דפים

יום שלישי, 9 באוגוסט 2022

"טיוטה כמעט אחרונה של שיר אהבה אינטימי" ספר חדש מאת דני נגר






לקראת ט"ו באב רואה אור אלבום שירי אהבה מאת המשורר דני נגר. ספר מהודר בהפקה איכותית שכל כולו שיר הלל לאהבה, המכיל 50 שירים ו-14 ציורים של הציירת אן בן-אור.

דני נגר, משורר וצלם, הוציא לאור את טרילוגיית שירת האהבה ‘בשביל תנועת מותנייך’, ‘וו חיבור’ ו’כשבעינייך נסוג הים’ (בהוצאת אבן חושן) שזכתה לשבחי הביקורת ולאהדת הקוראים. שיריו פורסמו בעיתונות הארצית ובבימות ספרותיות מודפסות ודיגיטליות, שודרו בערוצי הרדיו והטלוויזיה והוצגו בתערוכות במכון ויצמן, בבצלאל ובמשכנות שאננים. 'טיוטה כמעט אחרונה של שיר אהבה אינטימי' הוא ספרו הרביעי.

אִם תִּרְצִי לָדַעַת עַל רֵיחַ הַיָּם
לְכִי לַדַּיָּגִים,
אִם תִּרְצִי לָדַעַת עַל רֵיחַ הָאֵשׁ 
לְכִי אֶל שֶׁדּוּתִי הַבּוֹעֲרִים 


עוֹבֵר בְּאֶצְבְּעוֹתַי פַּעַם נוֹסֶפֶת עַל שְׁתֵּי הַשּׁוּרוֹת הַנִּפְלָאוֹת שֶׁל שְׂפָתַיִךְ
וּבְרֶגַע אֶחָד מֵבִין
אֵיךְ נִכְתַּב הַשִּׁיר כֻּלּוֹ.

'טיוטה כמעט אחרונה של שיר אהבה אינטימי', ספרו הרביעי של המשורר דני נגר, הוא שיר הלל לאמנות האהבה. בלשון רגישה, עדינה, עשירה בדימויים ובניואנסים, נפרש לפנינו עולם המצולות של שיר השירים העכשווי. "סַפְּרִי לִי עַל הָאוֹקְיָנוֹס שֶׁלָּךְ, / עַל מַעֲמַקַּיִךְ הָאֲפֵלִים סַפְּרִי לִי", מבקש המשורר מאהובתו ומוליך אותנו במסע מפותל אל נבכי הארוס והערגה, נוגע במהות ההתמסרות לאהבה ולאהובה אך גם בחשש לאבד את היכולת לאהוב. "כְּמוֹ זֶה הַמְחַפֵּשׂ מַפְתֵּחַ / שֶׁנִּשְׁמַט לוֹ בֵּין הַשִּׂיחִים, / אֲנִי מִזְדָּרֵז לִנְבֹּר בְּעֵינַיִךְ, / לִמְצֹא / אֶת מַה שֶּׁהָלַךְ בִּי לְאִבּוּד", הוא מסיים את ספרו.

בספר זה כינס המשורר חמישים שירי אהבה מתוך שלושת ספריו הקודמים - טרילוגיה שהותירה רושם עמוק אצל קהל הקוראים ומבקרי הספרות - ולצידם עשרים שירים חדשים, והוא מזמין אותנו לבוא ולראות את "פְּנִים הָעֹנֶג / הֶחָבוּי בִּרְמִיזַת אוֹהֲבִים / אַחַת / קְטַנָּה". יקיר בן-משה, עורך הספר.




דני נגר משורר וצלם יליד ירושלים 1954, חבר קיבוץ עין גדי לשעבר והיום תושב שכניה שבגליל.
בוגר סדנת השירה של יהודה עמיחי בשנות ה-70 בירושלים בה השתתפו גם רוני סומק, מאיה בז'רנו ואדמיאל קוסמן.
עד דצמבר 2019 היה יזם ובעלים, של תוכנת טנא, ומנכ"ל סוכנות הביטוח משקי הקיבוצים-טנא.
כעשור, היה מדריך חברתי בפנימיית חוות הנוער הציוני. וכעשור טבח מקצועי. לצד כתיבת שירה הוא צלם נוף ופורטרטים. צילומיו הוצגו במס' תערוכות ועבודותיו תלויות במשרדים שונים בת"א ובחיפה.
מרבית שנות חייו כתב למגירה. את ספרו הראשון העז להוציא רק לפני כשלוש שנים בתמיכתו ועידודו של רוני סומק.

מרגשים, נוגעים אינטימיים ומאוד מקרבים 50 השירים שניסח נגר בספרו החדש. גם אם חלקם פורסמו בעבר אני פגשתי בהם לראשונה והתחברתי לקו ולרוח האישית עד שיכולתי להרגיש חלק. הספר מעוצב וכריכתו מהודרת ומזמינה. מתנה נפלאה לאוהבים ולא רק. 



משבחי הביקורת
"מזמן לא ראיתי ספרי שירה כל כך יפים... אין ספק שיש לך כישרון אמיתי... אין היום הרבה משוררים טובים. לך יש קול אישי." פרופ' זיוה שמיר

על "בשביל תנועת מותנייך":
סירות אלה הן סירות הא"ב, והא"ב הוא הא"ב של האהבה. לכאורה קיים ניגוד בין רוחב האוקיאנוס לסירות הנייר הצרות. למעשה, ברווח הזה, על המים הטריטוריאליים שהם רק שלו, מסמן המשורר טביעת אצבעות מקורית מאד. רוני סומק

"טיוטה כמעט אחרונה של שיר אהבה אינטימי" מאת: דני נגר, עורך: יקיר בן-משה, ציורים: אן בן-אור, הוצאה עצמית, 71 עמודים, 135 ש"ח. 






















ריקי ברוך


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה