דפים

יום חמישי, 28 במרץ 2024

לנהל בגישה הורית וכרוניקה של מחלת נפש ספרים חדשים בהמלצה



לנהל בגישה הורית כיצד לרתום את כישורי ההורות לטובת ניהול עובדים מאת פואד בסיס

בימים אלו רואה אור
לנהל בגישה הורית, ספר עיון, עסקים וניהול המוצא את הקשר הישיר שבין ניהול עובדים והורות. בהנחה שרבים האנשים המגיעים לניהול בגיל שבו הם כבר הורים, מטרת הספר הזה היא לעזור למנהלים צעירים לנהל מערכות בדרך הטבועה בהם שנים רבות והיא ההורות. כלומר, אם מוניתם למנהלים, השתמשו בתכונות ובניסיון אינטואיטיבי שיש לכם כהורים להיות מנהלים טובים יותר. הספר יכול גם לסייע בכיוון ההפוך, קרי, איך בעזרת שיטות ניהוליות/מנהיגותיות ניתן "לנהל" משפחה.

ד"ר פואד בסיס, מומחה בייעוץ ארגוני ומרצה באקדמיה, מתווה גישה ניהולית ייחודית היוצאת מנקודת הנחה שההורות היא מודל נהדר – ולא מספיק מנוצל – של ניהול. גישה ייחודית זו מציעה למנהלים, חדשים וותיקים כאחד, להוציא מהכוח אל הפועל את כישורי הניהול החבויים בהם באופן טבעי בתור הורים.


"בספר זה אינני מתיימר להיות יועץ בענייני הורות. אינני מתיימר לומר מהי הורות נכונה, למרות שאני הורה ואבא שנים רבות יותר מאשר בתפקיד ניהולי. נראה לי, שאני בקיא בנושא הארגונים יותר מאשר בנושאי הורות ומשפחה. כמו מרביתנו, ספרים רבים בנושא ההורות קראתי בהיותי הורה צעיר. לא תמיד הצלחתי לקיים את מה שהומלץ שם. הנושא הוא כל כך מורכב, שלא פעם ביקשנו לנו אשתי ואני עצה של בעל מקצוע ומומחה בתחום חינוך ילדים. ולמרות זאת, אני מאמין שיש היגיון מסוים בחינוכם של ילדים, היגיון בריא, שאדם סטנדרטי יכול להבחין בו. אותו ההיגיון הבריא קיים גם בניהול. שני הנושאים הם כל כך קרובים, שהאחד יכול להיעזר באחר, וההפך. החיצים בין הורות למנהיגות הם דו כיווניים. ההורה יכול לעבור בן רגע לניהול ומייד אחר כך למנהיגות, והמנהיג יכול בן רגע לעבור מניהול להורות. בני הזוג בינם לבין עצמם משתמשים כל הזמן בגישור כדי לשמור על משפחה חזקה ובריאה. כנ"ל גם מנהלים בינם ובין מנהלים אחרים או עם סגניהם
. (מתוך המבוא לספר)

בתבונה וברגישות, הספר מקנה למנהלים פרקטיקות ניהוליות מגוונות, המבוססות על האינטואיציה ההורית הטמונה בכל מי שזכו לחוות הורות בחייהם. לאורך הספר מוצגות דילמות מרתקות מתחום הניהול, ולצדן מפורטות דרכי פתרון שנלקחו בהשאלה מתחום ההורות – עם ההתאמות הנדרשות לתיאוריות מקצועיות בניהול.

מי שישכילו לרתום את הכישורים מהחיים האישיים גם לחיים המקצועיים, יופתעו לגלות שהעקרונות החופפים מונעים חיכוכים, מגבירים את המוטיבציה ואת הלכידות, מאיצים תהליכים ומייעלים את ההתנהלות הארגונית בכל המישורים.

ד"ר פואד בסיס נשוי ואב לשלושה ילדים, בוגר ביה"ס הריאלי העברי בחיפה. לצד דוקטורט ברפואה מהטכניון, הוא גם בעל תואר שני במִנְהָל מערכות בריאות ותואר בייעוץ ארגוני. ד"ר בסיס הוא מומחה ברפואה פנימית וברפואה דחופה ולשעבר מנהל חדר המיון הפנימי בביה"ח רמב"ם בחיפה, שבו הוא עדיין חבר הנהלה בכיר. הוא מרצה חונך בכיר בפקולטה לרפואה בטכניון, מרצה במנהל עסקים באוניברסיטת חיפה, מרצה בכיר בניהול מערכות בריאות במכללת עמק יזרעאל, ובעל פרסומים רבים בנושא ניהול.
 "לנהל בגישה הורית" מאת ד"ר פואד בסיס, הוצאת פוקוס, לרכישה לחצו כאן או כאן







כרוניקה של מחלת נפש מאת עפר ירמינובסקי

"כרוניקה של מחלת נפש" הוא סיפור אנושי מטלטל, מעורר מחשבה ואי שקט. הספר חושף בפני קוראיו את המתרחש מאחורי מסך הברזל של המחלקה הפסיכאטרית הסגורה.
הסופר עופר ירמינובסקי מספר ביד קלה ובכישרון רב את קורותיו של נער בן חמש עשרה המאושפז במחלקה בשל מחלת נפש קשה. את הספר מאכלסות דמויות רבות, ססגונויות ומעניינות, אותן פוגש הגיבור במחלקה וביניהן מתפתחות מערכות יחסים סבוכים ולא שגרתיים.
"כרוניקה של מחלת נפש" הוא לא רק ספר קריאה מרתק. הוא גם מסמך חברתי ונפשי חשוב.


המשוררת והסופרת ציפי שחרור, שערכה ספרותית את ספרו החדש של עפר ירמינובסקי ואת ארבעת ספריו הקודמים, מלווה אותו במשך שנים בתהליך הכתיבה. לדבריה, ספרו החדש הוא רומן לכל דבר ואף משמש מסמך חברתי ונפשי חשוב מאוד. שחרור: "ספר זה נכתב למעשה כספרו הראשון של עופר, ודרכו הוא עוסק בנפש האדם על כל תהפוכותיה ורבדיה השונים. כשהוא חזר לכתוב אותו לאחר שנים הספר נכתב מחדש באמצעות דיאלוג פנימי מיוחד בין המחלה לבין גיבור הספר, וכתוצאה מכך נוצרו בספר רבדי דיבור בעלי משלב לשוני שונים".

הסופר: עפר ירמינובסקי.
ז'אנר: פרוזה.
עורכת: ציפי שחרור.
כריכה: רכה.
מספר עמודים: 481.
הוצאה לאור: ארגמן מיטב הוצאה לאור.
שנת הוצאה לאור: 2024.
עופר ירמינובסקי הוא סופר ומשורר ילדי 1973, מתגורר ברמת גן.
ספריו הקודמים הם: אושר חמקמק מדי, נסיעה אחרונה, ארץ השמש.

"כרוניקה של מחלת נפש" מאת עפר ירמינובסקי, הוצאת ארגמן מיטב.





















ריקי ברוך







אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה