דפים

יום רביעי, 23 באוגוסט 2023

"גארי בוטן" מאת ליאור מוהבן- ספר הרפתקאות לבני הנוער.

 


הם נפגשו לראשונה לפני כמה ימים בשדה שמאחורי החווה ושיחקו יחד כדורגל. נורמן ממש התלהב מהאופן שבו גארי משחק כדורגל, אבל בשלב מסוים החל להציק לגארי ולבעוט בו בכל הזדמנות. הוא גם דיבר בצורה מוזרה בעיני גארי ונהג לחזור לפעמים על מה שאמר כמה פעמים.
“מה אתה רוצה, נורמן?!״ צעק גארי בעודו מניף את ידיו לצדדים, “עזוב אותי, מעצבן אחד!״
“איזה מצחיק אתה״, המשיך נורמן לצחוק, “היית צריך לראות איך נבהלת. איזה מצחיק אתה״.
גארי הסתובב בכעס והחל ללכת לכיוון הבית של סבא וסבתא, אבל נורמן רדף אחריו.
“חכה רגע!״ צעק נורמן, שרץ מאחורי גארי." (מתוך פרק ראשון בספר)


יש משהו בספרי הנוער שתמיד מחזיר אותי לימי נערותי, לא זה לא מפליא. כשאני צוללת לתוך עלילה נפלאה כמו בספר שקראתי בימים אלו "גארי בוטן" מיד הפלגתי במחשבות אל ילדותי ונעורי במושב. 
גדלתי במלונה של לוצה הכלבה ואחר כך אימצנו את ג'ימי. תמיד חיו בחברתי כלבים ולמדו אותי אהבה.



את הספר 
"גארי בוטן" אהבתי מאוד וקראתי אותו באחת.
גארי, ילד סקרן שמבקר בחופשת הקיץ את סבו וסבתו עם אחותו קאתי בחווה באוסטרליה, נקלע לבעיה חמורה כאשר הוא מגלה עולם נסתר של כישופים ושיקויים שמאיים לפגוע בו ובאחרים. ביחד עם חברו החדש רינגו הם יוצאים למסע מופלא ומלא הפתעות והרפתקאות ברחבי יבשת אוסטרליה, כדי להסיר את האיום.

בהדרגה נחשף סיפור גדול בהרבה, חוצה יבשות, ימים ואפילו גלקסיות, שבו שותפים האבוריג’ינים, הילידים באוסטרליה, וגם הגואנצ’וס, ילידי האיים הקנריים. קרבות סוערים, מפגשים מרתקים והרפתקאות בלתי נשכחות מתוארים בכתיבה נפלאה, אינטליגנטית ומלאת הומור. זהו ספר יחיד במינו, סוחף ומעורר השראה, על חברוּת, על אומץ לב ועל תקווה, בעבר, בהווה ובעתיד.

אהבתי ושמחתי לחזור להרפתקאות הילדות והנעורים. יש בסיפור עולם דמיוני מעורר השראה, הרפתקה מפתיעה, חברות בלתי מתפשרת ועולם קסום ומסקרן.
במסעו הנפלא מעורר גארי השראה תוך שהוא לומד על עצמו ועל סביבתו ומרגש את הקורא שוב ושוב. 
אהבתי את החיבור המופלא בין גארי ורינגו מ שהחזיר אותי לאהבתי הגדולה ללוצה כלבת הצבא שהייתה לנו ואחר כך לג'קי שהיה כלב משפחה לאורך שנים רבות. 
ספר נפלא שמלמד אהבה.

"גארי בוטן" מאת ליאור מוהבן, הוצאת צמרת, לרכישה לחצו כאן.




















ריקי ברוך














אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה