דפים

יום שלישי, 25 באוקטובר 2022

העסק של בודהה, התוכנית להגנת עדים, הים-רעש, שלושה לוחות הברית ומשוררת שאין לה מילים - ספרים חדשים בהמלצה






התוכנית להגנת עדים מאת משה מיכאל

"התוכנית להגנת עדים" מאת משה מיכאל בהוצאת אוריון, הוא מותחן ארוטי בקצב מהיר, החושף את הקוראים אל עולם הפשע והסמים ואל מחוות אפלים שרבים אינם מכירים, שעדיף שלא להתקרב אליהם ואשר מתקיימים בקצוות מרוחקים מן העין.


"נועה הייתה נמוכה יחסית לגילה, וזה גרם לה להרגיש צורך לפצות על כך בכל דרך שרק יכלה כדי להתבלט. היא הייתה מרוצה מאוד מהקשר איתי, ונהנתה להרגיש שייכת, בייחוד כשהיינו נפגשים עם החברה של הגלישה. מהר מאוד היא שכנעה את אבא שלה, מהנדס בכיר בחברת חשמל, שהיה עוף מוזר, לכל הפחות בנוף השכונתי שבו גדלתי, לקנות לה גלשן. כמובן שזה היה הגלשן הכי חדש, הכי יקר והכי טוב. כך למעשה הפכנו להיות חברים לגלישה, והעברנו כמעט את כל הקיץ ההוא יחד, היינו הולכים יחד בבוקר לים, אני הייתי נכנס עם הגלשן החדש, שלה, והיא תמיד הייתה לוקחת את שלי." מתוך פרק ראשון בספר)

עלילת הספר עוקבת אחרי ירון, בחור צעיר וחתיך, שמוצא עצמו נסחף בעל כורחו אל לב האפלה וחוצה יבשות ותרבויות בניסיון להציל את עורו מגלגלי השיניים של מעגל הברחות הסמים. העבריינים הם חברי ילדות שלו איתם הוא מסתבך אחרי שהוא שוכב עם האישה של אחד מהם - תכונה שמאפיינת את הגיבור לאורך כל הספר. כשהדבר מתגלה דורש ממנו החבר העבריין פיצוי של חצי מיליון שקל - סכום שאין לו. הוא ממיר את סכום הפיצוי בשלוש נסיעות של הברחת סמים מפרו ואקוודור לספרד. הוא יוצא להרפתקת חייו כאשר המוות מרחף מעל ראשו בכל רגע.

"אין לי מושג כמה זמן ישנתי, אבל כשקמתי הרעיון הזה כבר היה במוח שלי. קמתי באמצע הלילה רעב, צמא אבל הרעיון בראש שלי לא הפסיק. 'זה אפשרי, זה הרבה יותר טוב ממזוודה מסריחה' חשבתי לעצמי. הסתכלתי שוב באפוקסי שלא הספיק להתייבש, 'רק צריך שזה יהיה מספיק חזק, שלא יישבר בטיסה'. ידעתי שאני הולך לעשות את זה, גם אם אצטרך לפתוח את המזוודה ולעשות את זה בעצמי. בפעם הבאה ידעתי שאני מכניס את זה לתוך הגלשן וסוגר עם אפוקסי. 'לא ריח, לא משקל בעייתי, הכול סגור בתוך הגלשן, זה חייב לעבוד'. " (מתוך הספר)


משה מיכאל (42), תושב תל אביב, עורך דין בעברו, בעל עסק לגלישה טיפולית בו הוא מדריך אנשים בעלי מוגבלויות שונות. "העלילה מולבשת על חוויותיי האישיות מטיולים בעולם, משמועות ומסיפורים ששמעתי".

משה מיכאל: "אני מרגיש שירון גיבור העלילה הוא במידה רבה משה הצעיר, מושיקו כמו שקוראים לו כולם. תוך כדי כתיבת הספר שנינו עברנו תהליך התבגרות מתוך ההבנה שכדי שמשה יצמח מושיקו/ירון חייב למות. זו למעשה הייתה התוכנית המקורית שלי ושליוותה אותי לאורך כל הכתיבה, להרוג את הגיבור ואיתו את החלק הזה בתוכי. בכלל המוות היה המנטור או המורה הרוחני הטוב ביותר שהיה לי מעולם, בכל פעם שרציתי להפסיק את הכתיבה, שפקפקתי בעצמי, ששאלתי האם בכלל כדאי להמשיך, האם לכתוב בעדינות יותר, שאלתי את המוות.
מה יהיו חיים בעלי משמעות? על מה אצטער? התשובה תמיד הייתה זהה, תן את כל כולך, אל תרחם, אל תחסוך, תתפוצץ אל תוך הדפים. זו הייתה תשובה כל כך חד משמעית שלא הייתה ברירה אלא ללכת על זה, עם כל מה שיש לי".

"התוכנית להגנת עדים"
מאת משה מיכאל. הוצאת אוריון, 310 עמודים. מחיר לצרכן 88 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים המקוונות וכן בחנות ההוצאה בקניון ערי החוף, רחוב סחרוב 19, ראשון לציון ובאתר



הים - רעש מאת איתי כהן

"כמה ימים אחר כך, כשנפרדנו בשדה התעופה, היא השאירה אותי עם שלוש מילים – "אני אוהבת אותך" – ואז הסתובבה ונעלמה בדלת הטרמינל, לא מחכה לתשובתי, יודעת על אהבתי. הותירה אותי בודד ללא ידיעה מתי תחזור, אם בכלל. ללא כתובת או מספר שאוכל להתקשר אליו. את הריקנות שהשאירה אחריה לא הצלחתי למלא מאז עזיבתה ונותרתי שבר כלי שמתפקד רק כדי לשרוד. עמיתים בעבודה לא הבינו מה קורה ומדוע פניי נפולות. לא טרחתי להסביר, קיוויתי שאצליח להתגבר בקרוב." (מתוך פרק ראשון בספ.)

"הים-רעש" מאת איתי כהן הוא רומן מרתק המכיל בתוכו שני סיפורים שמשתלבים יחדיו: "הים" - סיפור אהבה מרגש, ו"רעש" סיפור מתח קצבי.


דוד, סופר הכותב ספרי מתח, מתמודד עם קשיים המתעוררים בעת כתיבת ספרו החדש. סיפורו וחייו האישיים מתערבבים עם חייהן של הדמויות הקיימות בראשו. העלילה מסתעפת כאשר אותן דמויות לוקחות את השליטה על חייו לידיהן ורוצח אכזרי מופיע.

בעלילה מורכבת, המשלבת בתוכה מתח, מסתורין, אהבה ואדרנלין גבוה, דוד וחבריו מנסים למצוא פתרון ולהישאר בחיים כנגד כל הסיכויים, כאשר הדמיון והמציאות הופכים לאמת אחת, ואי אפשר עוד להבחין ביניהם.
האם החיים משפיעים על הסיפור או שמא הסיפור משפיע על החיים? מי ישרוד?

"הים-רעש" הוא ספר הביכורים של איתי כהן, איש הייטק לשעבר, אשר כיום עוסק בעולם הקסמים כקוסם ואמן חושים. את כתביו נהג לפרסם בבלוג "קרמיט והנסיכה".
איתי כהן: "כשאני כותב חלק ממני תמיד נשאר בתוך הסיפור, אחרת הסיפור אינו שלם".

"הים-רעש"
מאת איתי כהן. הוצאת ספרי ניב, 571 עמודים. מחיר לצרכן 98 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה.





שלושה לוחות הברית מאת עובד הישראלי
פוליטיקה של בתי כהונה וחכמים


"שלושה לוחות הברית" מאת עובד הישראלי, בהוצאת אוריון, הוא ספר עיון מרתק, ראשון בתחומו, המציג הסבר חדשני ומפתיע לשאלה הגדולה מי היו כותבי המקרא, מה הייתה ספרות זו עבורם וכיצד התפתחה.

מחבר הספר תוהה אם גם בימי קדם הכול היה פוליטי. לטענתו ספרות המקרא היא תוצר של מאבק פוליטי ארוך שנים בין שני בתי כהונה. אחד שהיה בישראל, השני שהיה ביהודה, והטקסט המקראי הוא פולמוס ארוך שנים ביניהם.

מתוך מחקר מעמיק מגיע המחבר למסקנות מרחיקות לכת ושערורייתיות. עולה מהניתוח כי במשך תקופת קיומו, עם ישראל החליף את תורתו שלוש פעמים. בשלושה אירועים דרמטיים שכל אחד מהם סיפק לעם ישראל תורה חדשה שדחקה את קודמתה אל מחוץ לחוק, או ששינתה את משמעותה מהקצה אל הקצה. הסיבות שבגללן נוצרה כל אחת משלוש התורות קשורות באופן ישיר והדוק לפוליטיקה הפנימית של בתי הכהונה. כל אחת מהתורות נוצרה כדי לבסס חוקים חדשים שיקנו לאותה מפלגה שעומדת מאחורי כתיבתה כוח ולגיטימציה, כך שתוכל לדחוק את המפלגה המתחרה אל מחוץ לזירה הפוליטית. היו גם מקרים שבהם תורה זו סיפקה את הגושפנקה והאישור המוסרי לחיסול אכזרי ואלים של תומכי המפלגה המתחרה, כוהניה ומנהיגיה.


"שלושה לוחות הברית" הוא ספר פורץ דרך ומטלטל. בשפה פשוטה מעניק הספר לקוראיו משקפיים מיוחדים שיחשפו אותם לעולם האמיתי והאכזר של מחברי המקרא. עולם רווי תככים ומזימות, אינטריגות ומאבקים. עולם של הפיכות פוליטיות אלימות וקשות שהפכו באופן אבסורדי לאמות מידה של צדק טוהר וקדושה.

"שלושה לוחות הברית" הוא ספרו הראשון של עובד הישראלי, תושב נס ציונה, איש הייטק במקצועו.

עובד מספר כי הספר הוא פרי עבודת חקר מקיפה שנמשכה מספר שנים. מה שהתחיל כעיסוק צדדי מתוך סקרנות גרידא הפך לעבודת חקר מקיפה יסודית וממושכת, שסקרה ובחנה חלקים גדולים מכתבי הקודש היהודיים. ביניהם מגילות מדבר יהודה, הספרות החיצונית, המשנה, התלמודים, הספרות החשמונאית, וכמובן המקרא, ואלה נבחנו גם אל מול מקורות חוץ מקראיים וממצאים ארכיאולוגיים רבים.

באתר "היסתורה" (היסטוריה + תורה) historah.co.il, שהוקם יחד עם הוצאת הספר, תוכלו למצוא מאמרים שונים הנותנים טעימה מהספר. באתר אסופת מאמרים ופרשנויות על התהוות תורת ישראל, כפי שזו עולה מתוך המאבקים בין בתי הכהונה ומוצגת בספר "שלושה לוחות הברית".

"שלושה לוחות הברית – פוליטיקה של בתי כהונה וחכמים" מאת עובד הישראלי. הוצאת אוריון, 477 עמודים. מחיר לצרכן: 92 ₪. להשיג בחנויות הספרים המקוונות וכן בחנות ההוצאה בקניון ערי החוף, רחוב סחרוב 19, ראשון לציון ובחנות המקוונת של ההוצאה 






העסק של בודהה מאת אלעד נגר

עסקים וניהול ברוח הבודהיזם

"העסק של בודהה", מאת אלעד נגר בהוצאת הספרים אוריון הוא ספר עיון עסקי וניהולי פורץ דרך, באמצעותו מתחברים שני עולמות מנוגדים לכאורה, וממחיש כיצד אימוץ דרכו של הבודהה בעולם הגלובלי והדינמי של המאה ה-21 אינו עומד בסתירה לקידום יעדיהם של ארגונים עסקיים, אלא שזור בהם בסינרגיה.

כיצד יכול הבודהיזם לסייע לך במשא ומתן עסקי? איך ניתן להגביר חדשנות ויצירתיות בעסק שלך באמצעות הדרך הבודהיסטית? מהו האתגר האמיתי של איש המכירות בעסק? איך חמלה עצמית תהפוך אותנו למנהלות טובות יותר? מהי אקולוגיה עסקית ומה הקשר בין דאגה לסביבה להצלחה שלך?

בספר זה נבחן שאלות אלה ועוד רבות, תוך חיבור בין הפן העסקי והניהולי לדרך החיים הבודאיסטית.
לאורך הספר הולכת ומתבהרת התובנה, דרך הראש ולא פחות מכך דרך הלב והחוויה: לבודהיזם יכולה להיות תרומה משמעותית לא רק לאיכות חייהם של כל אלה הפועלים בזירה העסקית והניהולית, אלא גם לקידום יעדיהם של ארגונים עסקיים.
חלקו הראשון של הספר מוקדש להיכרות בסיסית עם הבודהיזם ועקרונותיו, מתוך הנחת יסוד שזהו מפגשם הראשון של הקוראות והקוראים עם הבודהיזם. שלושת חלקיו האחרים של הספר מנתחים נושאים עסקיים וניהוליים שונים ברוח הבודהיזם. הספר מדגים באופן בהיר ועמוק, כיצד דרך חיים זו נותרה רעננה וישימה, ויכולה לספק גם כיום תובנות ומשמעות בעולם העסקים והניהול.



"הספר העסק של בודהה מחבר באופן חדשני ורגיש בין עולם העסקים והניהול לבין הבודהיזם. הוא ממחיש באמצעות ניתוח מצבים עסקיים וניהוליים שונים כיצד ניתן לפעול בזירה העסקית באופן שמקדם את יעדיו של העסק, ובו-בזמן מיטיב עם הסביבה הרחבה יותר. אלעד נגר, יזם ומנהל מוכשר, טווה בספר בעדינות ובאופן מעמיק את החוטים המגשרים בין עולם עסקים לדרכו של הבודהה. במבט חדשני ומרענן, הוא מדגים כיצד ניתן לנהל עסקים בעולם הדינמי והגלובלי בו אנו חיים, תוך התבססות על התובנות בנות 2,500 שנה של הבודהיזם. אני ממליץ בחום ליזמים, נשות עסקים ומנהלים בכל ארגון לקרוא ספר זה" (דיוויד אסיא, יזם היי-טק, מנהל ומשקיע).

אלעד נגר, יליד 1970, נשוי ואב לשלוש בנות, הוא איש עסקים, יזם ומנהל עם קריירה עסקית שהחלה בשנות ה-90, רובה בעולמות מדעי החיים, ההיי-טק וההשקעות. הוא הוביל כיזם, מנכ"ל, יו"ר דירקטוריון ומשקיע חברות סטארט-אפ וחברות בורסאיות. אלעד אף היה מפיק שותף של שני סרטי קולנוע של היוצר והבמאי אבי נשר. הוא מתרגל בודהיזם ומייעץ לאנשי עסקים, הנהלות ודירקטוריונים של חברות בנושאים עסקיים תוך שילוב ויישום הדרך הבודהיסטית.

"העסק של בודהה – עסקים וניהול ברוח הבודהיזם" מאת אלעד נגר. הוצאת הספרים אוריון, 207 עמודים. מחיר לצרכן 88 ₪. להשיג בחנויות הספרים ברחבי הארץ או בחנויות הספרים המקוונות, בחנות ההוצאה בקניון ערי החוף, רחוב סחרוב 19, ראשון לציון ובאתר.



"משוררת שאין לה מילים" מאת יו ג'ינאי

"משוררת שאין לה מילים" מאת יו ג'ינאי בהוצאת "ספרי ניב" הוא ספר שירים מקסים ומרגש הלוקח את הקוראים למסע של גילוי עצמי, שבדרכיו אולי יצעדו חלק מאיתנו, לבדנו – כי לא יתכן אחרת, מיטלטלים ברוח הסוחפת ובחשיכה האופפת, מנסים למצוא היגיון במה שקורה לנו. אם יעמדו לנו האומץ, החוסן והמזל להמשיך בדרך עד סופה, הרי שבעל כורחנו נלמד משהו רב ערך.
השירים שבספר מוגשים ב- 3 שפות – עברית, סינית ואנגלית.


הַדָּג הָאַחֵר
אֵיזֶה דָּג מְגֻחָךְ
רוֹאֶה בַּבְּדִידוּת בְּרָכָה
חוֹשֵׁב לְבַלּוֹת אֶת שְׁנוֹתָיו הָאַחֲרוֹנוֹת בְּגַפּוֹ
יוֹם אֶחָד הוּא יִבְלַע אֶת הַפִּתָּיוֹן
קֶרֶס הַבַּרְזֶל מְנַקֵּב אֶת לְשׁוֹנוֹ וּמוֹצִיא אֶת כָּל
שְׁקָרָיו הַמּוּפְלָאִים
זוֹ אֲנִי, תָּמִיד הַדָּג הָאַחֵר

"כל שיר ביצירה זו הוא בעת ובעונה אחת עצמאי ומחובר למכלול, פגיע וחסר צל כמו המשוררת עצמה, שקט ועירום, ללא תירוצים וללא מילים. יו מעולם לא ויתרה על החמלה כלפי עצמה. שיריה הם בעצמם משב רוח אוהד של הנשמה, הנושב על קיומם הפרוע של אנשים ותשוקותיהם הבוערות" - רומיין סקוט

בְּאוֹר הַשֶּׁמֶשׁ הַמָּלֵא
אֲנִי יוֹשֶׁבֶת בְּמֶרְכַּז הַשֶּׁמֶשׁ
גּוּפִי שָׂרוּף לְמֶחֱצָה, כְּמוֹ כְּתַב הַיָּד
שֶׁל שִׁיר מִתְחָרֵז.
אֲנִי יְכוֹלָה לִשְׁמֹעַ אֶת קוֹל הָרוּחַ
הַנֶּחְפֶּזֶת לְיָדִי
בַּמָּקוֹם הַזֶּה שֶׁל גָּלוּת עַצְמִית.

עוֹלַם הַדִּמְדוּמִים הַמֻּצְלָל הַזֶּה מַזְכִּיר לִי
שֶׁאֲנִי חַיֶּבֶת לְהַכִּיר אֶת עַצְמִי
אֲנִי מַבִּיטָה בַּוְּרִידִים הַבְּרוּרִים שֶׁבְּיָדַי
כְּאִלּוּ אֲנִי מַבִּיטָה בְּעָלֶה שֶׁגָּדֵל וְגָדֵל
אֲנִי נִפְתַּחַת, מְסַפֶּרֶת סִפּוּר בְּאֹפֶן
פָּשׁוּט וְגָלוּי

בֶּעָבָר הָיִיתִי מְבֹעֶתֶת מִוַּדָּאוּת
מְאֻחָר יוֹתֵר אִי הַוַּדָּאוּת הִיא שֶׁהִפְחִידָה אוֹתִי
שוּב מְאֻחָר יוֹתֵר, כְּשֶׁאֲנִי יוֹשֶׁבֶת בַּשֶּׁמֶשׁ,
יֵשׁ הֲמוֹן דְּבָרִים שֶׁמַּפְחִידִים אוֹתִי
בֵּין עוֹלַם הַדִּמְדוּמִים הַמֻּצְלָל
לְבֵין עוֹלַם אוֹר הַשֶּׁמֶשׁ
אֵין כִּמְעַט הֶבְדֵּל

יו ג'ינאי - אמא, משוררת, סופרת, במאית קולנוע, מפיקת תיאטרון, מייסדת קרן התרבות והאומנות של סין ישראל, מחברת הספרים "ימי פואטיקה" ו-"JY Lyric Poems".

"משוררת שאין לה מילים" מאת יו ג'ינאי. הוצאת ספרי ניב, 233 עמודים. מחיר לצרכן 68 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה 



















ריקי ברוך







אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה