דפים

יום שבת, 15 באפריל 2023

אל הבית ברחוב הספורט , גם לתקווה יש עוד מקום, העיר המרווחת, אמא, אני שונא ברוקולי! ומותק החושך - ספרים חדשים בהמלצה








אל הבית ברחוב הספורט מאת שושי דאנג'לי כנדאניאן

סיפור על הישרדות ואהבה ללא גבולות

"אל הבית ברחוב הספורט" מאת שושי דאנג'לי כנדאניאן בהוצאת "ספרי ניב", הוא רומן ביוגרפי-היסטורי מרתק ומרגש, המספר את סיפור הישרדותן של שתי משפחות יהודיות באיטליה, במהלך עליית הפשיזם ומלחמת העולם השנייה.

בין שתי המשפחות נרקמים קשרי אהבה כשאליו וליצ'ה נפגשים ומחליטים לבנות את ביתם בישראל.
מכאן הכתיבה אישית ומתארת רחוב ושכונה בכרמל בשנות השישים: קשיי העלייה וההתחברות לארץ, המרקם האנושי העדין ויחסי השכנות. זוהי ישראל החמה השואבת אליה מהגרים וגולים, מנסה לעצב ישראלי חדש ומשלמת על הקמת המדינה באובדן התמימות ובחיי בניה.




מתוך הספר: דפיקה בדלת. "משפחת דָ’אַנְגֶ’לִי ?את אימא של אורי דָ’אַנְגֶ’לִי?" שאל החייל המבשר בקול מהסס, מקווה בתוכו שהתשובה תהיה לא. זעקותיה של אימא החרידו את הרחוב כולו. גברת קלמפנר נרעדה והבינה, לא! לא! הנורא מכול קרה. אחר כך נאלמה אימא וקולה לא יישמע, ימים ושבועות, עיניה בוהות נכוחה, רואות מעבר לכאן ועכשיו, אל משהו שרק היא ראתה, כאילו אף נפשה שלה נעתקה מהגוף ומרחפת בין שמיים וארץ".

שושי (סוזנה) ד'אנג'לי כנדאניאן, נולדה באיטליה ועלתה לארץ בספטמבר 1959. גדלה בכרמל בחיפה. התגייסה לנח"ל והצטרפה למקימי קיבוץ כפר חרוב, שם נישאה והקימה משפחה. בהשכלתה B.A בספרות, M.A בהיסטוריה ובייעוץ ארגוני. עסקה שנים רבות בחינוך בחטיבת הביניים ובניהול. "אל הבית ברחוב הספורט" ספרה הראשון הוא גם סיפורה של משפחתה.

"אל הבית ברחוב הספורט" מאת שושי ד'אנג'לי כנדאניאן. הוצאת ספרי ניב, 245 עמודים. מחיר לצרכן 84 ₪. להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה.




גם לתקווה יש עוד מקום מאת אלי אמיתי
"גם לתקווה יש עוד מקום" מאת אלי אמיתי בהוצאת "ספרי ניב", הוא ממואר מרתק ונוגע ללב. בספר תיאור סיפור חיים שתחילתו בטרגדיה והמשכו בבחירה בתקווה.

בילוי משפחתי בים מסתיים במוות ובפרדה מאימו ומאחיו של אלי. אביו שמתייסר מתקשה לאחות את השברים ואלי ואחותו הקטנה מועברים לבית יתומים ובהמשך לפנימיות עד לגיוסו של אלי לצבא. מאז זימנו החיים לאלי מבחנים והחלטות גורליות.


אלי שהבין כבר בילדותו שחייו נתונים לאחריותו ידע שלרחמים ולייסורים אין מקום במארג הרגשי שלו. הוא פועל באופטימיות ובמבט שמבטיח טוב.

הספר מתמקד במסלולים שאותם חצב אלי במו ידיו כדי לפלס את דרכו בצבא החל מגיוסו לצנחנים וכלה בדרגות הפיקוד הגבוהות.
עם פרישתו משירותו הצבאי ניהל אלי את רשות הטבע והגנים במשך כעשר שנים והיה אחראי על פרויקטים באפריקה. בשנים האחרונות הוא סגר מעגל – כפר הנוער "כפר גלים" הציע לו את ניהול המקום - המקום בו החלו חייו וסמוך למקום בו טבעו אימו ואחיו.

הספר כתוב באופן אישי ופשוט, מעין סיפור בין חברים. הוא מעורר השראה ומכוון אותנו להתגבר על המהמורות הקשות שהקיום מעמיד בפנינו כי רק לתקווה יש עוד מקום.

מתוך הספר: "החיים מביאים למפתנך הזדמנויות רבות שלימים הופכות להיסטוריות. אני זכיתי לכמה כאלה בחיי, והן עיצבו את דמותי ואת אישיותי ואפשרו לי להיות מי שאני".

אלי אמיתי (65), תת אלוף במיל', מנהל צוות בחברת "סטביליטי", אב לשתי בנות ומתגורר בנוה מונוסון. "גם לתקווה יש עוד מקום" הוא ספרו הראשון.

אלי אמיתי: "באמצעות ספרי אני מעוניין להעביר את המסר שיש עוד הרבה מקום לתקווה. ביקשתי לומר לכל נער ונערה ולכל אדם, שהחומרים שמרכיבים אותנו - כוח רצון, התמדה, האמון בעצמנו באשר אנחנו, הביטחון בצדקת הדרך והשאיפה להיות אנשים טובים שמכבדים האחד את האחר מבוססים על האמונה שעלינו להאמין ביכולותינו וכי עלינו לזכור תמיד שאפשר גם אחרת, שגם אם טעינו אנחנו יכולים להפיק את השיעור, את הלקח ולהמשיך קדימה בלי להישבר.

"אני מתאר בספר קרבות שבהם השתתפתי והובלתי, בעיקר בלבנון. זאת הייתה זירה שצה"ל לא ידע להתמודד איתה כי התמודדנו מול לוחמי גרילה. בחלק הזה של הספר אני מבקש להעביר מסר חשוב על מנהיגות ואני מאמין שמי שיקרא את הספר יוכל לקבל כלים גם בתחום הזה".

ספר מרתק, נוגע ומעורר השראה על צמיחה והצלחה מתוך קושי. ממליצה בחום!

"גם לתקווה יש עוד מקום" מאת אלי אמיתי. הוצאת ספרי ניב, 176 עמודים. מחיר לצרכן 78 ₪. להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה 




העיר המרווחת מאת ששת נוב

"העיר המרווחת" שכתב וצילם ששת נוב בהוצאת "ספרי ניב", הוא ספר מתנה מקסים ומהנה, אלבום המשלב עשרות תצלומים וסיפור מרגש ורב השראה, בקטעי סיפורת קצרים בשורות, ושירים.

דרך ארבעה שערים נארגת אט אט העלילה, שזורה שכבות שכבות בעירבול כרונולוגי של זמנים, ואפיקי משנה, המצטרפים יחד בסופו של דבר אל ה"שלם".





כמשל, אך גם כמקום מוחשי אמיתי, סיפור "העיר המרווחת" הינו מסע חיים של חיפוש אהבה, הרחבת תודעה, וניסיון לפענח את פשר ההוויה של הקיום האנושי, ומקומו של הפרט בתוך החברה.
זהו גם סיפורו העלום של הלילה, ושיר הלל לטבע בו נטוע מקום מושבו של האדם; ובתוך כל זה, גם עולה בין השורות רמיזה מסקרנת באשר להבטחה מיתולוגית עתיקת יומין.

הסיפור הכללי פורס למעשה מסע חיים ותהליך אישי אינדיבידואלי ייחודי של המחבר.
"העיר המרווחת" הוא ספרו הראשון של ששת נוב, (60), יליד הגליל, העוסק לפרנסתו בתחום המחשבים.

"העיר המרווחת" כתב וצילם ששת נוב. הוצאת ספרי ניב, 230 עמודים (מתוכם 110 עמודי צילומים בצבע). מחיר לצרכן 150 ₪. להשיג בחנויות הספרים, ברשת או באתר ההוצאה 




אמא, אני שונא ברוקולי! מאת אליס אומרו

מדריך בן 4 שלבים – איך לגרום לילדך לבחור אוכל בריא.
האמת היא שמרבית הילדים מעדיפים את האוכל שכולנו מכירים, שניצל, פסטה, צ'יפס, פתיתים, אורז, נקניקיות, קציצות ואולי גם ירקות.  

"אמא, אני שונא ברוקולי! " מאת אליס אומרו בהוצאת "ספרי ניב", הוא מדריך בן 4 שלבים איך לגרום לילדך לבחור אוכל בריא, השני בסדרת "תזונה בריאה לחיים".




הספר כולל כלים אימוניים וטקטיקות להתנהלות עם ילדים קטנים ועם מתבגרים, כשהמטרה היא יצירת שינוי בלי כניסה למאבקים, ויש בו רעיונות לחיסכון בזמן ודרך להכנסת השינוי למשפחה באופן החלק ביותר.
התהליך כולל ארבעה שלבים. בכל שלב תמצאו לא רק מתכונים למנות עיקריות, לתוספות חמות, לסלטים ולמנות אחרונות (כולל צילומים), אלא גם רשימת קניות מומלצת, התנהלות מול מסעדות ועוד בהתאם לאותו שלב.
הרעיון העיקרי בספר הוא יצירת מדרג, מהמוכר והידוע, לפחות מוכר אך בריא, וכמובן - טעים, כי אם זה לא טעים, אין לזה סיכוי. בטח לא אצל ילדים. כל מה שדרוש זה לעקוב אחר השלבים. הקצב הנכון הוא מה שהכי מתאים למשפחה שלך.

בגיל שמונה אליס חלתה בדלקת כבד זיהומית קשה. למזלה, גופה התגבר על הדלקת והיא שוחררה מבית החולים עם סדרת הוראות תזונתיות מפורטות שבעקבותיהן השתפר מצבה הבריאותי. זה היה המפגש הראשון שלה עם כוחה והשפעתה של התזונה. את חייה המקצועיים התחילה מלימודי כלכלה וסטטיסטיקה תוך התמקדות בניתוחי מחקרים. בהמשך התעמקה גם בהיבט הרגשי והנפשי ובהשפעתם על הבריאות. כיום אליס עובדת באימון אישי, בייעוץ משפחתי ובהדרכת הורים בנוסף לכתיבת ספרים על תזונה בריאה ומתכונים. בספרים היא מאחדת את הידע התזונתי והמחקרי עם כלים אימוניים ורגשיים.
"אמא, אני שונא ברוקולי! " הוא ספרה השני של אליס אומרו

אליס אומרו אומרת: "בריאות הילדים שלנו חשובה לנו מאוד. מאחר שאינספור מחקרים כבר הוכיחו את הקשר בין תזונה ובריאות, היינו שמחים שהתזונה בבית תהיה בריאה, אבל.. יש לי ילדים קטנים.. יש לי ילדים מתבגרים.. אין לי זמן.. זה לא יהיה טעים.. זה מסובך. אני מאמינה שגם את אמרת לעצמך לפחות אחד מהמשפטים האלה. רובנו חושבים ככה, אחרת היינו אוכלים אוכל בריא. הספר הזה הוא על החיים. השתמשתי בו בהרבה כלים שעזרו לי עם הילדים שלי ואני מאמינה שהוא יכול להיות שימושי גם עבורך, ביצירת בית בריא".

"אמא אני שונא ברוקולי! מדריך בן 4 שלבים – איך לגרום לילדך לבחור אוכל בריא" מאת אליס אומרו. הוצאת ספרי ניב, 213 עמודים. מחיר לצרכן 213 ₪. להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה 




מותק החושך מאת נחי וייס מבחר שירים, געגועים ומסעות
"מותק החושך" מאת נחי וייס בהוצאת "ספרי ניב", משקף מסע חיים יצירתי ומרתק של נחי דרך תחנות מגוונות, מוזות ודמויות שונות בעולמו באמצעות שירה, הגיגים, דוקומנטים ומסעות מצולמים. הספר כולל שישה פרקים שעוסקים במסעות, אהבה, קדושה, מסתורין, מוזה ויצירה.


לך לך
כָּל נִסְיוֹנוֹתַי לִהְיוֹת כְּמוֹתָם עָלוּ בְּתֹהוּ

כָּשַׁלְתִּי בְּכָל דֶּרֶךְ שֶׁלֹּא הוֹבִילָה אוֹתִי לְעַצְמִיּוּתִי

שָׁקַעְתִּי בַּחֲלוֹמוֹת עַל בּוֹקְרִים וְקִרְקָסִים וְגַנְגְּסְטֵרִים עִם סִגְנוֹן

וּבְכָל הַדְּרָכִים הִתְבּוֹנֵן עָלַי אָבִי הֶאָבוּד וּבִקֵּשׁ אֶת סַבְלָנוּתִי

עַכְשָׁו שְׁעַת עֶרֶב מְאֻחֶרֶת, תֶּכֶף אוֹטוֹבּוּס אַחֲרוֹן

דָּבָר כָּלְשֶׁהוּ מְחַכֶּה לִי מֵעֵבֶר לַפִּנָּה, אֲנִי חָשׁ בָּזֶה, אֲנִי חָשׁ בָּזֶה!

עָלַי לִמְצֹא אֶת הַדֶּרֶךְ לְהַגִּיעַ אֵלָיו

מָה שֶׁחָיִיתִי בִּשְׁבִיל אֲחֵרִים הוֹתַרְתִּי בְּאָרוֹן הַתְּפִלִּין

אָרַזְתִּי אֶת נַפְשִׁי וְרוּחִי

בְּיָדַי עַכְשָׁו רַק שְׁמִי וּמַבָּטִי


אוּלַי אֶפְשָׁר הָיָה לְעַכֵּב בַּעֲדִי

לַעֲצֹר בַּעֲדִי כְּבָר אִי אֶפְשָׁר.

זהו ספר קונספט שנע בין הקודש והחול, תשוקה ואהבות גדולות על תמורותיהן ושפה תלמודית לצד סלנג מקומי. הכותב יוצר ברשמיו אינטגרציה בין עולמות שונים: יהודי ואוניברסלי, דתי וחילוני, ישראלי ואירופאי, על רקע דילמות דתיות של הצעירים בני דורנו וחיפוש עיקש בשאלות של זהות, שורשים ואמונה על רקע התרופפות המוסדות השמרניים.

נחי וייס נע בין כל חלקי האישיות שלו כדי לפצח משהו ולמצוא דבקות, התעלות, יצירה. להיפתח עד הסוף ולגעת באינסוף. הוא חייב את האש כדי להרגיש חי, את ההרפתקאות כדי להתפתח ואת המשברים כדי להתגבר עליהם ולזכות בניצחונות האלה. הוא עוטה על עצמו אומץ נוכח הפחדים ושגרת החיים כדי להשיג שוב ושוב את הלידה הנדרשת, מתעקש להשיג את הסוד לסגנון חיים עליהם התבטא רבי נחמן מברסלב: "היום חייתי חיים טובים שלא חייתי מעולם חיים כאלה".

נושאי הכתיבה של נחי וייס עוסקים באלוהים, התבוננות, אהבה וזמניות. הרוח בשיריו נושאת כמיהה להרמוניה, לאהבה ודבקות, ובתוך כך לעבר בוהמייני, לארצות אירופה האהובות עליו, לערים הרומנטיות, לפסוקים היהודיים, לפסלים והנהרות. שירתו היא שירה של רומנטיקן. עם אופטימיות, רגישות והתלהבות הוא מתייחס לכל אירוע כמכונן, רוחש כבוד לכל מאורע, ובכללם, היכולת ליצור רגש ויופי מתעלומות הקיום ושגרת היומיום השוחקת. לא רק את הדרמטי והקיצוני מנכיח וייס ומקסים, אלא גם את השגרתי, הפרוזאי והיומיומי. שיריו מעניקים מבט חדש על הפרטים המצויים סביבנו ומעוררים את הלב מחדש, לפעמים בנשיקה לפעמים בדקירה.

לעולם
הַגַּעֲגוּעַ הוּא מָה שֶׁנִּשְׁאַר

עוֹמֵד וְחַי לְעוֹלָם

כְּשֶׁהַפְּרָחִים נוֹבְלִים

כְּשֶׁהַמְּטוֹסִים חוֹלְפִים

כְּשֶׁאַתְּ מַרְתִּיחָה שׁוּב אֶת הַקֻּמְקוּם

כְּשֶׁהַיּוֹם הַזֶּה אַף פַּעַם לֹא מַסְפִּיק לָנוּ.

נחי וייס (34) הוא כותב, מוסיקאי ויוצר, המופיע באירופה ובישראל. הוא זכה בתחרויות שירה ויצירותיו מתפרסמות בכתבי עת מגוונים בישראל ובחו"ל. הוא נולד ברובע היהודי בירושלים, התחנך במוסדות של נטורי קרתא במאה שערים ובגיל 16 החל את דרכו העיתונאית כשסיקר מקרוב את הפינוי מגוש קטיף. במשך השנים שימש ככותב במערכות שונות, יועץ תקשורת ודובר בכנסת ישראל ובמשרד ראש הממשלה. הוא בוגר המרכז לדיפלומטיה ציבורית ומתפרנס מיצירת תוכן ואמנות. כיום הוא שוקד על סרט עלילה חדש שישלב את הפילוסופיה שלו לצד אפיזודות ביוגרפיות מחייו.

נחי נושא שלושה עקרונות מנחים: "הראשון, החשיבות המשמעותית לעבור דרך החושך. אי הסכמה לעבור דרכו מונע גילוי ויגרור אחריו קושי נוסף ועמוק יותר. השני, עקרון ההתחדשות. להתחדש ולהישאר בתנועה. כל הזמן. יש איזו חובה להסכים להשתנות כדי ליצור וכדי לחיות נכון יותר. השלישי, אורך רוח. הליכה עם אמונה פנימית וסבלנות מתוך הבנה שאין לנו בחירה מלאה בחיים כמו את היכולת לצפות על המציאות אחרת ולגרום לה להיות לטובתנו".


סוף עונה

אֶגַּשׁ לְהִתְכַּסּוֹת בַּעֲטִיפַת שִׁיר חָדָשׁ

בַּחֲנוּת הַתַּקְלִיטִים

לְצַד הֲמוֹנֵי סוֹפְרִים הַשְּׁכוּבִים עַל הַמַּדָּף

וּמוֹכְרִים אֶת אַהֲבָתָם בִּמְכִירַת סוֹף-עוֹנָה

תִּכְתֹּב עָלֶיךָ, תִּכְתֹּב עָלַי,

אַתְּ מַפְצִירָה,

תִּכְתֹּב עָלֵינוּ,

תִּכְתֹּב אוֹתָנוּ,

צֵא לִכְתֹּב לָנוּ חַיִּים.

נחי וייס: "מה שאתה עובר בחיי היום יום זה עניין ארעי, מה שאתה הופך בחייך לרוח – נשאר נצחי. השאיפה שלי שהמסע הזה יביא אתכם לגילוי חדש על עצמכם, לתשוקה ולהעצמת הכח היצירתי שבכם".

"מותק החושך – מבחר שירים, געגועים ומסעות" מאת נחי וייס. עורך המהדורה העברית: איתמר הנדלמן-סמית' (בן כנען). הוצאת ספרי ניב, 390 עמודים. מחיר לצרכן 198 ₪. להשיג בחנויות הספרים ברחבי הארץ או בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה.













ריקי ברוך








אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה