דפים

יום שבת, 20 במאי 2023

בגידות ובגדים ספר שלישי לסופרת רינה גרינולד

 


השבת, כשחזרתי מקפה של בקר בנווה אביבים חיכה לי בתיבת הדואר ספרה החדש של רינה גרינולד זוכת פרס ראש הממשלה לסופרי ביכורים על ספרה הראשון, החלום והבית ותמיכת קרן רבינוביץ לספרה השני פעמונים של מאי. מהרתי לסיים המעט שתכננתי לי ומיהרתי לשקוע עם הספר בכורסא הרכה. התחברתי לגיבורת הסיפור ולא הסרתי אותו מידי עד לדף האחרון.

"כמו תמיד הצלחתי להתעלם מהמבטים של חברותי, שתמיד מודדות אותי מכף רגל ועד ראש, וכבר התייאשו מלהעיר לי על הופעתי. הצלחתי להתעלם גם מהפנים המאופרות יתר על המידה של דליה, מהמחשוף העמוק מדי בחולצתה של חגית וממצבור תכשיטי הזהב של ענת שנראה כי גדל מאז הפעם האחרונה שנפגשנו. אצל מרב לא היה משהו מיוחד שהייתי צריכה להתעלם ממנו." (עמודים 19-20 בספר)



החברות שלה חושבות שהיא צריכה להקפיד יותר על מה שהיא לובשת. הן חושבות שהגיע הזמן שהיא תעשה איזה שיפוץ קטן בפנים, כמוהן. וכדאי גם שתחשוב מחשבות חיוביות, שתהיה קצת פחות צינית.

אבל לה לא אכפת. טוב לה בבגדים הנוחים שלה, עם הבעל הטוב, הנאמן שלה, נעמן, שאוהב אותה בדיוק כמו שהיא: קצת מרושעת, קצת מרושלת ומאוד דעתנית. ככה מתמיד.
רק שבזמן האחרון נעמן מתנהג בצורה משונה. הוא יוצא מהבית בשעות מוזרות. הוא לובש בגדים אחרים. הוא קם ונוסע באמצע הלילה ולא אומר לה לאן. האם נעמן בוגד בה? האם כולם סביבה בוגדים? מה בדיוק היא לא מבינה?

"אחרי דין ודברים עם עצמי, ואחרי ששקלתי את כל הבעד והנגד, והגעתי למסקנה אני לא רוצה ולא צריכה להתאמץ, לא עשיתי כל רע. העובדה שבעלי קם מוקדם בבוקר, חוזר לפעמים מאוחר ולובש חולצות לבנות, לא צריכה להפוך לי את החיים, הרי אין לי שום הוכחה ודאית להתאהבות שלו בשלומית, כנראה מתחולל בו איזה שינוי. אני לא יכולה למנוע את זה. לא בעזרת לנז'רי ולא בעזרת שינויים קוסמטיים. הבעיה היא לגמרי שלו. אני אתן לו להתבשל קצת במיץ של עצמו, ונראה, כן, זה מה שאעשה" (עמוד 71 בספר)

גיבורת הסיפור "בגדים ובגידות" הכותבת בגוף ראשון, היא רופאת משפחה (נטולת שם) החווה את "נפלאות" גיל המעבר על כל השלכותיו, מתנחמת בהבנה שלמרות ועל אף שאינה מטפחת את עצמה בשום דרך, עדיין גברים מתעניינים בה ומה באשר לבעלה? (לא יהיה כאן ספויילר)

אהבתי את הספר ואת הגיבורה. הכתיבה שנונה, קולחת, אינטליגנטית ומסקרנת. לצד הומור וישירות שומרת הכותבת על עמימות מכוונת ורף מתח מהשורה הראשונה ועד לאחרונה.  
ועוד אומר: שם הספר לא יכל היה להיות מדויק יותר, כאשר תמונת הכריכה הקדמית משלימה את העטיפה, תרתי משמע, ומעצימה את מה שאהבתי ונהניתי כל כך לקרא.
ממליצה בחום ספר מפתיע ונהדר.

"בגדים ובגידות" מאת רינה גרינולד, הוצאת שתיים, לרכישה לחצו כאן.











ריקי ברוך


















אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה