דפים

יום ראשון, 2 בינואר 2022

מילים שכתבתי מקול הלב- אוסף סיפורים ושירי אהבה מאת רינת פרנקו

 


להרפות

"שנים גוללתי את הסיפור שלנו

בבכי ובדמעות

בפני כל מי  שרק היה מוכן להקשיב

שנים כאבתי אותך

גם אחרי שהלכת

שנים המשכתי לאחוז בזיכרונות שלא הרפו

במראות שהלכו וחזרו

שנים שאהבתי אותך

אהבתי באמת..." (עמוד 68 בספר מתוך להרפות)

אני אוהבת ספרי שירה הנכתבים בידי צעירים. עוד בנערותי התחברתי עליהם ולא חדלתי. קניתי את כל כתבי השירה של מי שהיתה אז וכיום בת גילי הסופרת סמדר שיר. מודה שעד היום אני מדקלמת אותם בעל פה, נזכרת, משחזרת ולא משחרת את מה שהיה ונשאר מאז חלק ממני.

השבוע הגיע לידי מילים שכתבתי מקול הלב. קובץ סיפורים ושירים מרגש מאת רינת פרנקו צעירה מבטיחה בתחילת דרכה, ספר שהחזיר אותי לשנים עברו ואפשר לי להבין בפרספקטיבה חדשה את חייהם של אנשים צעירים, זימן אותי לאופן שנתפסים האירועים והשלכותיהם בחייהם הצעירים.

התחברתי לספר חוויתי את תהליך הריפוי שחצתה הכותבת, הכתיבה האישית הנוגעת וההתלבטות לצד התקווה הפכו את מה שקראה לו "מילים שכתבתי מקול הלב" לספר אישי מרגש ומעורר מחשבה.  



מילים שכתבתי מקול הלב מאגד בתוכו אוסף סיפורים ושירי אהבה קצרים וארוכים שיוצרים מסע כתיבה לאורך שנים- מסע על אהבה ופרידה, על צמיחה מתהום, על אור בתוך חושך, על ריפוי מתוך כאב, על חיוך מהול בדמעות ובעיקר על הודיה גדולה.
כל מילה בספר נכתבה בדם ליבי והיא פרי דמיוני.
יצקתי למילים רגשות, דמעות, שמחה, כאב, זיכרונות וצלקות.
כשבחרתי אילו קטעים יופיעו בספר, היה חשוב לי להעביר מסר של העצמה, של תקווה, שהכול קורה לנו לטובה, ושלכל מי שפגשנו בדרך יש תפקיד בחיינו, והוא מלמד אותנו משהו על עצמנו.
הריפוי האמיתי מתרחש כשאנחנו מסוגלים להסתכל על כאב שחווינו ולהבין שמי שאנחנו היום זה בזכות, ולא בגלל, שאהבה עצמית היא הכרחית, ושחשוב להקשיב לקול הפנימי הבוקע מתוכנו.

דומה כי הסיפורים והשירים שקובצו ומאכלסים את הספר משקפים ללא מסכות את הטלטלה והמכאוב של הכותבת המתקשה להתנתק מאהבה שנגמרה. חוזרת אליה בדמיונות רוצה ולא רוצה לשוב ולהיות חלק ממנה כמו עדיין בלב הסערה. 

למי הספר מתאים?
נשים בכל טווח הגילאים
גברים שסקרנים להבין נפש של אישה
אנשים שחוו אהבה עוצמתית ושברון לב
אנשים של מילים
אוהבי שירה וספרות נו
געת

שימו לב- סריקת תצלומי ברקוד המופיעים לאורך הספר, יאפשרו לקורא להתחבר לשירים שהיו חלק מההשראה של רינת לכתיבת הספר המרגש

מילים שכתבתי מקול הלב מאת רינת פרנקו, הוצאת ניב, לרכישה לחצו כאן







ריקי ברוך













אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה