דפים

יום רביעי, 20 במרץ 2024

חברות עם משמעות 2 - הרפתקה בטיול שנתי, ספר חדש לסופרת המוערכת יפית בללי צ'אבס

 



עוצמתן של המילים!

כמה שחשוב שנבין וננחיל לילדנו את כוחן של המילים. למילים יש כוח רב והן יכולות לרומם ולהשפיל כל אחד מאיתנו ובעיקר את הילדים הצעירים.


"..... לכיתה נכנס גם לירז. לירז זז באי נוחות. אולי הוא מתבייש?

היי, אני לירז, הגעתי אליכם מבית הספר שמע. מחיאת כף נשמעה מכיוונו, וליטוף קל באוזן גם התלווה לכך. אני תלמיד חדש בבית הספר, שוב מחיאת כף נשמעה.

בשולחנות מאחור היה אפשר להבחין במעט תלמידים שספק מגחכים, ספק מתלבטים מה קרה כאן עכשיו.

אופיר הפנתה אליהם מבט חד, מיד אחריה הסתובבה גם הדר ונעצה בהם מבט.

לא שוב, היא הפצירה בכיתה שלמה בנחרצות.

אני ואופיר יושבות כאן אחת ליד השנייה, שכחתם באיזה מקום היינו בדיוק לפני כמה חודשים? אל תגחכו, בואו נשמע את מה שיש ללירז להגיד לנו.

אההה זה? מחיאת כף וגירוד באוזן שוב הגיעו מעברו של לירז, הפעם זה היה "מתוכנן". יש לי טיקים, קוראים לזה תסמונת טורט אני מקווה שלאט לאט תתרגלו לזה.

מה זה תסמונת טורט ?שאלה הדר בסקרנות...."

בימים אלו רואה אור ספרה החדש של הסופרת יפית בללי צ'אבס מי שכתבה ספרי ערכים חשובים לאורך השנים שחלפו, ובספרה החדש מציבה זרקור נוסף לתופעה שטרם נכחדה מחברת הילדים - החרם!!

בספר חברות עם משמעות 1 קידמה העלילה ערכים חשובים של קבלת האחר, חיזוק ערך החברות, ושוויון הזדמנויות. בספר זה "חֲבֵרוּת עם משמעות 2 - הרפתקה בטיול שנתי" מחזקת הכותבת את הסוגייה החשובה ומדגישה את אותם ערכים חשובים של - קבלה, שילוב, הכלה.



אהבתי את הכתיבה הממוקדת, הסיפור החשוב והתמקדות העלילה בערכים ובהדגשת משמעותה של המילה.
לעיתים אנו שוגים לחשוב שמילה היוצאת מפינו יכולה להיעלם בחלל מבלי שתותיר אחריה תגובות והשלכות אלא שבעולם הילדים כמו גם בעולם המבוגרים מוטב היה שנלמד להבים שמילה יכולה לשנות הכל לטוב ולרע.

ימי פורים הם זמן מצוין לשבת עם ילדיכם לקרא את הספר. אם לא קראתם את החלק הראשון אני ממליצה לכם לרכוש את שניהם ולהסביר לצעירים את כוחה של המילה ואת התופעה הנלוזה של חרם בחברת הילדים.
הספר מתאים לתא המשפחתי, לאנשי חינוך והדרכה ומומלץ לכל הגילאים. 
עוד ספר מבורך מבית היוצר של יפית.

"חברות עם משמעות 2 - הרפתקה בטיול שנתי", מאת יפית בללי צאבס, לרכישה לחצו כאן או כאן. 

























ריקי ברוך




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה