דפים

יום רביעי, 26 באפריל 2023

כמו צפרדע בסיר נובלה רומנטית מאת טלי ברסקי לוי




בימים אלו רואה אור 
"כמו צפרדע בסיר" ספר ביכורים מאת טלי ברסקי לוי.

"התעלמתי מכל מה שאמרה ולחצתי על כפתור החיוג. צליל החיוג נשמע והגוף שלי רעד. בכל שנייה שעברה הלב שלי קיבל עוד זריקת אדרנלין והתחלתי לחזור בראש על מה שאני הולכת להגיד לו.
בסתר ליבי עדיין קיוויתי שאני נמצאת עכשיו בתוך חלום שהולך ומסתעף לו, ותכף אתעורר. רני יגחך ואני אצחק ונראה משהו מטופש בטלוויזיה. אבל אף אחד ושום דבר לא העירו אותי.
השניות חלפו והטלפון המשיך לצלצל, ללא מענה. הוא הזהיר אותה, השקרן הזה! הוא הכין אותה כדי שתרחיק את הטלפון מבעלה!
זה לא מייאש אותי. להפך. יצר הנקמה שלי רק הולך וגדל. אני לא אוותר.
הוא בחר בה ואני בחרתי בנקמה.
אני לבד במערכה הזאת.
בתוך הלהבות.
הוא לא יהרוס אותי ויצא מזה שלם.
זה הסוף שלו וגם שלה!
וגם שלנו." (מתוך עמוד 11 בספר)


בכתיבה הומוריסטית, מרגשת ונטולת צנזורה, מתארת יעל, גיבורת הספר, את המסע האישי שלה בשנה הראשונה לגירושים. הספר מקליל ומנרמל גם את המצבים הכי קשים וכואבים בחייה, בגידה, פרידה, ניפוץ המיתוס של מהי משפחה אידיאלית, הבנה של איזו מין זוגיות היא חוותה ועד כמה הנפש והגוף שלה זקוקים לריפוי.

"אתה יודע מה הדבר הכי גרוע שקרה לי אתך, רני? שאף פעם לא היה לי מספיק רע כדי לקום וללכת. לא הייתה לי סיבה מספיק טובה לעזוב, אבל עכשיו יש לי".

הספר מגולל בפרקים קצרים ומהנים, חוויות שונות ומסעירות בחייה החדשים. בכל פרק פוגשת יעל דמות אחרת שמלמדת אותה שיעור נוסף במסע ההתפתחות שלה: השכן החדש בבניין, הדייט הראשון וההזוי, החברה שלוקחת אותה לפסטיבל אהבה יוצא דופן ואפילו המפגש עם המאהבת של הגרוש שלה.

אהבתי את הספר מאוד. ניסיתי להיכנס לעולמה של אישה גרושה. למדתי על 
ההתמודדות עם פרוק התא המשפחתי. הצלחתי להתחבר לשגרה החדשה של יעל. הזמן הפנוי, הרווקות,  החברות, הגרוש והילדים. 
עם כל ההומור והכתיבה האישית הקולחת, הגעתי למסקנה שאיך שלא אביט על הגירושין, מבעד לעיניי כמי שנשואה כבר 40 שנה - קל, זה ממש לא! 

טלי ברסקי לוי, אימא במשרה מלאה 50% מהזמן, יוצרת תוכן ואשת שיווק.

"כמו צפרדע בסיר" מאת 
טלי ברסקי לוי, השורה התחתונה הוצאת לאור, לרכישה לחצו כאן.






























ריקי ברוך






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה