דפים

יום חמישי, 31 באוגוסט 2023

עדיין לא נפגשנו וללא מרשם רופא - ספרים חדשים בהוצאת הכורסא

 


עדיין לא נפגשנו מאת סופי קאזנס
יש משהו בסיפורים הקלילים והמצחיקים שמרתק אותי ולא מאפשר לי להניחם מהיד.
השבוע הגיע לסיקור ספרה החדש של סופי קאנזס - עדיין לא נפגשנו ואני צללתי לקריאה רצופה. גם כשצחקתי ונהניתי מההומור הנקי היו בספר רגעי מתח מסקרנים שלא אפשרו לי להסיר את הספר מידי כשאני מחוברת לדמותה של לורה העיתונאית השנונה שרציתי אני להיות.
 
לורה היא רומנטיקנית חסרת תקנה ועיתונאית לייף סטייל שכותבת על סיפורי אהבה מהאגדות. עכשיו היא נוסעת לאיי התעלה בניסיון לשחזר את סיפור האהבה הגדול מהחיים של הוריה.

כשהיא מגיעה לחדר המלון ומגלה שאספה את המזוודה הלא נכונה בנמל התעופה, היא מתחילה לחפש בתכולתה כדי לגלות מי הבעלים. הפשפוש האקראי מותיר את לורה בלי אוויר: הפריטים במזוודה מוכיחים ללא שום צל של ספק שבעליה הוא "האחד", גבר חלומותיה!



בלי לחשוב פעמיים, לורה שוכרת את שירותיו של נהג מונית זעוף שידריך אותה ברחבי האי המנומנם ויעזור לה לאתר את הבעלים של מזוודת המסתורין וגם לשחזר את צעדיהם של הוריה. אבל ככל שמאמציה למצוא את גבר המסתורין מתארכים, לורה מבינה שאולי לגורל יש תוכניות אחרות עבורה. ייתכן ש"הסוף הטוב" שלה שונה לגמרי ממה שחלמה.

"הומור ושנינות נפלאים שבזכותם אי-אפשר להניח את הספר מהיד. כל אוהבי הקומדיות הרומנטיות ייהנו מהספר הזה!" – פאבלישרז ויקלי
"חופשה חמימה, שנונה ומקסימה להפליא על הים, שתשמח את כל אוהביה של סופי קינסלה." – קירקוס ריוויוז
"עדיין לא נפגשנו מלא רגעים מצחיקים, קסם מרגש ודמויות מרתקות. בקומדיה הרומנטית הזאת יש כל מה שצריך." – וומנס וורלד
סיפור מצחיק שמחמם את הלב מאת סופי קאזנס מחברת רב־המכר "ניפגש שוב בשנה הבאה."

"עדיין לא נפגשנו" מאת סופי קאזנס, תרגום ניצן לפידות הוצאת הכורסא לרכישה לחצו כאן.




ללא מרשם רופא מאת אדם קיי

יומנו של אדם קיי מתקופתו כרופא זוטר, זה הולך לכאוב, תורגם ל־37 שפות, נקרא על ידי מיליוני קוראים בכל העולם ועובּד לסדרת טלוויזיה. אבל זה היה רק חלק מהסיפור.
עכשיו אדם קיי חוזר עם ספרו הכן והנוקב ביותר עד כה, שבו הוא מהרהר על מה שקרה מאז שפשט את חלוק הרופאים.

"להתעורר בייסורים רגשיים, מכוסה באמולסיה של דמעות וזיעה, זאת לא בדיוק תכונה מושכת לדעתם של בני זוג טריים, ואני וג' עדיין היינו בשלב ה"מנסים ממש להרשים" של מערכת היחסים

שלנו. ברור שלא יכולתי לומר לו מה עובר עלי, כי הוא היה מבין שקיבל דגם פגום. למזלי, היה די פשוט להעמיד פנים שהכול בסדר כי מערכת היחסים שלנו התנהלה מרחוק. אני גרתי עם ההורים שלי - חלומו של כל בן שלושים, אין ספק, אבל זאת היתה האפשרות היחידה שלי בין הפרידה הקטסטרופלית מא' והצורך לחסוך למקדמה על דירה שכורה. ג' גר בגלזגו, והכרנו באינטרנט בתקופה שזה היה הרבה יותר מביך מאשר לספר לאנשים שנפגשתם בכלא או במרפאה למחלות מין. העסקה נסגרה סופית כשהרהבתי עוז לעלות על אוטובוס כמה חודשים אחר כך. משום מה הוא לא רצה לנטוש את עבודתו המבטיחה כמפיק טלוויזיה זוטר ולעבור יותר משש מאות קילומטרים דרומה כדי לגור עם רופא לשעבר בלי דירה, שהוא פגש רק שלוש פעמים בחייו. אבל הודות למרחק
היה קל יחסית להעמיד פנים שאני בסדר ושפוי ונורמלי – ממילא רוב חיי העמדתי פנים באופן כזה או אחר..."



הוא מתאר חוויות לימודים יוצאות דופן בבית הספר לרפואה.
הוא מתאר אשפוזים וּוידויים.
הוא מתאר חיים שמתרסקים ונתפרים מחדש.
הוא מתאר את המעבר מהחיים כרופא לחיים כמטופל.
מצחיק, שובר לב ומאיר עיניים, ללא מרשם רופא הוא דיוקן החיים המדהים של אחד ממספרי הסיפורים האהובים והמצחיקים ביותר בבריטניה.

"הורס מצחוק. המיומנות והכנות של אדם קיי גדולות כל כך, שתמצאו את עצמכם שואגים מצחוק ובוכים בו בזמן." – מייל און סאנדיי
"ממואר מצחיק, כן ומרתק." – סטייליסט
"ההומור נוקב והעצב עוצר נשימה." – דיילי טלגרף

אהבתי את הספר מאוד. צחקתי בתוכי ולעיתים גם בקול רם. ירדתי לעומקם של סיפורי האשפוז ולמדתי סודות מכתלי בית החולים ועולם הרפואה. כתיבתו של אדם קיי שנונה, רהוטה לעיתים צינית דוקרנית אך תמיד חכמה וקולחת. גמעתי את הספר בהנאה רבה ואני שבה וממליצה. 
 בית החולים. 
"ללא מרשם רופא" מאת אדם קיי, תרגום תומר בן אהרון, הוצאת הכורסא, לרכישה לחצו כאן.

















ריקי ברוך
















אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה