דפים

יום שני, 3 באוקטובר 2022

תהיה לי הים - רומן מתח משובח מאת נטלי בירקן





"תיכנסי," אמר אריק וסימן לה לכיוון הרכב. מבטה המתרוצץ חלף על פניו לרגע, ואז קמה, פתחה בנחישות את דלת המושב האחורי ונדחסה אליו תוך קיפול זריז של שמלתה.
כשהדלת נסגרה עליה, רכנה קדימה מעל עננה לבנה של תחרה ומשי, והתפרצה בסערה על הנהג המופתע שהתמהמה ולטש בה עיניים, "סע, סע, סע! מהר!"
"קדימה, בני, שמעת את הגברת." אריק החווה בידו קדימה. קולו היה שלֵ ו ורגוע, שולט במצב, מנוגד לגמרי לדרמטיות ששידרה הנוסעת ההיסטרית. כשהרכב החל לנוע, אריק התעלם ממבטו ההמום של שותפו וריכז את מבטו בראי הפנימי, עוקב אחר הבחורה המבועתת.
פניה היו צמודות לשמשה האחורית, ועד שלא נעלמו העצים הגבוהים, השדרה הישרה כסרגל, הבניינים ההיסטוריים שנשמרו מתחילת המאה, לא הפנתה את מבטה קדימה. הוא חיכה בסבלנות עד שתסדיר את נשימתה המאומצת. בראשו כבר החל לבנות את אסטרטגיית החקירה, שתגרום לה לענות על כמה שאלות נחוצות בנוגע לחתן שלה. הכלה התרווחה במושב באנחת הקלה, שסימנה לו שהוא יכול להתחיל לתשאל." (מתוך פרק ראשון בספר)





בשמלת כלה מנופחת עם תלתלים פרועים היא רצה בשדרות רוטשילד, מנגבת את הדמעות ומנסה להתכחש לדברים שגילתה על בעלה לעתיד. בניסיון להציל את חייה, ויקה מוצאת את עצמה בפעם השנייה ללא כסף , ללא משפחה או חברים וללא תוכניות לעתיד. היא נמלטת על חייה רק כדי לפגוש את אריק גולן, שוטר שירד מגדולתו ויחד הם יוצאים אל חקירה הדדית , סמויה וגלויה הנעה בין עולמות הפשע לעולמות המוסר והצדק . במסעם המשותף הם מתמודדים עם זיכרונות פוצעים ומנסים להחזיר את חייהם אל המסלול.
האם הפעם יצליחו לבחור נכון? האם הפעם יקבל השוט אריק את הקידום הנכסף? האם תצליח ויקה להימלט מבעלה לשעבר, העבריין לינוביץ'? כל התשובות טמונות ב"תהיה לי הים" .

רומן המתח "תהיה לי הים" התחיל כחלום מספר ימים לפני חתונתה של נטלי בירקן, הסופרת . בעקבותיו היא פנתה אל בעלה ושאלה האם החתונה תתקיים כסדרה והוא ענה בחיוב. נטלי ובעלה נישאו וחיים באושר עד היום, אך אותו חלום לא עזב אותה במשך שנים ארוכות. 

לפני כשנתיים העלתה אותו על הכתב והפכה אותו לסיפור קצר שהלך והתארך ככל שהשנים חלפו. בשפה קולחת המובילה א ת הקוראים בין רחובות ת ל אביב ורמת גן מצליחה נטלי בירקן ליצור סיפור סוחף של מתח, אהבה, התמודדות עם אתגרים ומעל הכל אמונה בטוב.

נטלי (נטליה ) בירקן , נשואה ואם לשני בנים עלתה לאר ץ מקייב בשנת 1990 , כשהיתה בת 14 . כיום הי א מתגוררת במודיעין עובדת כמהנדסת תוכנה , מורה לחשיבה יצירתית ולמחשבים , עורכת ומנחת סדנאות כתיבה יוצרת. זהו ספר הפרוזה הראשון שלה הרואה אור בעברית . סיפורים קצרים שלה זכו במקום הראשון בתחרות כתיבה של העיר מודיעין ופורסמו באנתולוגיית "לאור הזיכרונות ה־ 100 של דגניה ב'".


בתזמון מדויק הגיע לידי הספר יממה לקראת ראש השנה ואני הנחתי אותו לצד המיטה וחיכיתי לרגע. קצת אחרי כניסת החג חמקתי למיטה, הפעלתי מזגן וצללתי לתוך הרומן הקצבי ממאנת להרים את הראש מעל דפיו הצפופים. פרק רודף פרק, המתח מחזיק אותי דרוכה והעלילה מתפתלת, מסקרנת ומשאירה אותי עם ספקות עד הסוף המפתיע.
תהיה לי הים הוא סיפור על התחלה חדשה, על האומץ לברוח ממקום שבו לא מעריכים ומסכנים אותך, ספר על האומץ לבחור באהבה, גם אם יש מחיר כבד להחלטה זו.

תהיה לי הים מאת נטלי בירקן, הוצאת קינמון, 319 עמודים, לרכישה.























ריקי ברוך










אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה