם חנן עזרן’ ועוד).



אבי זלינגר, 60 תושב תל אביב, בלוגר, מייקר, מפתח פטנטים, חוקר פרשות היסטוריות ומומחה לארכיונים. בשירותו הצבאי שירת זלינגר במערך האיסוף של אמ”ן, שם רכש כלי מחקר וכישורי מודיעין, המסייעים לו בחשיפת האמת בפרשיות ידועות בציבוריות הישראלית לאורך השנים.


"האיש שצעק סרק סרק" מאת רן שריר ואבי זלינגר, הוצאה עצמית, כריכה רכה, לרכישה לחצו כאן.




















ריקי ברוך









אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה