דפים

יום שישי, 26 במאי 2023

לונדון, חכי לי - ספר חדש לסופרת דנה שניידר

 


ועכשיו יש לי שנה לחשוב על כל החיים. נשמתי עמוק דרך האף ומילאתי את בית החזה באוויר דחוס של שדה תעופה. אני בדרך להשלים דוקטורט ביחסים בין־לאומיים בלונדון, בבית הספר ללימודי דמוקרטיה הטוב באירופה. חייכתי לעצמי וניסיתי להירגע בזמן שהרהרתי בשאלת המחקר שלי: "האם אפשר לנצח במלחמה בטרור? רקונסטרוקציה של מלחמות."

"איך תגדירי את נושא הליבה של התזה?" שאל אותי הפרופסור ליחסים בין־לאומיים באימייל מנוסח לעילא כמיטב המסורת הבריטית.

גבוה, חשבתי, לא רזה מדי, בעל חיוך כובש ועיניים נוצצות. וכך, בלי לגלות לפרופסור לנגלי, הגדרתי שתי מטרות לחיי החדשים בלונדון: למגר טרור ולהצית אהבה.

כן, היו לי שתי אשליות בקשר ללונדון. (מתוך פרק ראשון בספר)


החיים של מור פריאל הגיעו לנקודת אל־חזור. בגיל שלושים ושבע. עם קריירה מצליחה למדי של חוקרת טרור, אך עם דוקטורט תקוע, זוגיות מקרטעת ואימא שמתחננת לנכדים – מור רק רוצה לברוח. מה שהיא לא יודעת הוא שהמעבר ללונדון ישנה את חייה לחלוטין. בזמן שהיא מנסה להתקדם בשאלת התזה שלה – ״האם ניתן לנצח את המלחמה בטרור?״ – היא מכירה את יוגב, סטודנט ישראלי הצעיר ממנה בעשור, שמטלטל את עולמה ומעמת אותה עם כל מה שידעה על עצמה.
לונדון, חכי לי! הוא רומן מסחרר, סוער ומשעשע הנטוע ברחובותיה של לונדון המשמשים תפאורה מענגת ומפתיעה. מתח, רומנטיקה, טרור ואומנות שזורים זה בזה על רקע שאלות זהות, הגדרה עצמית וחיפוש מתמיד אחר ביטחון ושייכות.

"לונדון פיתתה אותי וסחררה את ראשי כמו מאהב צעיר חלונות הראווה ברחובות האלגנטיים היו לי כקרב אבוד מראש. שלטי ההנחות קראו י לבוא אליהם, לראות, לגעת, למדוד, לקנות. ואני קניתי. לא יכולתי לעמוד בזה... נשאבתי אל עולם הקניות שמעולם לא הייתי חלק ממנו, והכסף אזל לי בין האצבעות. " (מתוך buy me עמוד 48 בספר)

אני אוהבת את הכתיבה הישראלית של דנה שניידר. קראתי את שני ספריה הקודמים והתחברתי באחת כך גם לספרה החדש "לונדון, חכי לי". אני אוהבת את לונדון יותר מכל בירה אירופית עד שהתמלאתי געגועים לכל מקום, רחוב, תחנת רכבת או בית קפה שהוזכרו בספר והחזירו אותי לביקורים הנפלאים בעיר האפרורית.
הספר כתוב נפלא, בלשון מקרבת עם הומור, דיוק ומתח מדוד. (לא, זה לא ספר מתח אבל יש בו גם יש) אהבתי מאוד את מור אהבתי גם את יוגב  (הוא גם עיצבן אותי) שיחות בנושא הטרור הכניסו אותי לאי שקט אבל היות שהיו חלק מהעלילה הצלחתי לזרום איתם בשלום כמהה לקרא את הפרק הבא.
לונדון מחכה לי מתאים מאוד לימים אלו שצעירים רבים חושבים על הייאוש הנוח מחוץ לגבולות הארץ גם כשהספר אינו מעודד לעזוב מחד ולא מבטיח שלונדון היא התשובה הבלעדית מאידך.
ספר סוחף !
ממליצה מאוד!

דנה שניידר, ילידת תל אביב, זוכת פרס מרגרט קול מאוניברסיטת ווסטמינסטר, לונדון, בנושא טרור בין־לאומי, מביאה בספרה החדש דמויות כמהות, מצחיקות, רגישות ושאפתניות שייכנסו לכם ללב לצד הקסם האנגלי הנוכח כדמות בסיפור.
ספריה הקודמים: לא יכול לאהוב יותר וגרעין אֱדום נמכרו באלפי עותקים, זכו לביקורות נלהבות והוקלטו כספרי שמע.

"לונדון, חכי לי" מאת דנה שניידר, הוצאת אגדה, לרכישה לחצו כאן






















ריקי ברוך
















אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה