דפים

יום שני, 8 באוגוסט 2022

“תדעי לך: לא כל בני האדם שווים” - ספר חדש לסופרת אורית שיפמן

 


“בהיותי בת 14 התקבלתי ללימודים בקיבוץ “ראש הנקרה” השוכן בגליל המערבי. הקיבוץ היה מקום מופלא, משפחה נהדרת קיבלה אותי כמשפחה מאמצת, כך הוגדר תפקידה. המדריכים היו מעולים, למרות זאת התגעגעתי מאד למשפחתי, לאחיי אחיותיי, אמי ואבי. אולם הבלגתי כי חשבתי שעליי להתמודד ולסיים את לימודיי." 
"...מכל בעלי התפקידים, שבתה את ליבי דמות האחות. האחות טיפלה בכל 400 חברי הקיבוץ, במקצועיות, בנחישות, באחריות, בהתמדה ללא משוא פנים תוך כדי שמירה על פרטיות המטופל שלפניה. כולם ידעו שהם יכולים לשתף את האחות בסודותיהם הכמוסים ביותר והיא לא תעביר מידע. רציתי להיות כמוה." (מתוך פרק ראשון בספר)




בימים אלו רואה אור ספרה השני של אורית שפמן “תדעי לך. לא כל בני האדם שווים” הספר החדש מספק הצצה נדירה לקורות חייה של אחות צעירה המגיעה לבית ספר לסיעוד הישר מהקיבוץ כבר בגיל 16 ועוברת מספר תחנות בדרך למחלקת האם שלה: המחלקה לטיפול נמרץ. 

"לאחר כחודש מתחילת הלימודים, הודיעה מנהלת בית הספר שתלמידים מהעיר צפת שיצאו לטיול, מוחזקים כבני ערובה בבית ספר “מעלות”. המחבלים מאיימים לירות בילדים אם לא ימולאו תביעותיהם, בית החולים בכוננות. המחבלים ביצעו את זממם. שיפמן וחבריה, תלמידי בית הספר לאחיות עזרו בכל מה שיכלו, “העברנו אלונקות מההליקופטרים למיון, פינינו מחלקות כדי לאכלס את הפצועים. ידינו היתה בכל. היינו בני שש עשרה בלבד בעוד הפצועים בני ארבע עשרה. לאחר האירוע היה חשש שתלמידים יעזבו את הלימודים, אך אף אחד לא נטש”. (מתוך פרק ראשון בספר)

קראתי את הספר בשקיקה, הכתיבה קולחת, הקריאה זורמת. הספר מרתק, שנון עצוב מחד ומחייך מאידך. כמה קרוב יכולתי להגיע ולחלוק מקרוב את חווית האחות המסורה שמטפלת באוכלוסיות מוחלשות בהם עבריינים, אסירים נרקומנים וגם בחיילים גיבורים. אני מניחה שכל אחות תמצא את דמותה בספר ותזדהה עם הכתוב, עם התגובות שבאו בהמשך למקרים, ועם התובנות המרתקות.

אהבתי את נטע מאוד הערצתי אותה. חשתי אמפטיה רבה לדמותה ולסיפורה האישי. תמיד הייתה בי הכרת תודה גדולה לעוסקים בענף הסיעוד גם אם נתקלתי בבעלי תפקיד פחות אדיבים ופחות שירותיים.
ממליצה לכם לקרא ולא רק בגלל שתמיד היה לי ברור "שלא כל בני האדם שווים."

אורית שיפמן
היא אחות מוסמכת, אחות טיפול נמרץ, בעלת תואר שני בניהול מערכות בריאות. אם לארבעה ילדים. 
“תדעי לך: לא כל בני האדם שווים, מאת אורית שיפמן, לרכישה לחצו כאן ובטלפון מספר 0544683130



































ריקי ברוך

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה