דפים

יום רביעי, 20 ביולי 2022

הלהקה שלי, טים מלי רוצה להציל את הים ומכונית הבנטלי הלבנה - ספרי ילדים נפלאים במיוחד בהוצאת מטר.

 



הלהקה שלי -מאת: תמר בראון אלקלס
כשהייתי ילדה ונערה צעירה במושב הייתי סולנית במקהלה וחלמתי שאגדל להיות חלק מלהקה אמיתית שמנגנת ושרה בו זמנית. אך השנים חלפו התבגרתי והבחירות שלי השתנו למרות שעד היום בגילי המתקדם ובעצם היותי לסבתא לנכדים עדיין חולמת אני להיות זמרת בלהקה

השבוע הגיע לידי ספר מקסים שכתבה תמר בראון אלקלס הספר "הלהקה שלי". התיישבתי עם תומס נכדי הבכור וקראנו ביחד את הסיפור.

כשבילי מוצאת תמונות ישנות של אמא מימיה בלהקה, היא נסחפת בחלומות על מוזיקה וקצב, אורות וקהל. אבל כשהיא מנסה לנגן עם חבריה, מגלה בילי שכדי להקים להקה יש צורך בהרבה יותר מבמה וכמה כלים.



בניסיונות להגיע לשיתוף פעולה והסכמה בעבודת הצוות ההכרחית בלהקה מגלה בילי, ואיתה חבריה, כי דרך הנגינה יחד ולחוד עולות שאלות של ביטוי עצמי מול שתוף פעולה, והתגברות על צלילים צורמים בניסיון להגיע להרמוניה.



הסיפור מרגש, כתוב נפלא, מנוקד ומאויר להפליא הודות לכשרונה של רותם טפלו המאיירת. תומס ואני קראנו ובמקביל שוחחנו על האינטראקציה בין הילדים, ניסיתי לשמוע מתומס מה קורה כאשר הוא בעצמו נתקל באירועים דומים עם חבריו בגן. הספר הנפלא זימן לנו זמן איכות ושיחה פורייה. 

תמר בראון אלקלס היא סופרת ילדים, מחזאית ותסריטאית. ספרה הראשון, המאפיה של הצפורים, התקבל לסל תרבות ארצי, עובד לתסכית בתאטרון "רעיון", ובימים אלו מעובד להצגה בתאטרון "אלעד".

ספרה השני, ממלכת שטות וממלכת רצינות, התקבל למצעד הספרים של משרד החינוך לכתות א'-ג' ואף זכה במקום השני בקטגורית נבחרי הילדים. הלהקה שלי הוא ספרה השלישי.

רותם טפלו היא מאירת בוגרת שנקר, הפועלת בארץ ובעולם. הלהקה שלי הוא ספרה הארבעה-עשר.
"הלהקה שלי" מאת תמר בראון אלקלס, מאירת: רותם טפלו, עורכת: מור דבורקין פוגלמן 32 עמודים, מטר הוצאה לאור, לרכישה לחצו כאן.





טים מלי רוצה להציל את הים מאת פטריסיה אורי כהן
מבוסס על ספור אמתי... או כמעט.
דומה כי כולנו כבר מבינים כי אם לא אנחנו אז אין מי מלבדנו שישמור על על כדור הארץ עבורנו ועבור הדורות הבאים... כמי שהייתה אמונה על הוראה וחינוך בנושאי איכות הסביבה בשנים בהן למדתי גיאוגרפיה, עשיתי ככל יכולתי להגביר את מודעותם של תלמידי והוריהם במידת חשיבותה הגדולה  של השמירה על איכות סביבה. 



בימים אלו הגיע לידי אחד הספרים המקסימים שקראתי לאחרונה עם נכדי, הספר "טים מלי רוצה להציל את הים".
ובכן, טים מלי היא סירה קטנה. היא מבלה ימים קסומים ומאושרים בחיק הטבע. יום אחד היא יוצאת לבדה להרפתקה ברחבי הים. בשקט שאחרי סערה גדולה היא נתקלת בהפתעה לא נעימה: כמות אדירה של אשפה - צפה על המים ושוקעת במעמקים. טים מלי המומה והיא מגיסת את כל כוחותיה כדי לנקות את הים.
האם היא תצליח במשימה?
כמו טים מלי, עוד ועוד ילדים מרחבי העולם, קטנים וגדולים, מחליטים לקחת את גורלם בידם, והם מתגייסים למשימה החשובה - לשמור על העולם נקי ויפה.







זהו ספר ילדים נפלא, צבעוני מרהיב ומעורר שיחה. ספר מעצים ומלא קסם, המאמין שמאמצים כנים, חריצות וכוח האמונה התמימה יכולים להביא לשנוי גדול. הספר מתאים לטוח גילים רחב ומאפשר שיח מעניין בין הורים וילדים.

פטריסיה אורי כהן שכתבה ואיירה את הספר היא פזמונאית ומורה ליוגה, המלמדת ומלווה ילדים ומבוגרים זה עשרים שנה. היא הקימה את POC poetic vision, מרחב פואטי ליצירה רב- תחומית. ספרה הראשון נולד בעקבות שיח מרתק, בגובה העיניים, עם ילדים בנושא זהום ומודעות לחשיבות של השמירה על עולמנו.
בעשר השנים האחרונות פטריסיה כותבת שירים לאומנים ישראלים, בהם ישי ריבו, דודו טסה, ריטה וריף כהן, בתה הבכורה. היא כתבה את רוב השירים לשלושת אלבומיה, כולל הלהיטים הבינלאומיים À Paris, J’aime, Dans mon quartier ו”רוצה פרחים”. על אלבומה הראשון זכתה ריף בפרס אקו”ם.
פטריסיה כותבת בעברית, בצרפתית ולפעמים באנגלית. היא כותבת שירים לפרסומות, מביימת קליפים, מחברת מחזות זמר וספרי ילדים.

"טים מלי רוצה להציל את הים" מאת פטריסיה אורי כהן, עורכת: דפנה שחורי 44 עמודים, מטר הוצאה לאור, לרכישה לחצו כאן.




מכונית הבנטלי הלבנה מאת חזי מגן
כשאחי היה ילד קטן הייתה לו אהבה גדולה לכלי רכב ומהר מאוד הוא הפך לאלוף בזיהוי סוגי המכוניות.
בכל פעם שישב עם אמא באוטו מקדימה, תוך כדי נסיעה היה מכריז על  שמות המכוניות שחצו את הכביש ממול והיה משחק עם אבא מי מזהה יותר מהר.
השבוע קראתי עם נכדי אורן את הספר "מכונית הבנטלי הלבנה" וספרתי לו על אחי הקטן ואהבתו הגדולה למכוניות.
 
כשסבא עמירם מציע לרפאל לבנות ביחד מגרש חנייה מאבני לגו, השניים יוצאים להרפתקה: קירות הם בונים מקופסאות, עמודים מבקבוקי הפלסטיק שאספו במכלי המיחזור.  הם מחברים, מדביקים ומסדרים, ואפילו מרכיבים מכונית בנטלי לבנה שדומה להפליא לבנטלי הענתיקה שסבא שיפץ כשהגיעה מאנגליה.



"סֵמֶל מוּפְלָא בַּחֲזִיתָהּ,
סֵמֶל שֶׁמַּזְכִּיר בֵּייגָלֶה בְּתוֹךְ עִגּוּל שָׁחוֹר
וּשְׁתֵּי כְּנָפַיִם שֶׁל צִפּוֹר.
"סַבָּא! זוֹ הַמְּכוֹנִית הֲכִי יָפָה בָּעוֹלָם," קָרָא רְפָאֵל,
'קַח אוֹתִי לְסִיבוּב.'"



הספר מזמין למסע משותף ערכי ויצירתי של סבא עם נכדו. מסע שמחזק את הקשר הבין דורי, מרחיב ידע, מעורר מודעות לאיכות הסביבה, מסעיר את הדמיון ואפילו מותח
אה וגם יש לו סוף מפתיע...

חזי מגן, נשוי, אב לשתי בנות ובן, וסבא לנכדים. בעבר כיהן כיו"ר קבוצת הכדורגל בני יהודה ת"א, אשר בה שם דגש מיוחד על טיפוח קבוצות ילדים ונוער. אביו, קיצי, הקים וניהל מערך שירות לכלי רכב אשר פעל במשך למעלה מ 40 שנים בתל-אביב. אהבת מכוניות כנראה עוברת מדור לדור. כך גם נולד ספר זה.
רמי טל מאייר ספרי ילדים ונוער, בוגר המרכז האקדמי לעיצוב ויצו חיפה. לרמי אין רישיון או מכונית, ואם תשאלו אותו אילו סוגי מכוניות הוא הכי אוהב, הוא מיד יענה - מכוניות מצוירות!



"מכונית הבנטלי הלבנה" מאת חזי מגן, איורים רמי טל, עורכת דפנה שחור, 48 עמודים הוצאת שולחן כתיבה מבית מטר הוצאה לאור. לרכישה לחצו כאן.
























ריקי ברוך

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה