דפים

יום שלישי, 25 באוקטובר 2022

חיבור בריא לגוף הנשי , בוטיק תל אביב, רחשי סביבה ותלמה קרייס - ספרים חדשים בהמלצה.






תלמה קרייס מאת רוברט אלבז

"תלמה קרייס" מאת פרופ' רוברט אלבז בהוצאת הספרים אוריון הוא רומן מרתק, סיפור על תשוקה נרטיבית שלעולם לא באה על סיפוקה.

המספר, פרופסור במקצועו, פגש באחד מביקוריו אצל חברים קרובים בתלמה - אישה מוזרה ויוצאת דופן, ומייד מתאהב בה באובססיביות, אבל אובייקט-סובייקט זה נמצא בנסיגה מתמדת: ככל שהוא מתקרב אליה כן היא חומקת מבין אצבעותיו עד שהוא לא יכול לזהות אותה כי היא השתנתה לגמרי בעיניו והוא שואל את עצמו מי היא תלמה קרייס: נערת שעשועים שממלצרת במועדון קברט? אומנית מוכשרת ואקדמאית משכילה? המאהבת המושלמת או שקרנית פתולוגית? והאם היא בכלל קיימת או שהיא פרי דמיונו?

זהו רומן שמשלב פילוסופיה ואומנות, סיפור אהבה שנע בין טירוף חושים לבין שפיות רציונלית ויש בו הרפתקה בלשית בה מנסה הגיבור לפתור את חידת דמותה של מושא אהבתו.



רוברט אלבז הוא פרופסור אמריטוס לספרות השוואתית בחוג לספרות עברית והשוואתית שבאוניברסיטת חיפה. הוא נולד וגדל במרוקו. בגיל 13 נסע לצרפת בה למד בישיבה. כשהיה בן 15 עלה עם הוריו לארץ והתיישב באשדוד. כיום הוא מתגורר בעתלית. "תלמה קרייס" הוא ספרו השלישי בשפה העברית שיצא לאור באנגלית ובצרפתית. "המלאכה השומרת" ו"רחשי סביבה" הם שני ספריו הראשונים בטרילוגיה של הסיפור האוטוביוגרפי שלו. הוא פרסם כתריסר ספרים בצרפתית ובאנגלית.


רוברט אלבז: "חשוב לי שקהל הקוראים והקוראות של הרומן הזה יתרכז באותם יחסים עם אלה שקרובים אליהם ביותר - בני או בנות הזוג שלהם, שנראים לכאורה מובנים מאליהם. האם הם אובייקטים או סובייקטים של תשוקתם?! ועד כמה נכנס למשוואה הזאת תהליך של מיסטיפיקציה? בשיחות שלי עם הרבה מהסטודנטים ומהסטודנטיות שלי, בשיחות כנות ופתוחות שמעתי לא פעם את המשפט : "אני לא מזהה אותו או אותה יותר", וזאת לרוב אחרי שנים של חיים משותפים. מה אם כן המניע מאחורי אמירה כזאת? במיוחד בעולם המנוכר שאופף אותנו מכל עבר! והרי התקווה היחידה שנותרה לנו היא הקשר עם האחר או האחרת! אני תקווה שהקוראים והקוראות יגיעו למדיטציה הזאת".

"תלמה קרייס" מאת רוברט אלבז. הוצאת הספרים אוריון, 213 עמודים. מחיר לצרכן 88 ₪. להשיג בחנויות הספרים המקוונות, בחנות ההוצאה בקניון ערי החוף, רחוב סחרוב 19, ראשון לציון ובאתר ההוצאה.








רחשי סביבה מאת רוברט אלבז


"רחשי סביבה" מאת פרופ' רוברט אלבז בהוצאת הספרים אוריון הוא רומן לא פחות ממטלטל. זהו כרך שני בטרילוגיית האוטוביוגרפיה שלו שמשתרעת על פני שבעה עשורים ומגוללת תקופה בחייו של המספר שאינו פוסח על אף חוויה שעיצבה את דמותו הרוחנית על כל התפתחותה.

הקורא מוזמן להתחבר לחוויותיו של המספר החל מחטיבת הביניים בקזבלנקה, דרך הפנימיות והישיבה באקס לה בן שבצרפת בהן הוא ביקר כמתבגר וכלה בלימודיו באוניברסיטה העברית שבסיומם שירת כקצין בצה"ל במסגרת העתודה האקדמית. הסיפורים הרבים שנרקמים מתחת למבטינו מלווים בהגות ובמדיטציה על מצבו של האדם בעידן הזה ועל הסכנות הרבות שאורבות לנו בשל המצב שהולך ומחמיר על הפלנטה הזאת בה אנו מנסים להתקיים. משפט אחד בולט במיוחד בכרך הזה שטוען: "וחידת הקיום אינה, בעיניי, אלא חידת היקום."

המספר כעד מתעד, מגולל בפני הקורא את חוויותיו הן במרוקו, הן בצרפת והן כאן בארץ ומסתבר שמרבית הסיפורים המרכזיים שעיצבו את דמותו התרחשו מחוץ לכותלי הכיתות בהן הוא ביקר. בזה אחר זה מתוודע הקורא לסיפורה הטרגי של משפחת קורקוס למשל, לסיפורו של תלמיד בשם כהן שכל חלומו היה ללמוד בעל פה מילון שלם על כל ערכיו, לסיפורה של מנקה מקומית שבאמצע עבודתה הולכת ללדת וחוזרת מייד לניקיון הרצפה, לנדודיו בטבע של הנער המתבגר שהפך עם הזמן למספר שלנו, מסביב לישיבה באקס לה בן בצרפת או לסיפור הפלגתו ממרוקו לצרפת וכן הלאה. נכונו לקורא חוויות רבות נוספות בסיפורים השונים שמאכלסים את המרחב הנרטיבי הזה כשכל הסיפורים מלווים במדיטציה ובתיאור מצבו של האדם בזמננו.

רוברט אלבז הוא פרופסור אמריטוס לספרות השוואתית בחוג לספרות עברית והשוואתית באוניברסיטת חיפה. הוא נולד וגדל במרוקו. בגיל 13 נסע לצרפת בה למד בישיבה. כשהיה בן 15 עלה עם הוריו לארץ והתיישב באשדוד. כיום הוא מתגורר בעתלית. "רחשי סביבה" הוא ספרו השני בשפה העברית. פרסם כתריסר ספרים בצרפתית ובאנגלית.


פרופ' רוברט אלבז מספר: "כרך שני זה של הסיפור האוטוביוגרפי שלי אמור להיות ההמשך לכרך הראשון, דהיינו ההמשך ההגיוני לכאורה של "הַמַלְאָכָה השומרת". זהו אומנם המשך למה שקדם מבחינת קונסטרוקציית הסיפור, אך גם התחלה חדשה כי הכרך הראשון היה פריעת חוב שהייתי חייב לאישה המדהימה הזאת שעיצבה את מהלך חיי כשהייתי ילד רך ביותר, ולכן היא הדמות המרכזית בחלק הראשון של האוטוביוגרפיה שלי."

"מסר אחד יש לי לקהל הקוראים והקוראות: אני מזמין אותם להצטרף אליי במיוחד למדיטציה ולהגות על מצבו של האדם בעידן המודרני. בזאת ארגיש שמילאתי את חובתי כי כל מטרתי היא לשתף את כולם בדאגתי לאור התפתחות המצב הקטסטרופאלי בו נמצאת הפלנטה מאז המהפכה התעשייתית לנגד עינינו. אין תחום חיים אחד שאינו מורעל בצורה זאת או אחרת, כולל לדאבוני הרב כל המזונות הטבעיים לכאורה שאמורים לשפר את חיינו. לא נותרה פינה אחת בכל חיינו הביולוגיים והחברתיים שאינה על סף אבדון. האדם, ובמיוחד האדם הלבן, כורת יום יום את הענף עליו הוא יושב. ומה נשאיר לדורות הבאים? אני מזמין אתכם להצטרף אליי לדאגה הזאת ואולי נצליח כולנו למצוא פתרונות אמיתיים למצב, אמן כן יהי רצון!!"

"כותרת הספר היא: "רחשי סביבה" כי הסביבה היא שמכתיבה למספר את רוב סיפוריו שהוא באופן הגדרתי לא יכול להתחמק או להתעלם מהם".

הכרך השלישי בטרילוגיה אמור לצאת לאור בקרוב וכותרתו היא "אל האופק".

"רחשי סביבה" מאת רוברט אלבז. הוצאת הספרים אוריון, 282 עמודים. מחיר לצרכן 88 ₪. להשיג בחנויות הספרים המקוונות, בחנות ההוצאה בקניון ערי החוף, רחוב סחרוב 19, ראשון לציון ובאתר ההוצאה.






בוטיק תל אביב מאת נעמה עציץ

"בוטיק תל אביב" מאת נעמה עציץ בהוצאת "ספרי ניב" הוא רומן רומנטי מרגש ונוגע ללב.
ליבי היא אלמנה, אימא לעדן בת ה-16 ואחות בכורה למילי, צלמת במקצועה.
לפני שלוש שנים פתחו ליבי ומילי את "בוטיק תל־אביב", מלון קטן, איכותי ונעים בעל ארבעה חדרים ייחודיים שנמצא לא רחוק מהים. בצמוד למלון פועלת מסעדה בשם "דני'ס", המנוהלת בידי דניאל, בעליו של המבנה כולו.


מילי וליבי נושאות עימן מטען רגשי שמשפיע על יכולותיהן ליצור מערכות יחסים בחייהן הנוכחיים, אבל לגורל יש דרכים משלו וכך לצד תהליך ההתבגרות של עדן נשזרים להם סיפורי האהבה של שתי האחיות במציאות חייהן.

"את זוכרת את הפרק הזה ב'בנות גילמור' שבו לורליי בורחת לפני החתונה שלה עם מקס?" שאלה עדן. ליבי הפסיקה לארוז והתיישבה גם היא על המיטה, היא הבינה מה עדן מנסה להגיד לה. "אני לא בורחת, עדן", אמרה. "אז למה את בלחץ לנסוע פתאום? זה קשור לזה שרוברטו עזב?" "אני לא בלחץ, אני פשוט מתרגשת", ענתה ליבי. (מתוך הספר)

נעמה עציץ היא אומנית רב-תחומית העוסקת, בין השאר, בכתיבה ובפרסום המוזיקה שלה בעברית ובאנגלית תחת שם הבמה "טינקה". נעמה משתפת באופן קבוע את סיפור חייה ואת הנושאים עימם היא מתמודדת ברשתות החברתיות ובאתר שלה. היא מחזיקה בתעודות הסמכה בתחום הרפואה המשלימה והאימון הגופני.
"בוטיק תל-אביב" הוא ספר הביכורים שלה והראשון בסדרת ספרים.

"בוטיק תל אביב" מאת נעמה עציץ. הוצאת ספרי ניב, 217 עמודים. מחיר לצרכן 84 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה





חיבור בריא לגוף הנשי מאת מאיה אופנהיימר

"חיבור בריא לגוף הנשי", מאת מאיה אופנהיימר בהוצאת הספרים אוריון, הוא מדריך העוסק בגוף הנשי ובמחזוריות.

המדריך מביא זווית ראייה חדשה על התמודדות עם המחזור החודשי ועל סוגיות הקשורות לגוף. מטרת הספר היא לתת לך הבנה, כלים ותחושת שליטה בכל הנוגע להתמודדות עם הגוף שלך. כנשים, עליך לקבל את גופך כפי שהוא ולאמץ אותו אליך. מגיע לך ריפוי.

הספר משלב היסטוריה, תיאוריה, דמיון, תובנות ותרגילים, לכן אינו ספר טכני בלבד. בין תרבויות קדומות לתיאוריות עכשוויות .

החלק הראשון שבספר מספר על המחזור, אינטואיציה, טכניקות, היגיינה ותופעות מחזוריות, חינוך לנשיות בריאה; החלק השני עוסק בתזונה, פולחן ודימוי גוף, מיניות מקודשת, להיות אישה; החלק השלישי מביא מבוא מקוצר ללימודי מגדר ואחרית דבר.


מאיה אופנהיימר היא מדריכה ומרצה למגדר, מאמנת אישית לתזונה אינטגרטיבית ומלווה נשים למחזוריות קלה בשיטת שרמן. בעלת תואר ראשון בחינוך ופילוסופיה, בוגרת המכון לתזונה אינטגרטיבית (IIN) וסטודנטית לתואר שני במגדר.
מאיה אופנהיימר: "אני מקווה שהספר יהיה חלק מהמסע שלך לחיבור עם עצמך."

"חיבור בריא לגוף הנשי" מאת מאיה אופנהיימר. הוצאת הספרים אוריון, 156 עמודים. מחיר לצרכן 88 ₪. להשיג בחנויות הספרים המקוונות, בחנות ההוצאה בקניון ערי החוף, רחוב סחרוב 19, ראשון לציון ובאתר ההוצאה.


































ריקי ברוך











אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה