דפים

יום רביעי, 30 באוגוסט 2023

סחיבת פצוע, עצם הלב, תפוחים לעולם לא נופלים, לא יהיה לנו לאן לחזור וקרבת דם - ספרים חדשים לחגי תשרי





סחיבת פצוע מאת מיכל בראון
סחיבת פצוע הוא רומן ישראלי עכשווי על שני גברים פצועים ואשה אחת שאוהבת אותם.

נטע מילר, שף תל אביבי בעל עבר מורכב, מצוי במלחמת הישרדות כלכלית ונפשית. נטע בסחרור. הוא הולך מתרחק מאשתו ובנו, הולך ומאבד שליטה, מתקרב אל סף התהום. דמיטרי (דּוּבָּה) מורוזוב הוא הייטקיסט מצליח שמתכונן למותו הקרוב. דובה, שנפשו הסוערת עדיין משתוקקת לאהבה, לא הקים משפחה. הוא מכבה את השריפות של נטע חברו לו הוא חב את חייו, ומשמש תחליף אב לבנו הפעוט. נאוה אליאס־מילר, אשתו של נטע ואמו של יהלי, כבולה לעבודה שנואה, חרדה לגורל משפחתה המתפרקת, ויותר מכל, כמהה לעוד ילד. אך בעלה הפך לנוכח־נפקד, והחבר הכי טוב שלו כבר מזמן הפך לחבר קרוב שלה.


נאוה הביטה לשני הצדדים. חציית הכביש לצידו השני דרשה תזמון מתמטי וקור רוח. יהלי החליק מעט מן המותן שלה, והיא משכה אותו למעלה, מחזירה את ישבנו אל מעל הירך. מכיוון שבקושי היו לה מותניים, התנוחה של בנה לא הייתה נוחה, לא לה ולא לו. עם שעות של סחיבה על הידיים שעדיין חיכו לה, התחרטה על ההחלטה להשאיר את הטיולון בבית. היא נישקה את ראשו המתולתל של בנה ושאפה את ניחוח השמפו שלו, אוספת את עצמה. לחייו היו עדיין אדומות ועיניו נצצו. נאוה הידקה את חיבוקה סביבו וירדה מהמדרכה. (מתוך פרק ראשון בספר)

בשדה הקרב, הנאמנות לחבר גוברת על האינטרס האישי, אך בחיים האמתיים, הקו ביניהם הופך מטושטש, קשה לפענוח. תחת ענני עבר שחורים, הווה ישראלי רווי מאבקים, ועתיד לא נראה, השלושה מיטלטלים בין יאוש לתשוקה, עד הפיצוץ הבלתי נמנע.

סחיבת פצוע, רומן הביכורים של מיכל בראון בעברית, חושף בחדות ובצלילות מציאות ישראלית מוכרת, ונקרא בנשימה עצורה. 
ספר מרתק!

"סחיבת פצוע" מאת מיכל בראוןהוצאת כנרת, זמורה, לרכישה לחצו כאן





עצם הלב מאת קולין הובר
שני צעירים משני עולמות שונים נסחפים אל סיפור אהבה זמני, ואין להם מושג מה מתכנן להם הגורל.
בִּיאָה גרים שרדה ילדות עלובה ומביישת, אך סוף־סוף מצפים לה דברים טובים. בעבודה קשה היא מרוויחה את דרכה החוצה מקנטקי, הרחק מחיי אומללות והזנחה, ומקבלת מלגת לימודים מלאה לאוניברסיטת פֶּן־סטייט. אך אז, חודשיים לפני שחייה עומדים להשתנות לטובה, מוות פתאומי מותיר אותה מחוסרת בית, והיא נאלצת לעבור לגור בטקסס, עם אבא שהיא כלל לא מכירה.
מיואשת, היא מייחלת שהקיץ יעבור במהרה ומגלה חוסר סבלנות כלפי סמסון, הבחור העשיר והעגמומי מהבית השכן. אלא שהקשר ביניהם חזק מכדי שתוכל להתעלם ממנו. לאור זה שהם עתידים לפנות כל אחד לדרכו בסוף החופשה, השניים מחליטים ליהנות מסטוץ קיצי חולף. איש מהם לא יודע, שזרם עז עומד לסחוף את ליבם אל רחוק מאוד.




"אני נכנסת הביתה ומעיפה מבט בחדר שלי, תוהה אם יש משהו שארצה לקחת איתי. אין לי הרבה דברים ששווה לשמור, כך שאני אוספת כמה בגדים, מברשת שיער ומברשת שיניים, תוחבת הכול לשקית ניילון למקרה שאתקע בגשם ומכניסה את השקית לתיק.

רגע לפני שאני יוצאת מהבית, אני מורידה מהקיר את התמונה של האם תרזה. אני מנסה להכניס אותה לתיק הגב שלי, אבל היא גדולה מדי. אני תוחבת אותה לשקית נוספת ולוקחת אותה איתי."(מתוך פרק ראשון בספר)


קולין הובר, ילידת 1979, עובדת סוציאלית לשעבר, היא מהסופרות האהובות בעולם. החלה לפרסם את ספריה בשנת 2012. עד כה כתבה עשרות ספרים רבי־מכר שהגיעו לראש מצעד הרשימות בניו יורק טיימס, בהם איתנו זה מתחיל, איתנו זה נגמר, תעתוע, אהבה מכוערת, וידוי, להתחרט עליך ועוד. הובר מתגוררת בטקסס עם בעלה ושלושת בניהם. היא המייסדת של 'בּוּק־ווֹרם בּוּקס', הפועל לקידום ספרות ללא מטרות רווח.

"לספר הזה מגיע גלקסיה של כוכבים, אבל לצערי אי־אפשר לתת יותר מחמישה." הבלוג: שיידס אוף רבקה

"עם דמויות שנמשכות זו לזו בצל חוויית נטישה משותפת וטשטוש הגבולות בין טוב ורע, הדרמה הרומנטית המורכבת הזאת מנצחת את החיים." קירקוס.

"עצם הלב" מאת קולין הובר, תרגום יעל קריצוק, הוצאת כנרת, זמורה, לרכישה לחצו כאן.




תפוחים לעולם לא נופלים מאת ליאן מוריארטי
סיפור על נישואים, אחים וסודות משפחתיים, ואיך מי שאנו הכי אוהבים, הם שמכאיבים לנו ביותר. בני משפחת דילייני אוהבים זה את זה, רק לפעמים מתחשק להם לרצוח אחד את השני... וכשיום אחד אמא שלהם נעדרת, ארבעת הילדים מסתבכים בדילמה: מה לספר למשטרה, בזמן שהחשוד הטבעי הוא אבא שלהם.
משפחת דילייני ידועה בקהילה שלה. ההורים, סטן וג'וי, בעלי מועדון טניס מפורסם, הם מושא לקנאה. נשואים באושר, עם ארבעה ילדים מוצלחים. אז למה הם אומללים?



"אולי אבא באמת מעורב בזה," אמרה הצעירה מבין הארבעה, אישה בשמלה קצרה כתומה עם הדפס פרחי חיננית לבנים, מתחתיה בגד ים שנקשר על העורף וכפכפים. שערה היה צבוע כחול (הגוון המדויק שחמדה המלצרית), אסוף לפקעת רטובה ודביקה על עורפה. בזרועותיה ניכר הבוהק העדין של קרם שיזוף חוֹלי, כאילו זה עתה הגיעה מהחוף, למרות שהם היו במרחק ארבעים דקות נסיעה לפחות מהים. "אולי הוא נשבר. אולי הוא סוף־סוף נשבר." (מתוך פרק ראשון בספר)

לילה אחד, זרה בשם סוואנה נוקשת על דלת ביתם. היא מדממת בעקבות מאבק עם חבר שלה. בני הזוג התמימים מארחים אותה בחביבות. למרבה הצער, זה לא מספיק.
מאוחר יותר, כשג'וי תיעלם וסוואנה לא תימצא בשום מקום, המשטרה תחקור את היחיד שנשאר: סטן. לטענתו הוא חף מפשע, אך נדמה שכמו בעלים רבים, יש לו הרבה מה להסתיר. הילדים חלוקים ביניהם למי להאמין, ובהתמודדות הזאת כל בני המשפחה יבחנו מחדש את ההיסטוריה המשותפת שלהם באור אחר לחלוטין.

ליאן מוריארטי, סופרת אוסטרלית, כתבה שמונה רבי־מכר בינלאומיים, בהם סודו של הבעל ושקרים קטנים גדולים (שעובד לסדרת טלוויזיה מצליחה בכיכובה של ניקול קידמן). מתגוררת בסידני, אוסטרליה, עם בעלה, בנה ובתה. תפוחים לעולם לא נופלים כבר מיועד להפקה לטלוויזיה.

הספר מצחיק ועצוב בו זמנית. נוגע ללב. משהו בפרק האחרון השאיר אותי עם שאלות... 

"נקודה, משחקון, רצח... פעלול שמשלב דרמת חיי נישואים, הונאה, רצח אפשרי – וטניס מקצועני. כל מה שמוריארטי נוגעת בו הופך לזהב!" אנטרטיינמנט ויקלי

"מוריארטי חוזרת שוב לנושא הכי אהוב עליה — מה זאת באמת משפחה? עשו טובה לעצמכם וקראו את הספר בהקדם. בקרוב הוא ודאי יהפוך לסדרת הבינג' הבאה בטלוויזיה." E! Online

"תפוחים לעולם לא נופלים" 
מאת ליאן מוריארטי, תרגום אביגיל בורשטיין, הוצאת כנרת זמורה, לרכישה לחצו כאן.




לא יהיה לנו לאן לחזור מאת יובל שטייניץ
השנה היא 2037, ואותות מסתוריים מכוכב־לכת מרוחק נקלטים בכדור הארץ. האם הם נשלחו אלינו על־ידי חוצנים? והאם פניהם למלחמה או לשלום?
על משימת פענוח האותות מופקד פרופסור וגמן, חוקר מבריק ופזור־דעת, העומד בראש מאיץ החלקיקים הענק בסרן, שווייץ. ווגמן מפנטז שהמשימה החדשה שהוטלה עליו תעניק לו, סוף סוף, את פרס הנובל המיוחל. הוא מרכיב צוות של מדען גרמני פדנט, מתמטיקאי ישראלי ארך רגליים, פיזיקאית צרפתייה מבריקה ויפהפייה וביולוג הודי בעל נטייה פילוסופית, ויחד הם יוצאים למסע דרמטי בחלל בניסיון להציל את כדור הארץ.
האם תצליח החבורה להבין את המסרים מכוכב הלכת המסתורי ולשוב בזמן כדי להזהיר את תושבי כדור הארץ? והאם האנושות תבין סוף סוף את הפוטנציאל הנפיץ -  של המאיץ? ומי מהחבורה, אם בכלל, יזכה לבסוף בפרס הנובל?


"בנקודה זו הרשה לעצמו ווגמן להתנתק לשעה קלה מהדיון הסוער שהתנהל מסביב לשולחן שבחדר הישיבות שלו ולהמריא על כנפי דמיונו, כשהוא אחוז התרגשות עצומה, אל החלל החיצון, תוך שהוא עובר את כל הדרך לפרוקסימה וחזרה כמה פעמים בדקה. כוח הדמיון שלי ניפץ זה עתה את תורת היחסות של איינשטיין, חייך בינו לבין עצמו, כי הוא הטיס אותי לפרוקסימה ובחזרה במהירות העולה פי כמה על מהירות האור." (מתוך הספר)

יובל שטייניץ הוא ד״ר לפילוסופיה, כיהן בעבר כשר האוצר וכשר האנרגיה. ספרו לא יהיה לנו לאן לחזור עוסק בנושאים מרתקים מעולמות הפיזיקה, האסטרונומיה והפילוסופיה, והוא נועד להזהיר את האנושות מפני סכנת ההכחדה העצמית. הספר כתוב כמותחן מדעי־בדיוני, מצחיק־מטריד, ומעורר למחשבה עמוקה. ספרו הראשון, הזמנה לפילוסופיה, יצא לא מכבר במהדורת 70 חגיגית בהוצאת כנרת־זמורה־דביר.

"מבריק, מפתיע ומלא תהפוכות. לכאורה על מדע בדיוני, ולמעשה גם על הטלת הספק. מסאז' מעולה למוח."
-עמית סגל

"מותחן מתוחכם ומעורר מחשבה – לעידן שבו המין האנושי נדרש להציל את עצמו מהסכנות שיצר בעצמו."
ד"ר דב חנין

"לא יהיה לנו לאן לחזור" מאת יובל שטייניץ, הוצאת זמורה, לרכישה לחצו כאן.







קרבת דם מאת הרלן קובן
התאמה גנטית מטלטלת חושפת סוד משפחתי אפל ביותר.

אחרי חודשים ארוכים אי־שם, שב ויילד להר רמאפו בעקבות ניסיון לא מוצלח לקיים חיי משפחה ביתיים, שאישר את מה שהיה ידוע לו זה מכבר: מקומו לבד, חופשי מן הנוחות והמגבלות של החיים המודרניים.
אלא שהִתגלוּת פתאומית של התאמה גנטית באתר חיפוש קרובים באינטרנט מקרבת את ויילד לעֲבָרו יותר מכפי שהעז לחלום ופותחת בפניו סוף כל סוף את האפשרות לאתר את אביו. אבל פגישתו עם האיש, יותר משהיא מזמנת תשובות, מעלה שאלות נוספות. ויילד פונה אז להתאמה השנייה ברשימת הקרובים, בן דוד מדרגה שנייה, שנעלם באותה המהירות שבה הופיע לאחר שחווה נפילה אישית אדירה, שאפילו המילה סיוט אינה מספיקה לתאר אותה.



"ויילד ישב במכוניתו השכורה מעברו של הרחוב וצפה בדניאל קרטר פותח את דלת הכניסה ועושה את דרכו אל הטנדר שלו. הוא מיקד את מצלמת האייפון שלו בפני אביו וצילם כמה תמונות. הוא ידע שדניאל קרטר עובד כעת על מתחם דיור חדש בעיר — שתים־עשרה יחידות שבכל אחת מהן שלושה חדרי שינה, שניים וחצי חדרי אמבטיה, ולפי אתר האינטרנט, מטבח עם "ארונות בצבע פחם". בלשונית "עלֵינו" באתר של "די־קיי דרים האוס" נאמר, "זה עשרים וחמש שנה שחברת הבנייה 'די־קיי דרים האוס' בונה ומוכרת בתים ברמה הגבוהה ביותר, בתים המותאמים אישית לצורכיכם ומגשימים את כל חלומותיכם". (מתוך הספר)

האם נפילתו של בן דודו היתה צפויה מזמן? או שמא הוא נפל קורבן למזימה סבוכה וערמומית? ואיך כל זה מתקשר עם אדם המכונה "הזר", מבוקש בוגדני בעל חבורת חסידים, שמשימתם ושיטותיהם רק הולכות ונעשות מסוכנות עם הזמן?

הרלן קובן הוא מחברם של רבי־מכר רבים מספור של ה"ניו יורק טיימס" וממסַפּרֵי הסיפורים הגדולים בעולם. המותחנים שלו ראו אור בארבעים ושש שפות, נמכרו בשמונים מיליון עותקים ברחבי העולם וזכו בשלל פרסים. רבים מספריו עובדו לסדרות בנטפליקס. הוא מתגורר בניו ג'רזי.

"סימני ההיכר של קובן - עלילה מלאה תפניות ואדרינלין, אקשן מותח וגיבורים מרתקים – כולם מוצאים את ביטוים כאן."
-סאות' פלורידה סאן סנטינל
"קרבת דם" מאת הרלן קובן, תרגום שאול לוין,  הוצאת כנרת זמורה, לרכישה לחצו כאן.































ריקי ברוך

















אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה