דפים

יום חמישי, 27 באפריל 2023

חזיות וצרות אחרות מאת אירה גיידמקין - מתוך יומנה חסר הטקט של סאפייר קולינס - ספר חדש לבנני הנעורים







חזיות וצרות אחרות מאת אירה גיידמקין - מתוך יומנה חסר הטקט של סאפייר קולינס
"חזיות וצרות אחרות" מאת אירה גיידמקין בהוצאת "ספרי ניב", הוא ספר נוער מקסים ומלא בכיף, פלירטוטים וחברות מחממת לב.
הספר כתוב בסגנון יומני היקר ומתאר את חייה של סאפייר קולינס, תלמידת תיכון חצופה וחסרת טקט, בת שש-עשרה מאנגליה. בספר אנחנו חווים איתה את ההתמודדות שלה עם השינויים של הגוף שלה, את האהבות ושיברוני הלב שלה, את הייאוש שלה ממשפחתה היותר מידי מגוננות ואת היחסים הקרובים שלה עם החברות שלה. הכול מועבר בצורה מאד משעשעת ומעט צינית, כיאה לנערות בתיכון.


הספר עצמו מאד קליל ופשוט לקריאה והמטרה שלו היא נטו להעלות חיוך על הפנים ולהתנתק מהצרות של העולם האמיתי כדי לשהות בתוך ראשה של סאפייר, איפה שהדבר הכי גרוע שיכול לקרות הוא נער שדחה אותה, הוא פצעון שיצא לה על הפנים רגע לפני תחילת הלימודים.

מתוך הספר: יום שישי 28.8, 23:59: אני חושבת שכל הדברים הנוראיים ביותר שיכולים לקרות לבן אדם לפני שנת הלימודים האחרונה שלו, קרו דווקא לי. הכנתי רשימה: 1. אמא חושבת שאנחנו לא מבלות מספיק זמן ביחד, ורוצה שנלך להופעת דראג. 2. אבא שלי, זה שאני בקושי מכירה, גם רוצה לבוא. עם חברה שלו. 3. פול הודג'ינס, נער פופולרי אבל לא יותר מידי פופולרי שהוא לא בליגה שלי, שתכננתי לכבוש וללכוד את ליבו השנה ולהפוך לחברה הרשמית שלו, יצא מהארון בפוסט מרגש בטוויטר ועכשיו הוא יוצא עם מישהו בשם חואן. שלחלוטין לא בליגה שלי.
4. אלכס, החבר הראשון שלי, והלשעבר, זה שזרק אותי כי לא הייתי מוכנה 'לתת' לו, שתכננתי להתעלם מעצם קיומו ובזה להראות לו שלחלוטין התגברתי עליו, סימן בפייסבוק שהוא במערכת יחסים עם הלן, 'ראש קטן', מת'יוס. (למעשה, אף אחד עוד לא קורא לה 'ראש קטן' חוץ ממני, אבל זה משהו שאני מבטיחה להכניס לטרנד השנה ונמצא ברשימה אחרת). 5. אריק גרומר, השכן בן הארבע עשרה שלי, שהוא א' – מאד מחוצ'קן, וב' – מעביר את ימי שישי שלו משחק שח-מט, בטעות נגע לי בציצי, ועכשיו הוא חושב שאנחנו יוצאים. 6. התרסקתי לתוך שלולית של מים מלוכלכים עם הפנים למטה מול חצי מנבחרת הכדורגל של בית הספר. 7. הייתי בלי חזייה ולבשתי חולצה לבנה כש - 6 קרה. 8. הפטמות שלי בלטו כי המים היו קרים כש – 7 קרה. 9. יש לי חצ'קון ענק על הסנטר, ואני לא יכולה לישון עם הפנים לתוך הכרית מחשש שהוא יתפוצץ. 10. אני דלוקה על הנער הכי פופולרי בבית הספר, והאקסית שלו קוקו.

"חזיות וצרות אחרות" הוא ספרה הראשון של אירה גיידמקין, אמא טרייה, שמלבד גידול התינוק, מנהלת בלוג באינסטגרם (שעוסק לרוב בחוות דעת לספרים באנגלית), ועוסקת גם בכתיבת הספר הבא שלה. "הספר שכתבתי מאד נוסטלגי וכל נערה ואישה יכולות למצוא את עצמן בספר, כי בכולנו יש עדיין את הנערה הזאת שהיינו בתיכון, ובכל נערה בתיכון יש קצת סאפייר".

אין ספר שהספר השיב אותי לגיל הנעורים. ברגעים מסוימים חשתי געגוע לימים ההם וברגעים אחרים שמחתי בחלקי שהכל כבר מאחרי... כייף של ספר. 

"חזיות וצרות אחרות – מתוך יומנה חסר הטקט של סאפייר קולינס" מאת אירה גיידמקין. הוצאת ספרי ניב, 260 עמודים. מחיר לצרכן 82 ₪. להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה.































ריקי ברוך




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה