דפים

יום שני, 12 בפברואר 2024

עטופה בסיליקון רומן חדש מאת רונה חיה מרגלית בעריכת סיון קיש




בימים אלו רואה אור רומן חדש שיצא לזכרה של מי שכתבה אותו הספר עטופה בסיליקון מאת רונה חיה מרגלית שנערך על ידי מי שהייתה חברתה הטובה הסופרת המוכרת סיון קיש.

"היא הניחה את העגילים היקרים באדישות בתוך כף ידה ובחנה אותם במבט משועשע מול האור, מנסה לנחש בכמה קראט "העריך" אותה הפעם... היא עצמה הייתה אישה עשירה ומצליחה מאוד, אך ה"הערכה" שלו הייתה חלק מהמשחק, ולכן הייתה חשובה לה. היה בזה קסם עלום בשבילה, משהו שגרם לה להרגיש אהובה וחשובה... היא פתחה את הדלת כדי צוהר, מסמנת לו בעיניה את הדרך החוצה ומביטה בו כשהוא לובש במהירות ובאכזבת מה את בגדיו, נוטל בידיו את נעליו ומנשק אותה נשיקה קטנה על המצח". (מתוך פרק ראשון בספר)



לנטלי מנור, עורכת דין ואשת חברה עשירה ויפהפייה, יש הכול בחיים: משרה נחשקת, בעל נפלא ובית לתפארת. איש אינו יודע שמתחת לכל שכבות המגן והחומות שבנתה לעצמה מסתתרת עדיין הנשמה העדינה והרכה של האישה שהייתה בעבר – ינטל, בתו טובת הלב השמנה והכעורה של האדמו"ר הנודע חיים בן־דוֹסָא,
המשתוקקת נואשות לחום ואהבה. נטלי מנהלת במשך שנים רבות חיים כפולים ונסחפת למחוזות רחוקים של משחקי שליטה ואהבות אסורות, שסופן ידוע מראש. היא לומדת, כמו כולם, שלבחירות שגויות יש מחיר כבד. אך האם תוכל לרדת בזמן מרכבת התשוקות האסורות המסחררת שעליה עלתה, מבלי לאבד את כל מה שיקר לה בדרך? 

"ידו של דניאל נעצרה בחלל כשהגיש את כוסו למילוי, מאחר שאודי כבר הניח את הקנקן בחזרה על השולחן. האודם שב והציף את פניו של דניאל. נעה הרגישה במבוכתו, אמרה מיד: "זה מין טקס כזה של אמא ואבא שלי, מעין רגע פרטי שלהם", והזדרזה להרים את קנקן הקפה ממלאת את כוסו של דניאל בחיוך מקצה לקצה. דניאל חשק את לסתותיו והביט בנטלי באחד מהמבטים הקודרים והאפלים שלו (עמוד 169 בספר)

סיון קיש עורכת הספר: "אני שמחה שניתנה לי הזכות הגדולה להגשים את החלום שלה – לערוך את הספר המרגש הזה ולהוציא אותו לאור.
במהלך המסע המופלא הזה רונה חיה ממש יצאה אליי מבין המילים והדפים וליוותה אותי לאורך כל שעות היום והליל. הרגשתי אותה איתי כאן, כאילו לא עזבה מעולם; המילים כמו החזירו אותה לחיים, דבר שיש בכוחן של מילים לעשות, יותר מכל דבר אחר. אין דבר שיכול לשמר את זכרו של אדם לנצח יותר מהמילים שהוא כתב במהלך חייו, ולכן אם אתה רוצה להרגיש שהמחבר של הספר קרוב אליך, אתה פשוט צריך לקרוא היטב את מה שהוא כתב: זה מחזיר אותו לתחייה, שוב ושוב ושוב, בכל פעם שאתה קורא מחדש.
ואני מתגעגעת אליה כל כך ואוהבת אותה כל כך.
היא הייתה אחות וחברה אמיתית, אחת כזו שלא תחשוב פעמיים ותכתת את רגליה לכל מקום כדי להיות לצידך בשעת צרה תמיד: ביום ובלילה, באש ובמים.
עטופה בסיליקון הוא ספרה של רונה חיה מרגלית זיכרונה לברכה, שרואה אור לראשונה לאחר מותה."

ואני! קראתי את הספר ברצף ומבלי שיכולתי להסירו מידיי. פחות משעתיים נדרשו לי לרומן מהדף הראשון לאחרון. התאהבתי בנטלי באחת. משהו באישיות שלה עורר בי חמלה מחד והערצה בלתי מוסברת מאידך, והאמת היא שככל שהתקדמה העלילה, נוכחתי שלא טעיתי. היה בדמותה הכל. סקרנות, נחישות, אומץ ותעוזה רבה לפרוץ גבולות כלפי פנים ולשמור על "פאסון" ומעמד מחייב מבחוץ.
אהבתי  את הספר מאד. הכתיבה הקולחת והרהוטה, התיאורים המרתקים, התפתחות העלילה והדמויות שחברו לעלילה נוקבת שתרתק אתכם בדיוק כמו שריתקה אותי.
ממליצה בחום!


"עטופה בסיליקון" מאת רונה חיה מרגלית, עריכה סיון קיש, הוצאת מרום, לרכישה לחצו כאן.




















ריקי ברוך

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה