דפים

יום שלישי, 30 באוגוסט 2022

בנות הדרקון - טרילוגיה בשלושה חלקים ובסלון אצל ברטה, ספרים חדשים בהוצאת עם עובד.






הטרילוגיה בנות הדרקון 
מאת מירית בין ישראל 
כששולחים אותך לדרקון את צריכה קודם כל להרוג אותו, לפני שהוא יהרוג אותך. ונניח שהצלחת כנגד כל הסיכויים, עכשיו מגיע החלק הקשה באמת: לחזור לחֶברה ששלחה אותך אל מותך, להשתחרר מתפקיד הקורבן, להשיג שליטה בגורלך, מקום משלך בעולם. זהו סיפור פנטסטי כביכול ובעצם ריאליסטי עד העצם, על ילדות שמסרבות להרפות את אחיזתן מעולם שמתעקש לנער אותן מעליו.


בנות הדרקון ספר האבות 
בימים אלו רואה אור הטרילוגיה המהפנטת וספר האבות הוא הראשון בשלושה.
ילדה בשמלה חרוכה עולה במדרגות המובילות לבניין העירייה. זו הפעם האחרונה שתושבי עיר האושר יחזו בה לפני שיטרוף אותה הדרקון. כל שנה והילדה שלה, כבר מאתיים תשעים וחמש שנים. ואז מגיע תורה של מרתה. משיכתה המסוכנת לאש מביאה אותה לאי הדרקון, היא יכולה להאשים רק את עצמה. אבל אמל בסך הכול חיפשה את אביה. ונועה? איש אינו יודע כיצד הגיעה לעיר, וזו סיבה טובה דייה לזרוק אותה ללוע המפלצת. כולם מצפים שהילדות ייכנעו לגורלן, אבל הן מסרבות להרפות את אחיזתן מעולם שמתעקש לנער אותן מעליו.
בפעלולי דמיון מרהיבים מרית בן ישראל בוראת עולם קרקסי וחושני ובו בזמן ריאליסטי עד העצם, עולם שהכיעור והנשגב הולכים בו שלובי זרוע. למי שיעז ליפול לתוכו צפויות פלאות אין־קץ.


מרית בן ישראל סופרת וחוקרת תרבות, ממייסדי בית-הספר לתיאטרון חזותי . חברה ב"ארטים" קבוצת אמנים שהקימו את ספריית גן לוינסקי למהגרי עבודה ופליטים. בבלוג שלה עיר האושר כותבת על אמנות בינתחומית ועל אגדות. כלת פרס לסיפורת חדשה ע"ש יצחק וטובה וינר, 1995 .



"בן ישראל היא סופרת ששולטת באופן מוחלט במהלכי העלילה, ורמת הדמיון והכישרון שאפשרו לה להגות אותם היא מעוררת השתאות", עמרי הרצוג, YNET

"מרחבי דמיון מופלאים כל כך, מטרידים כל כך, עד שפחד עלול להתגנב ללב הקורא מפני הספר הזה", מיה סלע, עיתון תל אביב.
בנות הדרקון - ספר האבות, הוצאת עם עובד לרכישה לחצו כאן




ספר המשאלות

ילדה בשמלה חרוכה עולה במדרגות המובילות לבניין העירייה. זו הפעם האחרונה שתושבי עיר האושר יחזו בה לפני שיטרוף אותה הדרקון. כל שנה והילדה שלה, כבר מאתיים תשעים וחמש שנים. ואז מגיע תורה של מרתה. משיכתה המסוכנת לאש מביאה אותה לאי הדרקון, היא יכולה להאשים רק את עצמה. אבל אמל בסך הכול חיפשה את אביה. ונועה? איש אינו יודע כיצד הגיעה לעיר, וזו סיבה טובה דייה לזרוק אותה ללוע המפלצת. כולם מצפים שהילדות ייכנעו לגורלן, אבל הן מסרבות להרפות את אחיזתן מעולם שמתעקש לנער אותן מעליו.


"לקרוא את בנות הדרקון בציפייה לעוד ספר פנטזיה לילדים, מתוק ומנחם, זה קצת כמו ללגום מספל שוקו חם ולגלות שמדובר בקפה שחור שמישהו ערבב עם ויסקי, ויסקי טוב." דורה קישינבסקי, גיבורים קטנים

"יצירת אמנות פמיניסטית מסעירה, העשויה בכלים ספרותיים מתוחכמים", ריקי כהן, המוסך


בנות הדרקון - ספר המשאלות, הוצאת עם עובד לרכישה לחצו כאן





כל הילדות

מרתה מאושרת כמו שלא הייתה זמן רב, היא מוזמנת כאורחת הכבוד לחג הדרקון הראשון ללא דרקון. סוף־סוף יכירו בגבורתה. אפילו הצל הרודף אחריה לא יעיב על הרגע הזה. אך עיר האושר השתנתה, בית הכלא כורע תחת החשדנות והפחד, ומן המדורים התחתונים של ספינת השוטים עולה צחנה מסוג חדש, מזימות אפלות נרקמות שם. גם נועה חזרה לעיר האושר, והיא לכודה בחושך משלה. כוחות חזקים יקרעו את הילדות זו מזו, אך הן ישובו ויתאחדו בסיום שבו תגיע הטרילוגיה לשיאה.

"השנים שחלפו מאז ראה אור בנות הדרקון, ספרה המופלא, האכזרי ומלא החסד, החלומי והסיוטי של מרית בן ישראל, רק העצימו את כוחו וחשיבותו. הקריאה המחודשת בו צורבת ומרוממת כמו שרק ספרות יכולה לעשות. צריכה לעשות". נועה מנהיים

בנות הדרקון - כל הילדות, הוצאת עם עובד לרכישה לחצו כאן





בסלון של ברטה מאת אורה אחימאיר

המחברת, אישה סקרנית בעשור השמיני לחייה, יוצאת לגילוי סיפור משפחתי בווינה המעטירה, על תפארת אמניה ואנשי הרוח שלה – וינה של הרצל, מאהלר, קלימט
ושטפן צוויג. היא מתמקדת בשתי נשים מושכות לב, שהן עיר ומלואה: ברטה צוקרקנדל, שהפכה את הסלון הביתי למוקד תרבות מהפכני והייתה לדמות מרכזית במודרניזם הווינאי, ואף ניווטה מהלכים פוליטיים לקראת תום מלחמת העולם הראשונה, וגיסתה האלמונית אמליה, שזכתה לחיי נצח בזכות דיוקן שצייר גדול צייריה של וינה גוסטב קלימט.


צעד אחר צעד ובנחישות היא מפענחת את תולדותיהן של ברטה ואמליה, שנשזרו באירועים היסטוריים מימי תור הזהב הווינאי עד מלחמת העולם השנייה. כך היא מקימה לתחייה ימי זוהר שמסתירים מכאובי לב, ערגה למיניות ופחד מפניה ותשוקה לחרוג מכבלים שנשים כמותן היו אזוקות בהם. היא גם מתארת את אהבתם של יהודי וינה לעירם ואת תרומתם העצומה לתרבותה ולפריחתה, מתוך ידיעה מודחקת שלעולם יהיו בה נחשדים וזרים. כך עד הקץ האכזרי והנחרץ, עם סיפוחה של אוסטרייה לגרמניה של היטלר. דמיון ומחקר מסתחררים בסיפור מהפנט שחושף גם את האישה הכותבת.


אורה אחימאיר נולדה ב־1941 בירושלים, היתה בין מייסדי "מכון ירושלים לחקר ישראל", וניהלה אותו בשנים 2010-1978. יזמה וערכה ספרים ופרסומים רבים על ירושלים וספרים על התרבות העברית בארץ ישראל. בשנת 2011 הוענק לה אות "יקירת ירושלים".

בסלון של ברטה מאת אורה אחימאיר, הוצאת עם עובד לרכישה לחצו כאן.





























ריקי ברוך


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה