דפים

יום חמישי, 27 באפריל 2023

תזונה קשובה ספר חדש מאת ד"ר שירלי הרשקו







"מהו הדבר החיצוני שמושך אתכם לאכול משהו מסוים?
כמה פעמים אכלתם רק בגלל שהאוכל פשוט היה שם?
איך אתם מרגישים אחרי שאתם אוכלים הרבה או ללא שליטה?
מה אתם באמת אוהבים לאכול?
האם הייאוש וחוסר התקווה הגיע גם אליכם?"


כמו רבים (ורבות) אחרים, גם אני מרבה לחשוב במשך היום על אוכל - בעיקר מה לא לאכול. "מתעסקת" במראה ובמשקל שלי לא מעט - אוהבת ושונאת אותו תלוי באיזו תקופה, ומושפעת ממנו מאוד.
מאז שאני מכירה את עצמי הפחד הכי גדול שלי הוא מלהשמין. כל חיי אני שואפת להראות כמו שאני אוהבת ובעיקר שלא להרגיש את המכנסיים לוחצים לי בחגורה.

השבוע הגיע לידי ספרה הנפלא של ד"ר שירלי הרשקו הנוגע בנושא התזונה מכיוון חדש שעוד לא הייתי בו: הספר "תזונה קשובה". 
לא, זה לא ספר על דיאטות.
נהפוך הוא - זהו ספר שיגמול אותך, אותי ואותנו מהעינוי הזה של הדיאטות.
ואכן... ירידה במשקל ותחושה מיטבית לאורך היום הם תוצאה של אותם שינויים קלים אך משמעותיים שמציעה ד"ר הרשקו בספרה.

בין מטרות הספר להסביר כיצד לשנות את הסביבה - ולא את עצמכם - כדי להרגיש טוב יותר עם
הרגלי התזונה שלכם. להפסיק להילחם באוכל שמסביבכם ולהפסיק להיות מתוסכלים מדיאטות שלא מצליחות.
לפתח מערכת יחסים של שלום עם האוכל ולאכול את מה שאתם בוחרים ואוהבים.


מחקרים מצאו שמדי יום אנחנו מחליטים כ-200 החלטות שקשורות לאוכל, אבל אנחנו לא קשובים ולא מודעים ל-90% מהן.
נשמע מדהים? זה עוד לא הכול. האם ידעת ש-95% מהדיאטות נכשלות? כולנו יודעים מה בריא לאכול, ורובנו עשינו דיאטות למיניהן, ועדיין לא מצליחים להתמיד.
מה עושים? בספר תזונה קשובה מסבירה ד"ר שירלי הרשקו, חוקרת תזונה וקשב, משהו שישנה את חייך: המקור לבעיה הוא הוא בסביבה ולא בך. 
איזה כייף לדעת שזו אינה אשמתי😀

עמודים 14- 15 בספר


כן, בסביבה: בגודל הצלחת, במיקום של הסירים, בסדר במקרר ועוד. בספר תיחשפו לשיטת תזונה קשובה, שמתאימה לכולם. השיטה תאפשר לך לאכול בריא ומסודר יותר בעזרת כלים פשוטים ולשנות את הסביבה במקום את עצמך, החל מהיום.

לאורך הספר מביאה ד"ר הרשקו מגוון רחב של אופציות ועצות מעשיות לשינוי. אחת מהן היא לא ללכת לסופרמרקט בעודכם רעבים ובצמוד לרשימה. אחרת מציעה למקם את הירקות במקום נגיש יותר לזווית הראויה שלנו בעת פתיחת דלת המקרר ו"להסתיר" במדפים התחתונים את הפשטידות, הפחמימות והעוגות. 
תזונה קשובה היא להיות קשובים לגוף שלנו ולצרכים שלו אבל לא רק. זה להיות קשובים לסדר היום שלנו ומה הוא דורש מאתנו ולהתאים את התזונה מראש, כמו למשל להכין תפריט לכל השבוע, להכין כמויות גדולות יותר של אוכל ולהקפיא וכו'.
​ברור לי מאד שבכדי לאכול דברים בריאים ומזינים, כל שצריך הוא להיות מודעים ולערוך שינויים קטנים שיקלו עלינו בהתנהלות היומית סביב האוכל והתזונה. והכי חשוב כבר אפשר להיפרד מההלקאה העצמית.


"אוכל צריך לאכול כשרעבים, כשרוצים ולא כי מכריחים, ולא מתגמלים באמצעותו"
עוד בספר מתכונים קלי הכנה שאהבתי מאוד. טיפים רבים ושאלות מעוררות מחשבה כמו גם ראיונות עם אנשי אוכל ותזונה בריאה מסביב לעולם, מה שמחזק את הפנמת התובנות ומשכנע את מי שלומד מתוך הכתוב.
חשוב לי לציין כי ההנחיות הן כוללות וכלליות כך שאינן מנותבות רק עבור הירידה במשקל.

מודה. גם אם ידעתי המון לפני קריאת הספר, הרי שלמדתי מהקריאה לא מעט. הספר כתוב בגובה העיניים, רהוט, קריא, מנומק (זה מאוד חשוב!) שזור בדוגמאות מעשיות, ברור ומעשיר עד מאוד.
"אנחנו אוכלים עם העיניים, אז סדרו את האוכל יפה"!




ד"ר שירלי הרשקו
 היא חוקרת תזונה וקשב, מרצה בחוג למדעי התזונה באוניברסיטה העברית. ספריה הקודמים אנשי הקשב, ילדי הקשב ואיפה הקשב זכו להצלחה רבה. 
הרשקו בעלת קליניקה בה היא מאבחנת ומטפלת, מדריכת הורים, ומנחת סדנאות ארגון זמן (בשיטת "רק רגע"). בנוסף, היא בעלת טור במדור בריאות בעיתון "הארץ". היא מנהלת קהילה גדולה בפייסבוק ויוצרת הפודקאסט "אנשי הקשב".

"תזונה קשובה" מאת ד"ר שירלי הרשקו, הוצאת אנשי הקשב, ספר עיון ובריאות, לרכישה לחצו כאן.






















ריקי ברוך

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה