דפים

יום רביעי, 23 באוגוסט 2023

מלקטות החוטים רומן חדש מאת שוֹנָה ג' אדוארדס ואליסון ריצ'מן,




"סטלה חומקת לרגע מבין זרועותיו של ויליאם. היא פוסעת על בהונות לעבר שידת עץ קטנה. מן המגירה העליונה היא שולפת מטפחת מעודנת שבמרכזה רקמת סיגלית יחידה. החומרים בעיר יקרי המציאות עכשיו, והיא נאלצה להשתמש בחוט כחול כהה משולי חצאיתה כדי לתפור את הפרח הזעיר על גבי רצועת כותנה לבנה שגזרה מהתחתונית שלה.

"ככה תדע שאתה אף פעם לא לבד שם," היא אומרת, וסוגרת את אצבעותיו של ויליאם סביב המטפחת." (מתוך פרק ראשון בספר).


בבית קריאולי קטן בניו אורלינס של שנת 1863, צעירה שחורה ורבת־תושייה בשם סטלה תופרת מפות מורכבות על גבי בדים משומשים כדי לסייע לעבדים להימלט ולהצטרף לכוחות צבא האיחוד. סטלה כבולה לגבר שיהרוג אותה אם יֵדע על פעולותיה החשאיות, ועל כן עליה להסתיר לא רק את יצירותיה, אלא גם את אהבתה לוויליאם, חייל שחור ומוזיקאי מחונן.



באותה עת בעיר ניו יורק, לילי היהודייה תופרת שמיכת טלאים עבור בעלה המוצב בלואיזיאנה עם צבא האיחוד. בין פגישות של המצדדים בביטול העבדות, לילי מגלגלת תחבושות ותופרת שמיכות טלאים גם עבור חיילים אחרים, בתקווה שישובו הביתה בבטחה. אך כאשר החודשים חולפים והיא לא שומעת מילה מבעלה, לילי מחליטה לצאת למסע הרה סכנות דרומה כדי למצוא אותו.
שתי הנשים האלה, שבזמן מלחמת האזרחים האכזרית מסכנות הכול למען האהבה והחירות, ייתקלו זו בזו בניו אורלינס, ושם יתברר להן שאפילו לחוטים העדינים ביותר יש סיכוי להציל אותנו. מלקטות החוטים, המבוסס חלקית על סיפוריהן המשפחתיים של המחברות, יישאר בלב של הקוראים זמן רב לאחר תום הקריאה.

אהבתי את סיפור האהבה הסטורי בו מככבות נשים אפריקאיות. זהו בעצם רומן הסטורי אמריקאי הנוגע במלחמת האזרחים ומדייק את סיפורן של הנשים גיבורות העלילה. כאבתי את סיפורי העבדות שהוזכרו ואהבתי את עוצמתן של הנשים האפריקאיות. ספר בלתי נשכח על עוצמה נשית, על אהבה ועל תקווה.
 
הסופרת אליסון ריצ'מן מחברת רבי המכר ובהם "שעות הקטיפה" ו"גן המכתבים", חברה לסופרת הביכורים שונה ג'יי אדוארדס, כדי ללקט ולרקום יחד את סיפורן מעורר ההשראה של שתי נשים ייחודיות שכמו החוטים שהן טוות, כך גם חייהן נשזרים ומסתבכים, נפרמים ונקשרים לעד.

"מלקטות החוטים" 
מאת שוֹנָה ג' אדוארדס ואליסון ריצ'מן, פן ידיעות ספרים 358 עמודים / תרגום מאנגלית: ניצה פלד . לרכישה לחצו כאן .

















ריקי ברוך








אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה