דפים

יום חמישי, 4 במאי 2023

g5 דרמת מתח בברלין מאת אמ, אן כהן

 

"... אמיר הרים מיד את ידיו באויר בהמשך לפקודה שנחתה עליו, בעוד ראניה חשבה שהיא יותר מתוחכמת ושלחה בזרירות את אצבעה המורה לכפתור האדום שבשלט ובשבריר שניה נשמע צרור יריות שהעיפו אותה לכל הרוחות דרך המרפסת למדרכה, שרעדה באותו הרגע מהפיצוץ העצום שהתרחש במסעדה מולה" (עמו 157-158 בספר)

אלה, גיבורת הספר, סוכנת מוסד לשעבר ופרופיילרית עצמאית בהווה, מקבלת הצעת עבודה רשמית – לא רשמית מטעם ‘המשרד’ הכי מפורסם במודיעין שלו וביכולות שלו, לשלוח סוכנים סמויים לכל נקודה בעולם, כדי לבצע משימות העולות על כל דימיון, כמו המשימה בברלין אליה היא יוצאת תוך סיכון מחושב עם בנה, צעיר על הרצף האוטיסטי, ועם שתי מזוודות, כמו בספרים, לאתגר את עצמה עד הקצה, בין אם מתוקף תפקידה או בין אם בשם יצרים ותשוקות.





הספר מבוסס בחלקו בהשראת אירועים אמיתיים שהתרחשו במציאות, אותה ערכה המחברת בתוספת שינויים משיקולים משפטיים ו/או אמנותיים.
"'למשרד' היו זרועות ארוכות שהגיעו לכל מקום בעולם כשצריך היה מבחינתם, כך שלהוציא את ינאי מברלין, לא היה מורכב כל כך עבורם, יחסית לפרוצדורה שהייתה נדרשת  במדינה עוינת, רק שאלה קיוותה שקודם לכן ינאי יחזור להכרה מלאה אבל אז בא ה- 'אבל' בחדשות שעומר עדכן ולא נותרה עוד ברירה אלא להבריח את ינאי הביתה, לישראל, בהקדם האפשרי" (מתוך עמוד 133 בספר)
5g הוא דרמת מתח רבת עוצמה, קצבית, סוחפת ושנונה (לגילאי +16) הלוקחת את הקורא.ת למעמקים אשר מתחת לפני השטח של העלילה והדמויות, איתן לאורך הספר ניתן להזדהות, לצחוק, לבכות ולהרגיש שאת.ה מכיר.ה אותן.

אֵמ. אֵן. כהן, המחברת, בעלת מספר כובעים ותארים אקדמיים, מליצנות רפואית קהילתית, ניתוח ההתנהגותי ועד דירקטוריון חברתי. אמא של רז, צעיר על הרצף האוטיסטי, עמו היגרה לברלין ב 2014 עם “שתי מזוודות”. כיום חיים השניים בישראל. 
אהבתי את הספר מאוד, נטלתי אותו לידי וקראתי כמעט ללא הפסקה. המתח, רצף האירועים והכתיבה השנונה סחפו אותי ביתר סקרנות לדעת להיכן מובילה העלילה. הספר כתוב רהוט, הוא נגיש ובגובה העיניים (אני אוהבת ספרים שכאלו) שומר על ראף של מתח וממגנט את הקורא אל אלה, הדמות המרכזית בסיפור. ממליצה מאוד. 
5g דרמת מתח בברלין הינו ספרה הראשון של אמ, אן כהן, הספר נכתב בשובה לישראל.


g5 דרמת מתח בברלין מאת אמ, אן כהן, הוצאת ספרי ניב, לרכישה ישירה לחצו כאן 
הוסיפו קוד הנחה - קוד: 0611 לרכישה במחיר -55 שקלים (במקום מחיר מקורי 98) לא כולל דמי משלוח.





















ריקי ברוך






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה