דפים

יום רביעי, 7 בפברואר 2024

בגידה בממלכת הסוד, טובים מבפנים, כלב לנצח ותולעת גדולה ושמנה - ספרים חדשים בהוצאת מטר

 


טובים מבפנים מאת בקי קנדי - מדריך להורה שרצית להיות

ההורות בדור הנוכחי שונה מאוד מהדור שגדלתי אני והדור שגידלתי את ילדי. הרבה מיתוסים נשברו, הרבו מוסכמות השתנו ומקומם של הילדים במשפחה הפך להיות מרכזי, תובעני ובלתי מתפשר וזה נוגע לכל הצדדים. 

בימים אלו רואה רוק "טובים מבפנים," ספר הורות פורץ דרך המספק עצות מעשיות לסיטואציות נפוצות ויומיומיות. זה לא נדיר שהורים מאבדים עשתונות מול ילדיהם. כולנו מתמודדים עם האתגר להציג גבולות בלי להישאב למאבקי כוחות. אבל מה אם הייתה דרך לנווט את המצבים הללו ולהפוך להורה שאנחנו שואפים להיות?

"הספר הזה מציג מודל של הורות שעוסק בהתפתחות עצמית לא פחות מאשר בהתפתחות הילד. עשרת הפרקים הראשונים מתארים את עקרונות ההורות שמנחים אותי בחיי — בבית עם שלושת ילדי, בקליניקה עם ההורים והילדים שבאים אלי, וברשתות החברתיות עם ההורים הרבים שאליהם התחברתי במשך השנים. העקרונות האלה מיועדים לקדם ריפוי אצל ילדים וגם אצל הוריהם, ולהציע אסטרטגיות מעשיות לחיי משפחה שלווים יותר. בלִבּם של העקרונות האלה טמון הרעיון שהבנת הצרכים הרגשיים של הילד מאפשרת להורים לא רק לשפר את התנהגותו, אלא לחולל תמורה עמוקה בהתנהלות המשפחה כולה וביחסים בין חבריה." מתוך ההקדמה לספר)


לד"ר בקי קנדי – מומחית בעלת שם עולמי לגידול ילדים – יש גישה פורצת דרך להורות. בספר זה, שכבש את רשימות רבי המכר של "וול סטריט ג'ורנל", "הניו יורק טיימס" ו"יו־אס־איי טודיי", היא מציעה אסטרטגיות מעשיות לגידול ילדים שגם מביאות תוצאות וגם משרות תחושת סיפוק ושמחה.

מיליוני הורים שהתעייפו מלמלא אחר עצות שלא עבדו ולפעמים אף העכירו את האווירה המשפחתית, אימצו אל לבם את הגישה המהפכנית והאפקטיבית של ד"ר בקי שמעניקה עדיפות לביסוס הקשר עם ילדינו על פני הנטייה לתקן אותם.

זה זמן רב מלעיטים את ההורים במודלים לגידול ילדים – שפשוט אינם עובדים. רבות מהגישות הרווחות להורות, החל מטבלאות של שכר ועונש וכלה בפסקי זמן כפויים, מבוססות על עיצוב התנהגות ולא על טיפוח בני אדם. הטכניקות האלו אינן מפתחות את הכישורים שנחוצים לילדים בהמשך חייהם ואינן מחשיבות את הצרכים הרגשיים המורכבים שלהם. הוסיפו לזה את היחסים הסבוכים של ההורים עם הדרך שבה גידלו אותם, ולא קשה לראות מדוע הורים כה רבים מרגישים אבודים, שחוקים ואכולי חששות מכך שהם מכזיבים את ילדיהם.

בספר טובים מבפנים חולקת ד"ר בקי את פילוסופיית ההורות שלה, ומציעה אסטרטגיות ישימות שיעזרו להורים לעבור מפקפוק ומרגשות אשם לביטחון עצמי ומנהיגות איתנה.
טובים מבפנים מציג עקרונות הורות שישנו את נקודת המבט שלכם, לצד הנחיות מעשיות לפתרון בעיות מוגדרות – כגון יריבות בין אחים, חרדת פרֵדה והתקפי זעם. זהו משאב מקיף ורב תועלת לדור של הורים שמחפשים דרך חדשה לגדל את ילדיהם ולהכשיר אותם לחיים של ויסות עצמי, של חוסן נפשי ושל ביטחון עצמי.

"טובים מבפנים" מאת בקי קנדי,תרגום אסף כהן, הוצאת מטר לרכישה לחצו כאן





בגידה בממלכת הסוד מאת שלמה פלד ואילן דיאמנט -מסע אל נפשם של מרגלים שבגדו במדינתם

סיפור חייהם של אנשים שהפרו את חובת הנאמנות לארצם, בוחן את המאפיינים האישיותיים שלהם ומנתח את המניעים הפסיכולוגיים שהביאו אותם לנקוט את הצעד הדרמטי, הבלתי הפיך, של הבגידה.
האם בכל אחד ואחת מאיתנו טמון פוטנציאל לבגידה? האם אפשר לנבא התנהגות קיצונית זו? האם ניתן להקטין את הסיכונים להתרחשותה של בגידה? איזה מחיר משלמים הבוגדים, ומהן ההשלכות לארגונים החשאיים שאליהם השתייכו?
המחברים הם יוצאי מערכת הביטחון: שלמה פלד הוא איש מודיעין ופסיכולוג ארגוני, שפעל במשך שנים בתחום המודיעין האנושי. ד"ר אילן דיאמנט, פסיכולוג קליני מומחה, עסק באבחון ובמתן תמיכה נפשית לעובדים ובני משפחותיהם בקהיליית המודיעין.


אנה מונטס, בתו של פסיכיאטר צבאי נוקשה ופוגעני, חוקרת במודיעין האמריקאי, מעבירה במשך שנים מידע רב ערך למודיעין הקובני. פידל קסטרו כינה אותה "מלכת קובה" ובן זוגה לשעבר הגדיר אותה "מלכת הקרח".

גיא ברג'ס, נער שעשועים בריטי פרוע, משרת במשרד החוץ הבריטי ומסור לקג"ב הרוסי. בשעות היום הוא משוטט במסדרונות הכוח בלונדון ובלילות צד מלחים שיכורים בסמטאות לונדון למגעים מיניים מזדמנים, כשמעליו מרחפת דמותה של אמו האהובה, האישה היחידה בחייו.

מרקוס קלינברג, ניצול שואה מפולין, מומחה בעל שם למגֵפות, לנגיפים ולחיסונים, מכהן כסגן מנהל המכון הביולוגי של מדינת ישראל ומוסר לרוסים את הסודות הכמוסים והרגישים ביותר של המדינה בה מצא מקלט כשורד האחרון של משפחתו שנספתה בשואה.

הם ושכמותם: קים פילבי, אדוארד סנודן, ג'ונתן פולארד, אולג גורדייבסקי, מרדכי ואנונו ואחרים – כולם דמויות מורכבות ומאתגרות.

ספר זה מציג את סיפור חייהם של אנשים שהפרו את חובת הנאמנות לארצם, בוחן את המאפיינים האישיותיים שלהם ומנתח את המניעים הפסיכולוגיים שהביאו אותם לנקוט את הצעד הדרמטי, הבלתי הפיך, של הבגידה.

האם בכל אחד ואחת מאיתנו טמון פוטנציאל לבגידה? האם אפשר לנבא התנהגות קיצונית זו? האם ניתן להקטין את הסיכונים להתרחשותה של בגידה? איזה מחיר משלמים הבוגדים, ומהן ההשלכות לארגונים החשאיים שאליהם השתייכו?

המחברים הם יוצאי מערכת הביטחון: שלמה פלד הוא איש מודיעין ופסיכולוג ארגוני, שפעל במשך שנים בתחום המודיעין האנושי. ד"ר אילן דיאמנט, פסיכולוג קליני מומחה, עסק באבחון ובמתן תמיכה נפשית לעובדים ובני משפחותיהם בקהיליית המודיעין.

שלמה פלד - פסיכולוג ארגוני, בעל תואר שני מאוניברסיטת בר־אילן. שירת כפסיכולוג שדה בצנחנים, בבית הספר לקצינים ובסיירת מטכ"ל. מילא שורת תפקידים במסלול המבצעי והניהולי במשרד ראש הממשלה בארץ ובחו"ל. כיום פועל כיועץ ארגוני ומלמד במכינות קדם־צבאיות.

ד"ר אילן דיאמנט - פסיכולוג קליני, בעל תואר שלישי מאוניברסיטת לונדון. עסק באבחון ובטיפול בעובדים במערכת הביטחון. הקים את המרכז לטיפול מבוסס מנטליזציה בישראל. לימד במגמה הקלינית בבית הספר לפסיכולוגיה ובתוכנית לפסיכותרפיה בפקולטה לרפואה, באוניברסיטת תל אביב. עוסק בטיפול במרפאה פרטית.

"הגורם האנושי הִנו הרכיב המרכזי במערכה המודיעינית. הספר הזה תורם מבט שונה, מחדש, מקצועי ומעמיק על המורכבות של מלאכת הביון, ומדגיש את ההכרח ברגישות בניהול ההון האנושי של הארגונים החשאיים."
תמיר פרדו, ראש המוסד לשעבר

"הספר מציג לקורא באופן קולח ומציאותי סוגיות מרכזיות בעולם הצללים, ברמה הפרטנית וברמה הארגונית. השילוב שבין הממד המבצעי לבין ההיבטים הפסיכולוגיים מייצר תובנות חשובות ביותר בראייה מערכתית."
גדעון נפתלי, מייסד מערך הפסיכולוגיה במוסד לשעבר

"בגידה בממלכת הסוד" מאת שלמה פלד ואילן דיאמנט, הוצאת מטר, לרכישה לחצו כאן





כלב לנצח מאת רודני חביב וקארן שאו.

במדריך פורץ הדרך שלפניכם חושפים שניים ממטפלי חיות המחמד הפופולריים והמהימנים ביותר בעולם, מדע חדש המלמד כיצד לעכב את הזדקנות הכלבים שלנו ולספק להם חיים ארוכים, מאושרים ובריאים.

מקום ראשון בניו יורק טיימס. מה בין בריאות הכלב לבריאות בעליו? למה למרות שאנחנו חיים בחברת שפע כלבים רבים מקבלים מזון רב מדי ועדיין אינם ניזונים כהלכה? הרבה נאמר על תוחלת ואיכות החיים של בני האדם אבל מסתבר שכלבים רבים סובלים מבעיות בריאות בגלל אורח החיים המודרני והמתועש. מסתבר כי כמו המזון האולטרה מעובד לבני האדם, הרבה ממזון הכלבים מעובד מאוד ומזיק. הספר מציע איך למתן את ההשפעה המזיקה של רעלנים סביבתיים, מזון לא בריא, שיטות אילוף המוסיפות סטרס, פגמים גנטיים ועוד. הכלבים הם הקנריות במכרה הפחם, והמאבק הבריאותי שלהם משליך גם על שלנו, רק שהם לא יכולים לקבל החלטות בריאותיות בכוחות עצמם.

אני מכירה מקרוב את חיי הכלב המופלאים שזוכים לו הכלבים אצלנו במשפחה. הויד הכלב של הבן, לייקה הכלבה של אחותי וגכ'ימי הכלב שגר דלת מולי כלבה של השכנה, כולם זוכים ליחס אישי ומפנק לפחות כמו בני המשפחה. בכל שקשור לבריאות, רווחה, מזון מתאים ואהבה, אין תחליף לקשר המושלם שמעניק הבעל לכלבו והכלב לבעליו. - קוראים לזה אהבה.


בעשור האחרון כלבים רבים הולכים ונעשים חולים יותר ומתים בטרם עת, בדומה למקביליהם בני האדם. מדוע? מדענים מתחילים להבין שהמחלות הכרוניות המייסרות בני אדם – סרטן, השמנת יתר, סוכרת, התנוונות איברים והפרעות אוטו־אימוניות – תוקפות גם כלבים. כתוצאה מכך, בני לווייתנו האהובים סובלים מבעיות בריאותיות בנות מניעה לאורך חלק ניכר מחייהם, וניצבים בפני משכי חיים קצרים יותר. מאחר שכלבינו אינם מקבלים בעצמם החלטות הנוגעות לבריאותם ולאורח חייהם, מוטל עלינו – השומרים והמטפלים בהם – לקבל החלטות נבונות ומגובות־מדעית לטובת התמשכות חיוניותם.

כלב לנצח נותן בידינו כלים מעשיים מוכחים לשמירה על חברינו ההולכים־על־ארבע. רודני חביב והווטרינרית קארן שוֹ בקר נסעו בכל רחבי העולם ואספו את מיטב עבודתם של גנטיקאים, מיקרוביולוגים וחוקרי אריכות־ימים מובילים. הם גם ראיינו אנשים שכלביהם הגיעו לשנות העשרים ואפילו השלושים בחייהם. התוצאה היא המדריך המקיף וחסר התקדים הזה, המלא במידע מפתיע, בעצות יקרות ערך ובסיפורים מלאי השראה על כלבים והאנשים שאוהבים אותם.

כלב לנצח ממקסם את הידע המדעי העדכני ביותר בכל הקשור למזון ותזונה, פעילות גופנית, פריצות דרך רפואיות, חשיפה סביבתית והפחתת סטרס לתועלת כלבינו. המחברים דנים בסוגים שונים של מזון לחיות מחמד – ובכלל זאת במה שהיצרנים המסחריים אינם רוצים שנדע – ומציעים טיפּים ופתרונות פשוטים שיבטיחו כי כלבינו יקבלו את החומרים המזינים שהם זקוקים להם לאריכות ימים. מדריך מקיף זה יעצים אותנו בידע שיעזור לנו לקבל החלטות בתבונה ולשמור על כלבינו בריאים ומאושרים.

"כלב לנצח" מאת רודני חביב וקארן שאו, תרגום שאול לוין, הוצאת מטר, לרכישה לחצו כאן.



תולעת גדולה ושמנה מאת קתרינה מקרובה

סיפור על שלושה אפרוחים שאחד מהם מוצא תולעת אדמה שמתנהגת באופן מאוד מוזר ולא יוצאת. לאחר מאבק ארוך בתולעת, הוא מגלה שהיריב הוא לא מה שחשב.




פעם אחת היו שלושה חברים: פיפו, קני ובוד. הם חפשו תמיד רעיונות חדשים למשחק.
אבל לא משנה במה שיחקו, העיקר שהיו יחד. יום אחד הם מצאו אבטיח, אדום ומבטיח. קני ובוד הציעו – בואו נזלול. אבל לפיפו לא התחשק. הוא פרש, התרחק, וחיפש לאכול דבר מה נפלא כמו תולעת שמנה וגדולה.
האם הוא מצא? אפשר לומר שיצא לחפש אתונות ומצא את המלוכה.

"תולעת גדולה ושמנה" הוא C

מנקודת מבט אישית אומר כי הסיפור ואיוריו הנפלאים תואמים את דמיונם היצירתי של ילדים, האוהבים להמציא שימושים לא שגורים לחפצים שונים. חפשו גם את ספרה הנוסף של קתרינה מקיורובה שיצא בהוצאת מטר – למה אתה לא פורח?
יופי של ספר. ישבתי עם הנכדים הגדולים, קראנו שוחחנו על האיורים הנפלאים והילדים ספרו על הבחירות שלהם והרצון להשיג בכל דרך-בהחלט דבקות במטרה. 
ממליצה בחום. 

"תולעת גדולה ושמנה מאת קתרינה מקרובה לרכישה לחצו כאן.































ריקי ברוך

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה