דפים

יום שלישי, 8 באוגוסט 2023

אזרח בכחול רומן מרתק מאת ניסן בר בראונשטיין






בימים אלו רואה אור הספר "אזרח בכחול" מאת ניסן בר בראונשטיין בהוצאת הספרים אוריון. זהו רומן מרתק ומרגש על קורותיו של קצין משטרה מיום גיוסו ועד פרישתו.

חיים, חייל משוחרר לאחר מלחמת יום הכיפורים, הולך ברחובות העיר בחופשת השחרור, נכנס לתחנת המשטרה העירונית ומחליט להתגייס למשטרה. הוא משרת כשוטר עד יציאתו לגמלאות לאחר עשרות שנים כקצין בכיר, בעל משפחה וזיכרונות מצולקים וטראומות מן הקרבות בסיני.




הספר מדגיש, בנוסף לעלילות ולאירועים, את יחסי האנוש בין השוטרים עצמם ובינם לבין האזרחים, לצד חיי משפחה, חברות והתנהלות בצל ההיררכיה הקשוחה והמשימות המשטרתיות.

"המחסום הראשון התגלה בשם הכותר. כשעה, שמות רבים מילאו והתערבבו במוחו בניסיון ללכוד את האחד שיאמר הכול, את האדם שבשוטר ואת השוטר כאדם, התלבט בין חובת התפקיד, הרגשות המופנמים בביצועו והחיים מחוץ למדים, שמחות ואכזבות, שאיפות וחברות ביחידה לצד עולמו האישי של הבלש. אנשי המשטרה הם אזרחים מהשורה עם תוספת מקצועית באכיפת חוקי המדינה על נתיניה. מאחר שהמשטרה מכונה כחולה, כצבע המדים, חיים קישר בין אזרח וכחול וקבע את השם אזרח בכחול.

זה היה קו הזינוק. הקלדת השם במרכז העמוד ושקיעה בנבכי העבר מגיוסו למשטרה ועד פרישתו." (עמוד 19-20 בספר)

הספר, שמלווה בקטעי שירה, המעצימים ומבארים את האירועים, הוא רומן דמיוני ברוח תקופת השירות ביחידות משטרה, שבהן שירת המחבר כשוטר וכקצין בתפקידים מגוונים וכן שירת כקצין בשירות בתי הסוהר.


אהבתי את הספר מאוד. שוב ושוב בנקודות זמן לאורכו מצאתי את עצמי נזכרת בדמויות מסדרת הטלוויזיה "השוטרים" שהסתיימה זה מכבר. למדתי על משימות השוטר במשטרה, על קשיים לבטים, מחשבות והרבה אחריות שמתחילה ברגע שהשוטר לובש את המדים. (האמת ששוטר בתפקידו 24/7 גם כאשר הוא בבית וללא מדים) 


ניסן בר בראונשטיין (72), תושב מודיעין, הוא גמלאי של המשטרה ושל שב''ס, אב לשלושה ילדים וסב לשני נכדים. ספר נוסף שכתב 'הבוהמה הקטנה' (הוצאת אוריון) הוא קובץ של שמונה סיפורים קצרים על נשים ואנשים, שמחים, עצובים וחולמים. אנשים שחיים מתקווה לתקווה, מאמינים בכוכבים וכל רצונם הוא לזכות לשחר הבא. נוסף לכך הוציא לאור 330 שירים בסדרה שנקראת ''שירת חולין'' בהוצאת 'ביטאון שירה' בעריכת ד''ר אורן עילם.

"אזרח בכחול" מאת ניסן בר בראונשטיין. הוצאת הספרים אוריון, 451 עמודים. מחיר לצרכן 88 ₪. להשיג בחנות ההוצאה בקניון ערי החוף, רחוב סחרוב 19, ראשון לציון, בחנויות הספרים ובאתר.























ריקי ברוך






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה