דפים

יום רביעי, 6 במרץ 2024

גרימווד, העיניים מתרגלות לחושך ואדון שוקו - ספרי ילדים ונוער חדשים, בהוצאת עם עובד.

 


העיניים מתרגלות לחושך מאת אביחי נזרי

כדי ליצור משולש צריך שלוש נקודות. זה ברור, זה נורמלי. אבל דווקא בימים האלה, כשניסים משתנה מילד לגבר, נראה שכל המשולשים מתעקשים להפוך לנקודות ולהמשיך בלעדיו. קודם כול המשולש אימא, אבא, ילד. ואחריו המשולש עומר, רן וניסים, שהיה תמיד קצת עקום אבל בכל זאת מחובר.


"אימא וסבתא שלי חייכו לאחרוני האורחים ואפשר היה לראות שאפילו האיפור שלהן כבר עייף ומת לרדת ממשמרת. לא רציתי ללכת הביתה לפני שהוא יבוא, לא רציתי שהבר מצווה שלי תסתיים בלי שאבא שלי היה בה. לא היה אכפת לי שיבוא עכשיו, אחרי שכל הילדים בכיתה שלי ראו שהוא לא הגיע לבר מצווה של הבן שלו. אבל הוא לא בא. היה ברור שהבוקר יגיע לפניו, הבוקר ועוד הרבה בקרים יגיעו, והוא לא." עמוד 24 בספר)

כשניסים משוטט ברחובות השכונה ועל קו החוף הוא מרגיש יותר ויותר כמו נקודה שלא זוכרת לאיזו צורה היא שייכת. אולי דווקא בגלל זה הוא מתחיל פתאום לראות דברים שלא ראה לפני כן מעולם: את הציורים של אליס, את החיוך של גליה ואת המילים הזוהרות על הקירות.


מישהו קורא לעזרה מבעד לשירי גרפיטי שמתגלים בשכונה, ומיום ליום הקריאה הופכת לזעקה. אבל מה ניסים קשור? מה הוא בכלל מבין במילים ואיך הוא יכול להציל מישהו אם הוא בקושי יכול להציל את עצמו?

אביחי נזרי, למד תואר בתקשורת חזותית בבצלאל. היום הוא מעצב, יוצר רשת, כותב לקומיקאים המובילים בישראל, (סטנד אפ של אסי כהן בדמות שאולי, ול"ארץ נהדרת"). אביחי פרסם עד כה שני ספרי ילדים אהובים ומצליחים שזכו באהדת הקהל ובתשבחות מעולות. "הילדים של הצהריים" (הוצאת טנג'יר) ו"חיות וחיות אחרות" (הוצאת אגם). אביחי נזרי גדל, לדבריו, ב"חיפה של מטה"... ובעזרת מלגת לימודים שקיבל בעקבות שירות קרבי בצה"ל למד בבצלאל. היום הוא מתגורר עם משפחתו בצ'כיה.

ספר נחמד לבני הנעורים.
לרכישה לחצו כאן


 גרימווד מאת נדיה שירין

טד וננסי הם אחים שועלים שגרים בעיר הגדולה. טד היה גור שועלים קטן וחמוד. ננסי הייתה השועלה האמיצה והנועזת ביותר שטד פגש אי-פעם. ביחד הם היו צמד מעולה של שועלים. אחרי שטד תולש בטעות את זנבה של הנסיכה כפתורה – החתולה הכי איומה בעולם – הם נאלצים לברוח ליער.



אבל גרימווד הוא לא היער שהם דמיינו. הוא גם לא היער שאתם מדמיינים. יש בו ראש עיר שמכין משקאות אנרגיה, ענף ספורט של שיגור סנאים ותחרות כישרונות צעירים שיוצאת מכלל שליטה, וזה עוד לפני שדיברנו על מה שקרה לבינקי סנאפהאוזן.

הספר גרימווד מיועד לצעירים בגיל 8 עד 12.
ספר מצחיק על דמעות
"גרימווד" מאת נדיה שירין, תרגום לי עברון, הוצאת עם עובד, לרכישה לחצו כאן. 





אדון שוקו מאת 
חיה שנהב

מי לא מכיר את אדון שוקו?
ואת חברו אדון שוקו אחר?

דורות של ילדים שרו עם אריק אינשטיין ויוני רכטר על אדון שוקו וחבריו. והיום שרים איתו גם הנכדים שלי.
כעת, לראשונה, הטקסט האהוב של חיה שנהב מקבל פרשנות חדשה וצבעונית.
הספר מעוטר באיוריו של שחר קובר המגלים מחדש את אדון שוקו כסיפור מלא הפתעות על שלושה אדונים שיוצאים לחפש אושר בעיר הגדולה.





חיה שנהב היא סופרת ומשוררת ידועה ואהובה. מספריה שראו או בעם עובד: מיץ פטל, פיט פט טו ואליק-בליק, כלת פרס זאב לספרות ילדים ונוער, פרס ביאליק לספרות יפה ופרס שר התרבות לספרות ילדים ונוער.

"אדון שוקו" מאת 
חיה שנהב, אייר: שחר קובר, ערכה: תמר הוכשטטר, עיצבה: לירון טלמור, הוצאת עם עובד לרכישה לחצו כאן 


























ריקי ברוך

 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה