דפים

יום חמישי, 21 במרץ 2024

סולם גנבים - רומן משפחתי חדש לסופר הרב ליאור אנגלמן

 

בימים אלו רואה אור ספרו החדש של הרב ליאור אנגלמן, הרומן השלישי פרי עטו "סולם גנבים".

גורלו של יודה טייב נגזר עליו מרגע לידתו. כבן למשפחת פשע משכונת התקווה, לא היה אמור להיות לו סיכוי לחיים אחרים, אבל אימא שלו נשבעה לעשות הכול כדי שבן הזקונים שלה לא יראה בית מעצר מבפנים.

אז כיצד אחרי שהפך לתלמיד מצטיין, למפקד אהוב ולאיש חינוך נערץ, הוא מוצא עצמו מובל באזיקים, הרחק מכל מה שהקדיש לו את חייו?



סולם גנבים אינו סיפור על פשע, אלא סיפור על משפחות, אלו שנולדנו לתוכן ואלו שאנו בוחרים לעצמנו, אלו שמאיימות ואלו שמקיימות, אלו שמתקלקלות ואלו שאנו מתקנים. זהו רומן רב־תהפוכות, המלווה את גיבורו במורד חבלים שנופלים ובמעלה סולמות שראשם מגיע השמיימה. עלילתו מציבה בפני הגיבור, בפני שלל הדמויות הבלתי נשכחות המקיפות אותו ובפני הקוראים שאלות הרות גורל: מהי הדרך שבה מוליכות אותנו כוונותינו הטובות, ומה הסיכוי שלנו להיחלץ מכלא הפחדים שלנו?

"הוא הקיא למחרת כל כך הרבה פעמים, עד שיצא לו החשק לעשן. לעשן הפסיק. להסניף המשיך. כל מיני חומרים שאת שמם אפילו לא ידע, אבל לא התמכר. הוא חושב. רק מפעם לפעם הריח כדי להירגע. מזל גדול היה לו שלא נפל אל הסם, עד סוף החטיבה חצי כיתה נפלה. חלק התחילו מוקדם כמוהו, והריאות שלהם התנגדו ממש כמו הריאות שלו, אבל כשבבית מספיק גרוע, הריאות נכנעות בסוף. לא שבבית שלו היה קל." (מתוך עמוד 14-15 בספר)

סולם גנבים הוא רומן משפחתי, הנוגע באימהות ובנים. הוא נוקב ומטלטל. לנוכח היותי אדם חילוני, חשתי לעיתים רחוקה מהאירועים ומההתנהלות בתא המשפחתי, הייתה לי מידה של ביקורת, אך ברור היה לי שהיא נובעת מחוסר הכרת המהות הדתית וההלכות שאינן חלק ממני. הספר כתוב רהוט וקולח, בגובה העיניים כמו שאני אוהבת. תעוזה, ישירות ואי העמדת פנים מעניקות לעלילה עוצמה וסקרנות.

התשובות שהרומן מספק באומץ, בחמלה וביופי  מבקשות לשחרר את הדמויות והקוראים כאחד מבית האסורים והאיסורים שנבנה מלבני העבר ולפתוח במפתח הלב את דלתו של שער הרחמים.


הרב ליאור אנגלמן הוא רב דתי לאומי וסופר ישראלי. ראש בית המדרש הקהילתי בכפר סבא. בין השנים ה'תשע"ה-ה'תשע"ט שימש כראש בית המדרש בישיבת בינות ברעננה.
בשנת 2006, לאחר ביצוע תוכנית ההתנתקות, הוציא את הספר "כיסופים" הכולל פרקי התמודדות אמונית בעקבות עקירת היישובים מגוש קטיף.
ב-2010 הוציא את הספר "שקופים" הכולל אוסף סיפורים קצרים, ובהם עיסוק רב בחייהם של אנשים קשי יום. לאחר מכן למד בבית הספר לכתיבה "סדנאות הבית" וב-2014 החל להנחות סדנאות כתיבה במסגרת בית הספר.
ב-2014 הוציא את הרומן "לא מפסיקים אהבה באמצע". הרומן זכה להצלחה ונבחר למצעד הספרים של משרד החינוך. ב-2018 הוציא את הרומן "קשורה בנפשו" ונבחר אף הוא למצעד הספרים של משרד החינוך. ב-2020 הוציא לאור את הספר "נשמה

סולם גנבים הוא הרומן השלישי של ליאור אנגלמן. 


"סולם גנבים" מאת ליאור אנגלמן, הוצאת כנרת זמורה, לרכישה לחצו כאן קוד הנחה "סולם"

























ריקי ברוך





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה