דפים

יום ראשון, 6 באוגוסט 2023

זוגיות קשובה - יחסים ואינטימיות עם הפרעות קשב - ספר חדש מאת ד"ר שירלי הרשקו

 


השבוע הגיע לסיקור הספר "זוגיות קשובה" מאת ד"ר שירלי הרשקו .

"כשלמדתי לראשונה שזה לא ש"לא אכפת לו ממני" אם הוא לא התקשר, או לא זכר שסיפרתי לו על שיחה חשובה, או בהה במשחק כדורגל בזמן שישבנו בפאב, אלא זו פשוט הפרעת הקשב - החיים הפכו לקלים יותר ואפילו מצחיקים. למדתי שבהפרעת קשב קיים קושי לווסת את הקשב בצורה הנכונה ולמקום המתאים, ולכן פעמים רבות הוא נודד ומתמקד במקומות אחרים (כמו מסך, עבודה, מחשבה)." (מתוך פרק ראשון בספר)

ילדים נולדים עם הפרעת קשב! ההפרעה אינה מסתכמת בימי בית הספר אלא מלווה את האדם בבגרותו כמעט בכל שלב. ולכן מהווה קושי משמעותי יום יומי בכל תחומי החיים כולל זוגיות, עבודה, לימודים ופנאי.
גם הבן שלי נולד עם הפרעות קשב. עם השנים (כיום הוא בן 35) הוא למד לחיות עם הנתונים המולדים והוא מצליח לתפקד נפלא ולעבוד סביב השעון נושא בתפקיד בכיר בחברת סייבר גדולה. 

בסימפטומים:
רתיעה ממאמץ מנטאלי שדורש קשב - הכנת שיעורים למשל. דורש מאמץ
להיות מוסח, שכחה, איבוד, תזזיתיות, דיבור היפראקטיבי.
 


אובחנת עם הפרעת קשב? מישהו שקרוב אליך אובחן? חשוב לדעת שהפרעת קשב משפיעה על כל דבר: לימודים, עבודה, זוגיות, הורות. הסוד לחיים טובים הוא במודעות. באמצעות הכלים הנכונים אפשר להוציא לאור את המתנות שבהפרעת הקשב, את היצירתיות, המקוריות, הרגישות והאמביציה, כפי שמעידים אבי גרייניק, הצ'ייסר איתי הרמן ויובל אברמוביץ', 

איך עושים זאת? הספר מכיל את כל הידע והכלים להצלחה, באמצעות שיטת "רק רגע", שהוכחה קלינית ומחקרית, לארגון החיים עם קשיי קשב.
הספר מביא את סיפוריהם של זוגות בשלבים שונים בחייהם: את הקשיים, המטלות הטיפוליות בקליניקה ואת הלמידה משותפת לזוגיות טובה לצד "הפרעות הקשב" . לכל סיפור מוסיפה הכותבת תת פרק המרחיב על מה אומרים המחקרים על זוגיות עם הפרעות קשב ובהתאם לסיפור הזוגי שהובא. עוד באחרית כל פרק "איך מרגיש לחיות בזוגיות עם הפרעת קשב" וטיפים מקצועיים לזוגיות קשובה מה שיעניק לקורא אסטרטגיות התמודדות לחיים טובים יותר.

אני מאמינה שכל זוג המתמודד עם זוגיות קשובה, יוכל למצוא את עצמו באחד מכל הסיפורים הרבים שעלו בספר ולקבל על עצמו את הדרך הנכונה לתרגל בבית תוך הבנה שיש מה לעשות. והכי חשוב שנצא תמיד מהנחה ראשונית שהכל נעשה מכוונות טובות. ( עמוד 80 בספר)




"ד"ר שירלי הרשקו  מומחית בהפרעות קשב ולקויות למידה, חוקרת ומרצה באוניברסיטה העברית, פסיכותרפיסטית, מאבחנת, מדריכת הורים, מנחת סדנאות, מפתחת שיטת "רק רגע" לארגון זמן, בעלת טור במדור הבריאות בעיתון "הארץ", מחברת 4 ספרים: "אנשי הקשב" (רב מכר), "ילדי הקשב", "איפה הקשב" וגם "תזונה קשובה". מנהלת קהילה ענקית בפייסבוק (מעל 30 אלף איש) ויוצרת הפודקאסט שזכה ב"מאקו" ובעל רבע מיליון האזנות. וכמובן... מגדלת משפחת קשב!

"זוגיות קשובה - יחסים ואינטימיות עם הפרעות קשב" מאת ד"ר שירלי הרשקו, הוצאת אנשי קשב, לרכישה לחצו כאן.





























ריקי ברוך

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה