דפים

יום שישי, 27 במאי 2022

"מאחורי סודות שקופים" רומן חדש לסופר עמית נגלר

 






"הצגתי את עצמי כעברי כץ והן תמיד אמרו את אותו משפט אחרי לחיצת היד או הנשיקה הרשמית על הלחי:
"הבנתי שאתה רופא נשים."
הייתי משיב בחיוך מאולץ שלפני הכול אני עברי. לא הרגשתי בנוח שהעיסוק שלי יהפוך לנושא העיקרי כבר בפגישה הראשונה. מכולן נפרדתי לפני שהספקנו להכיר באמת.

אחרי חמש פגישות דומות עם בחורות שונות הבנתי שזו אינה דרכי לזכות באהבה שחיפשתי. מאז סירבתי לכל הצעת היכרות, מסקרנת ומבטיחה ככל שתהיה." (מתוך פרק ראשון בספר)




ד"ר עברי כץ הוא רופא נשים מצליח בן ארבעים ושש המחפש את הדרך אל ליבם של בתו בת שבע־עשרה ובנו בן חמש־עשרה לאחר גירושיו מאימם. אביו, שלאחרונה מכר את חנות המשקפיים שלו ופרש לגמלאות, מזכיר לו תדיר את קיומו בזמן הכי פחות נוח מבחינתו. עברי מחפש אהבה אמיתית ותשובות לשאלות מעברו שצפות ועולות באופן בלתי צפוי.
אהבה הוא אולי ימצא בחיקה של מיקי, אישה מרשימה ויפה המבוגרת ממנו בשש שנים. ותשובות? ובכן, ארבעים שנים לאחר שאיבד את אימו ממחלה הוא מגלה פרטים חדשים על אודותיה – ואלה מטלטלים את חייו מן הקצה אל הקצה.

"במסדרון המוביל למרפאה שמעתי צעקות רמות. מיהרתי עד שטעיתי פעמיים בהקלדת קוד הכניסה של הדלת. כשפתחתי אותה גיליתי את הדר מכונסת מאחורי דלפק הקבלה. מולה, בגבה אליי, עמדה אישה כפופה מעט. שערהּ הצבוע, שגילה קצוות שיער לבנות שהוחמצו, הסגיר את גילה המבוגר. היא שטפה את הדר בגסות. מסביב ישבו שלוש נשים צעירות, מרוכזות כל אחת בטלפון שלה ולא גילו עניין מיוחד במתרחש.

"סליחה," אמרתי שלוש פעמים עד שגברת צווחות ניאותה לנצור את לשונה מרע ולהסתובב אליי. נדרשו לי שניות קריטיות לזהות בבירור שזו גברת נילי רגב, מהתורמות הוותיקות והנדיבות ביותר של בית החולים שאני עובד בו." (מתוך פרק ראשון בספר)

סודות שקופים הוא סיפור סוחף ומרגש על הורות ועל חלקים מהזהות שאנו יורשים ונוריש כנראה גם לילדינו.
אחרי שספריו 'שנית אלייך נאסף' ו'רגשות נעולים' היו ברשימות רבי־המכר עמית נגלר מצליח בשנינות נוגעת ללב לספר לנו סיפור עם עלילה מתפתלת שלא מפסיקה להפתיע.
קראתי את הספר בנשימה אחת. אהבתי את הכתיבה הישראלית הקולחת, את נפתולי הסודות בעלילה שגרמו לי סקרנות ועניין, רגעים רצופים לא רציתי להסיר את הספר מידיי כי נהניתי מאד.

עמית נגלר (נולד בקריית אתא ב-25 ביוני 1975) הוא אבא, סופר ישראלי ותסריטאי.
סיים בהצלחה לימודי תסריטאות בבית הספר סם שפיגל לקולנוע ולטלוויזיה, ומוסמך בחינוך ולימודי משפחה.
סיים בהצטיינות את בית הספר לקופירייטינג ACC אצל תרצה גרנות. מתגורר בפתח תקווה.




"מאחורי סודות שקופים" רומן מאת עמית נגלר, הוצאת מוסקט, לרכישה לחצו כאן








אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה