דפים

יום שני, 12 בפברואר 2024

הדור הרביעי, מחולות הנגב לערפילי שוויץ, ארץ אהובה, היינו כחולמים, ההונאה שקבעה את גורל העולם ליהנות מהקושי וארמון בחול - ספרים חדשים בהמלצה





הדור הרביעי מאת נועה משולם


כבר בהיותי ילדה אהבתי מאוד לקרא ספרי פנטזיה. תוך כדי הקריאה הייתי מליגה בדמיוני רואה את הכתוב כמציאות מרתקת ולעיתים גם חלמתי להיות חלק בלתי נפרד ממנה
אחד הספרים שקטלגתי כפנטזיה היה בדמותה הדמיונית של בילבי בת גרב
כל חיי חלמתי לחיות כמו בליבי.

"הדור הרביעי" מאת נועה משולם בהוצאת ספרי ניב, הוא ספר פנטזיה מרתק.
בכל חמש מאות שנה עבר תפקיד האלים מבן-תמותה אחד לאחר, ופאי? פאי רצתה למלא את תפקידה כאלת השינה במשך חמש מאות שנה ולהמשיך הלאה. זאת הייתה התוכנית בכל אופן, עד שמגפה שהרגה את אימה לפני כמאתיים שנה הופיעה שוב בדרך מסתורית.


פאי חייבת לעצור את התפשטות המגפה לפני שתביא לחורבן ולמוות המונים, אבל בשביל זה היא צריכה את עזרתם של האלים האחרים, שאותם סירבה לפגוש מאז שמונתה לאלה.

היא מגלה שחזרת המגפה היא רק קצה הקרחון. משהו שיכול להביא לסוף עידן האלים עומד בפתח, ואולי הסיוטים שהחלו לפקוד את שנתה יעזרו לה להגיע אל הפתרון.

יש משהו בספרי הפנטזיה 
נועה משולם החלה לכתוב בכיתה ח' ולא הצליחה להניח את העיפרון מאז. "הדור הרביעי" הוא ספר הביכורים שלה.

"הדור הרביעי" מאת נועה משולם. הוצאת ספרי ניב, 279 עמודים. מחיר לצרכן 82 ₪. להשיג באתר ההוצאה.






מחולות הנגב לערפילי שוויץ מאת אילני בצלאל


"מחולות הנגב לערפילי שוויץ" מאת אילני בצלאל בהוצאת ספרי ניב, הוא ספר אוטוביוגרפי מרגש ונוגע ללב של אישה שחוותה על בשרה את הקושי שבנישואי תערובת.

זהו סיפור חייה של אישה יהודייה צעירה ממוצא מרוקני, ממשפחה שעלתה לארץ ישראל ומקיימת את מצוות הדת היהודית. היא החליטה להתאחד עם גבר צעיר לא יהודי ממוצא שוויצרי באמונה שהאהבה יכולה לגבור על כל קשיי ומצוקות החיים.


הסיפור הזה מציג פרק אחר פרק את הנישואים הבלתי אפשריים, את האיחוד שאי אפשר לממש בין שתי ישויות שונות באופן קיצוני בכל - בחינוך, בתרבות, באמונה בפרקטיקה בעיקר ברוחניותם.

אילני מספרת בספר כיצד היא הכירה את עלם החמודות שלה שהפך את עורו והיה לגבר אלים ותוקפני. כל החלום שלה התנפץ לנגד עיניה. לאחר שהתגרשה חזרה לארץ בודדה כשהיא משאירה את ילדיה בשווייץ עם אביהם.

אילני מספרת על אהבה, על הסיכון שבה, על המלכודות שהיא טומנת בחובה וכמובן על סכנות ההתבוללות. בעלה התגייר בשבילה והיא מוקירה אותו על כך ועל האהבה שהעניק לה, אבל גיור שלא נובע מרצון האדם עצמו, הוא גיור ללא קשר ליהדות וזוגיות כזאת גורמת לאי הבנות בין בני הזוג.

אילני בצלאל, ילידת מרוקו שעלתה לארץ ישראל בעליית הנוער, אם לשני ילדים, כתבה סיפור אמיתי זה בתקווה שהסיפור שלה יחזק ולו אדם אחד וכך תבוא על שכרה.


"מחולות הנגב לערפילי שוויץ" מאת אילני בצלאל. הוצאת ספרי ניב, 174 עמודים. מחיר לצרכן 89 ₪. להשיג באתר ההוצאה.




ההונאה שקבעה את גורל העולם מאת ד"ר משה גרנות

"ההונאה שקבעה את גורל העולם" מאת ד"ר משה גרנות, בהוצאת הספרים אוריון, הוא ספר עיון מרתק בו נחשפת ההונאה שאחראי לה מחבר ספר דברים, הונאה שקבעה את גורל העולם.

הכוהן חלקיהו ״מצא״ במקדש ספר תורה, שגרם למהפכה, לא רק באמונה הישראלית, אלא גם באמונתם של כמחצית מאוכלוסיית העולם – הנוצרים והמוסלמים. הספר ״שנמצא״ הוא בוודאות ספר דברים, או חלק מרכזי ממנו, והוא מביא חידושים מבהילים בעבודת האל, המנתבים את המאמינים לקנאות בלתי מתפשרת ולשפיכות דמים ללא תכלה וקץ, וכופה שנאה לתרבות ולקדמה. מחבר ספר דברים פעל להעניק לכוהני ירושלים מונופול בתחום הפולחן (אינטרס כלכלי מובהק!), וקבע כי הוא מצטט את משה, שקיבל כביכול את הצווים הנוראים האלה מהאל.


מסתבר כי האיש אשר חיבר את הספר שהוגש למלך יאשיהו, שהכוהן חלקיהו "מצא" במקדש (סביר להניח שהוא המחבר), גרם למהפכה לא רק באמונה הישראלית, אלא באמונתם של כמחצית אוכלוסיית העולם – הנוצרים והמוסלמים. לפני שספר זה הדהים את המלך בחומרותיו, בחירי ה' מבני ישראל עבדו את ה' בפסל (כולל יהונתן נכדו של משה – שופטים י"ח 31-30), הכירו בתוקפם של אלילי העמים הסובבים אותם, ואף סגדו להם כדי שלא יזיקו. כאמור, הספר "שנמצא" הוא בוודאות ספר דברים, או חלק מרכזי ממנו, והוא מביא חמישה חידושים מבהילים בעבודת האל, המנתבים את המאמינים לקנאות רצחנית ולשפיכות דמים ללא תכלה וקץ. ואלו חידושיו: השמדת כל זכר לעבודת אלילים; עבודת האל מותרת רק "במקום אשר יבחר"; היבדלות מוחלטת מהגויים ואיסור הנישואין עמם; שלטון של טרור והלשנות על "הסוטים" מעבודת ה'; צו קטגורי להכחיד את עובדי אלוהים אחרים ("לא תחיה כל נשמה!").

בעקבות הספר הזה, שיאשיהו הקפיד למלא אחרי כל הצווים המזעזעים שבו, האמונה המתיימרת להיות מונותיאיסטית התפצלה לאינספור כתות וכתות משנה ביהדות, בנצרות ובאסלאם – וכל דת וכל כת משנה משוכנעת שרק היא יודעת מה האל האחד והיחיד דורש מהמאמין, אבל כל אחת לחוד משוכנעת שלמען האל האחד והיחיד הזה חובה להכרית את אלה שאינם מסכימים לקו האמוני שלהן. את צו ההשמדה של ספר דברים המיועד רק לעממי כנען, הרחיבו הנצרות והאסלאם לרחבי כל העולם, והקורבן העיקרי היה עם ישראל.

מעשהו של מחבר ספר דברים הוא הונאה, כיוון שתוך האינטרסנטיות של כוהני ירושלים, המחבר קבע שהוא מצטט את משה שקיבל, כביכול, את כל הצווים הנוראים האלה מהאל.

ד"ר משה גרנות הוא לוחם ותיק בהונאות הדת ובמעלליה. מבין ספרי העיון הקודמים שלו: ״התנ״ך – כף החובה״ (1986); ״אמונה משלו – היהודי החילוני ומשנתו של ישעיהו ליבוביץ׳״ (1993); ״אדיפוס ואבשלום״ (1996); ״שיחות עם חוזר בתשובה״ (1999); ״שלושת ספרי האימה – התנ״ך, הברית החדשה, הקוראן״ (2018); ״אילו האמנתי שיש אלוהים – הבטחות הדת אל מול העובדות״ (2012) .

"ההונאה שקבעה את גורל העולם" מאת ד"ר משה גרנות. הוצאת הספרים אוריון, 154 עמודים. מחיר לצרכן 88 ₪ להשיג בחנויות הספרים המקוונות וכן בחנות ההוצאה בקניון ערי החוף, רחוב סחרוב 19, ראשון לציון ובאתר





היינו כחולמים מאת שלמה יעקובוביץ - מסע אינטלקטואלי בעקבות החלום


מה יש בחלום שמצליח לעטות על עצמו מיסטיקה ומסתורין, למרות המפגש הקבוע שלנו עימו? איך זה שהחלומות לרוב חולפים לידינו ואיננו מייחסים לכך משמעות? האם החלום יכול ללמד אותנו על עצמנו? תהיתם פעם מדוע אנו חולמים? או מהיכן מגיע התוכן של החלומות שלנו? האם הוא מבטא את פחדינו ומאוויינו הכמוסים, או שמא מוחנו ממחזר עבורנו מראות סתמיים מיום האתמול? או אולי מדובר במסרים נבואיים על אודות העתיד? ציוויים ואותות משמיים? האם ניתן להשפיע על החלומות שלנו? האם צריך להתייחס לדברים שמופיעים בחלום? מתי יודעים אם מדובר בחלום של אמת או שקר? יש משמעות לחלום בהליך משפטי במדינת ישראל?

עו"ד שלמה יעקובוביץ בספרו "היינו כחולמים: מסע אינטלקטואלי בעקבות החלום" יצא למסע של חקירה המוביל אותו להעמיק בתחומי ידע שונים, מן המיתוסים סביב חלומות בעת העתיקה ועד לגילויים המדעיים פורצי הדרך על אודות הפיזיולוגיה של השינה; מהיכליהם של כוהני הדת ועד לספות הפסיכולוגים. חציו השני של הספר מוקדש לאופן שבו החלום מופיע בארון הספרים היהודי.

יעקובוביץ משלב את עולמו הרבני והידע ההלכתי הרב שצבר בין כותלי הישיבה ופורש מידע מרתק על האופן שבו שילבה היהדות בין גישה מיסטית כלפי החלום, לבין גישה רציונליות שמבינה כי החלום מעיד בעיקר על מי שחלם אותו. בין לבין מציעים הטקסטים היהודיים כיצד להבחין בין חלומות שיש לייחס להם משמעות נבואית לבין חלומות שהם בבחינת הבל, כשהם דנים בחלומות גדולים שמביאים לשינוי בפסיקה ובחלומות יום-יומיים על קניית מלפפונים.


הפרק האחרון של הספר מציג את הבלחתו של החלום אל תוך המשפט הישראלי ואל דיני הראיות, ומדגיש כיצד עד היום תוכן החלום ממשיך להכריע גורלות. את הידע הרב שצבר על אודות עולם החלומות יעקובוביץ מוסר לקורא בשפה קולחת וזורמת, תוך הצבעה על עובדות מפתיעות, פרטים מעניינים, סיפורים משעשעים, מיסטיקה מסקרנת ומדע קשוח.
הספר מהווה קריאה מעשירה ומהנה לכל מי שתהה על קנקנם של חלומות, וגם עבור מי שכלל לא העלה בדעתו לתהות לגביהם, שהרי אין אדם שאינו חולם.

"היינו כחולמים: מסע אינטלקטואלי בעקבות החלום" הוא ספרו החמישי של עו"ד שלמה יעקובוביץ, בעל חמישה תארים אקדמאיים ודוקטורנט, הינו רב, עורך דין, סופר ואוטודידקט. לאחר שנים רבות של למידה ועיון החליט להוציא את כתביו לאור. ספרו "גנטיקה הלכה ומשפט" שיצא לאור בשנה שעברה הוא ספר משפט שמיועד לעורכי דין, לשופטים ולאנשי אקדמיה והוא עוסק בנושא הגנטיקה בדגש על השימוש המשפטי שלה והיכולת לברר את זהות האדם באמצעות הבדיקה הגנטית. ספרו השני "עבודה זרה - ממשקים של דיני עבודה ועובדים זרים" הוא ספר משפט שמיועד לעמותות שעוסקות במבקשי מקלט ועובדים זרים וגם לגופי מחקר ואקדמיה. בספרו השלישי "לחם, עבודה" יש הנגשה לתחום דיני העבודה הן במשפט הישראלי והן במשפט העברי. ספרו הרביעי "כל הפילוסופיה על רגל אחת" (הוצאת אוריון) יכול לרענן את החיים שלכם במפגש עם הגותם של עשרות פילוסופים מוכרים יותר ומוכרים פחות מרחבי הגלובוס. כחלק מהמפגש תוכלו לטעום את הגותו של הפילוסוף, להיחשף לאנקדוטות משעשעות וגם לציטוטים שנכנסו לפנתיאון. כולם יחד יצרו את העושר הפילוסופי והאינטלקטואלי אותו אנו נושמים והוגים כיום.

"היינו כחולמים: מסע אינטלקטואלי בעקבות החלום" מאת שלמה יעקובוביץ. הוצאת סטימצקי, 185 עמודים. מחיר לצרכן 94 ₪ להשיג ברשת חנויות סטימצקי.







ארץ אהובה מאת אסתר בן שמחון - חשרת עננים עולה באופק


"ארץ אהובה – חשרת עננים עולה באופק" מאת אסתר בן שמחון בהוצאת ספרי ניב, הוא רומן היסטורי, חלקה הראשון של סאגה מרתקת ומרגשת על אהבה המנסה לשרוד במולדת השוקעת אל תוך מלחמה רצחנית, חובקת עולם.

זהו גם סיפור אהבתם הסוער של ליאון ובלנקה קונפורטי במהלך מלחמת העולם השנייה מבוסס בחופשיות על סיפור אמיתי. לנגד עינינו נפרשים בספר החיים בבולגריה, מדינה קטנה בבלקן שהחוקה המתקדמת שלה העניקה שוויון זכויות למיעוטים, אך גם חוקקה חוקים דוגמת חוקי נירנברג ושלחה את יהודֶיהָ למחנות עבודה; מדינה שמחד הפיקה אשרות מעבר לפליטים יהודים ממזרח אירופה לאחר הכיבוש הנאצי, מאידך הייתה היחידה באירופה שחתמה על הסכם עם אותה גרמניה הנאצית לגירוש יהודֶיהָ שלה.



הייתכן שבולגריה הייתה למעשה חייל פשוט על לוח השחמט הרה הגורל של סטאלין, היטלר וצ'רצ'יל והם אלה שקבעו את גורל יהודֶיהָ?

הייתכן שהמלך האהוב בוריס, שעמד באומץ מול היטלר בסירובו למסור את היהודים ואולי נרצח בשל כך, הוא אותו האיש שמסר את יהודי מקדוניה ותרקיה וחרץ בכך את גורלם לעלות בעשן בטרבלינקה?

אסתר בן שמחון (57) תושבת נס ציונה, כתבה את הספר בהשראת סיפור חייהם של סבה וסבתה, סיפור שמתחיל בתקופת השפל הגדול, ממשיך במלחמה עד לניצחון ועליית הקומוניזם ומסתיים בעלייה לישראל. "ארץ אהובה – חשרת עננים עולה באופק" הוא ספרה הראשון. בקרוב יראו אור ספרי ההמשך "כעלה נידף ברוח" ו"חוף מבטחים".

"ארץ אהובה – חשרת עננים עולה באופק" מאת אסתר בן שמחון. הוצאת ספרי ניב, 674 עמודים. מחיר לצרכן 78 ₪. להשיג באתר ההוצאה
 ובחנויות המקוונות ברשת.




ארמון בחול מאת דויד לידר - קובץ מאמרים בנושאי חברה והגות

"ארמון בחול" מאת דויד לידר בהוצאת ספרי ניב, הוא קובץ מרתק הכולל 17 מאמרים בנושאי חברה והגות, שבהם רעיונות וקווי מחשבה חדשים בתחומים שונים, וכולם נועדו לסייע, בפרט לחוקרים ולמקבלי ההחלטות, ובכלל לכל קורא באשר הוא - בפריצות דרך לכיוונים חדשים.

המאמרים נכללים בשלושה פרקים: הפרק החברתי – רעיונות למלחמה בעוני, לפתרון בנושא דתיים-חילוניים, חינוך, רפואה, רעיונות למלחמה בתאונות הדרכים ועוד. הפרק לצמצום נזקים מול הסכנות של גורמי הטבע – עוסק, בין היתר, ברעידות אדמה, רעיון לצמצום נזקים בזמן הצפות ושיטפונות, צונאמי ואסונות טבע ועוד. הפרק הפילוסופי – רמזים בסיפור שבעת ימי הבריאה, נקודת מבט חדשה על עקדת יצחק ועוד.


דויד לידר הוא משורר, הוגה דעות, נשוי ואב לשניים. מועמד לאומן בשחמט, לשעבר מבכירי שחקני הנוער בישראל. שירת כעוזר וכממלא מקום קצין תכנון ופיקוח ביחידת הבינוי של פיקוד מרכז. הוכר לימים כנכה צה"ל. השתלם בעברו בפקולטה למדעי הרוח באוניברסיטת תל אביב ועסק כ- 12 שנים בתחומים הקשורים לחינוך. עד כה הוציא לאור שני ספרים: "שירי אהבה" בהוצאת פיוטית, 2020 , ו"חלמתי שאני מנגן על גופך" בהוצאת אשכולות פואטיקה, 2022 . שירים ומאמרים פרי עטו פורסמו בעיתונות ובכתבי עת בארץ ובעולם ותורגמו עד כה לארבע שפות.

מתוך הספר: "אני מעלה את הרעיון שלהלן כחלק מהיערכות לרעידת אדמה ולצונאמי: הקמת מיזם לבניית מקטעי קירות שיעלו מתחת לפני האדמה, במנגנון של מעלית, וימוקמו בנקודת אופטימום שבין המרחק מקו המים לקו המבנים. הכוונה למבצע הנדסי שיכלול חפירת בורות לעומק (דוגמת שלבי היסודות בבניית גורדי שחקים), ובהם יוכנסו לוחות (ברוחב של כשלוש דלתות), ולהם ייבנה מנגנון הפעלה חיצונית של מעלית, קרי הלוחות הנ"ל יעלו וירדו בלחיצת כפתור".

"ארמון בחול – קובץ מאמרים בנושאי חברה והגות" מאת דויד לידר. הוצאת ספרי ניב, 91 עמודים. מחיר לצרכן 84 ₪. להשיג באתר ההוצאה או בחנויות המקוונות ברשת.






ליהנות מהקושי מאת יקיר שינה - כל הדרך להצלחה


"ליהנות מהקושי" מאת יקיר שינה בהוצאת ספרי ניב, הוא ספר הדרכה מרתק המביא, בין היתר, את סיפור חייו המרגש והנוגע של יקיר.

כמה קשה אתם מוכנים לעבוד בשביל החלומות שלכם? בשביל לקום כל בוקר מאושרים ומסופקים? יקיר היה שם, ויתר על הכול בשביל להרוויח את הכול. הוא ניצח והוא מאמין שכל אחד מכם גם יכול.

מתוך הספר: "אחד הסודות להצלחה הוא להיות מוכנים לקושי והוא יגיע. אם נהיה מוכנים אליו לא נתאכזב ולא נעצור, להפך, נחבק אותו, נלמד להנות ממנו ונמשיך הלאה. כל עוד אנחנו נחושים ומלאי אמונה בדרך, כלום לא יכול לעצור אותנו. אם אנחנו יכולים אז כל מי שמסתכל עלינו מלמטה, מנקודת ההתחלה, גם יכול."

יקיר שינה, כדורגלן עבר, איש עסקים ומנטור בהווה, אבל הכי הרבה אבא של ריי. "ליהנות מהקושי" הוא ספרו הראשון. כבר בגיל 18 עלה לקבוצה הבוגרת של מכבי תל אביב ובאותה עונה היה חלק מהשתתפות במפעל היוקרתי של ליגת האלופות.
היה שותף במשך שנים ארוכות כשחקן ליגת העל והליגה הלאומית ושמר על יציבות ומקום קבע בהרכב. כוח הרצון של יקיר הביא איתו המשכיות כאשר בגיל 33 לאחר קריירה מכובדת עבר ממגרש הכדורגל למגרש העסקי ובנה שריון חסין של התמדה, סבלנות ויצירתיות. מהמובילים במדינה בתחום הכושר והתזונה, פיתח שיטות מדהימות שמובילות אנשים להצלחה מסחררת הן בפן הבריאותי והן בפן הכלכלי. היום יקיר בנה לעצמו חופש, חופש בעיקר מדעות של אחרים והערכה עצמית עם אמון מלא שכל מה שקורה לטובה.

יקיר שינה: "כל החיים שלי נלחמתי. נלחמתי שיראו אותי, יאהבו אותי ובעיקר נלחמתי להצליח. היום אני חיי בחופש מוחלט, חופש מדעות של אחרים, מביקורת, מהדרך שבה אני נתפס ומהצורך לחיות את החיים כפי שאחרים חושבים שנכון לי. היום המלחמה היחידה שלי היא מול האדם שהייתי אתמול. אני מאמין שאנחנו נולדים כדי לעשות טעויות ומהם לצמוח, לא כדי לזייף שלמות. המסע שלי להצלחה עדיין לא נגמר וזה משום שאני מאמין שלהצלחה אין באמת תקרה, היא כל פעם גדלה, מתעצמת ומתעצבת לפי החלומות והשאיפות שלי."



"הפחד הוא עוד מרכיב חשוב בבישול האיטי של התמודדויות החיים", אומר יקיר. "תמצאו סיבה טובה מספיק כדי להניע קדימה את החלום. אם אתם לא יודעים למה יצאתם לדרך, מהו היעד הסופי שלכם ואיך נראה קו הסיום, לא יהיה לכם במה להחזיק כשיהיה לכם קשה, ומהר מאוד תלכו לאיבוד".

"אני לא הספורטאי הראשון שכותב ספר ובטח לא איש העסקים הראשון שכותב ספר.
לכאורה נאמר כבר הכול, אולם דרך הסיפור שלי אני רוצה שתזכרו ותפנימו – הכול, אבל הכל, בראש! אל תוותרו לעולם על החלומות שלכם ושריינו לעצמכם מקום בשורה הראשונה באתגרי החיים כי הם מגיעים, הם מגיעים בכל שלב בבניה של ההצלחה. אתם רב החובל של הספינה שלכם! תלמדו ותסגלו הרגל של הנאה מקושי. איך עושים את זה? בדיוק לשם כך התכנסנו! תאמינו בעצמכם! אתם אלופי העולם!
קריאה מהנה!".

"ליהנות מהקושי" מאת יקיר שינה. הוצאת ספרי ניב, 192 עמודים. מחיר לצרכן 119 ₪. להשיג באתר ההוצאה או בחנויות הספרים המקוונות.










ריקי ברוך





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה