דפים

יום חמישי, 19 במאי 2022

"ולדימיר" מאת ג'וליה מיי ג'ונאס


השבוע הגיע לידי אחד הרומנים היותר משכנעים שקראתי השנה הספר ולדימיר מאת ג'וליה מיי ג'ונאס
חייו השלווים והיציבים של זוג מרצים כריזמטיים, המלמדים זה שנים באותו קולג' קטן בצפון מדינת ניו יורק, מתערערים באחת עם הפצתה של עצומה הדורשת להביא לסילוקו של הבעל מתפקידו עקב מערכות יחסים לא ראויות שקיים עם סטודנטיות. המצב נעשה נפיץ אף יותר כאשר מתעוררת דרישה גם מהאישה, מרצה פופולרית לספרות, להתפטר, לאחר שהיא מסרבת לגנות את בעלה, ואף מוסיפה שמן למדורה ומפתחת רגשות כלפי ולדימיר, סופר צעיר, מוערך ונשוי שמגיע ללמד בקמפוס.

"שמעתי מכונית נעצרת ליד הבית והקשבתי לצעדיו של מישהו שפסע מסביב לבית ותהה לאיזו דלת לגשת. בעיירה שלנו נוהגים להיכנס דרך המרפסת האחורית, שברוב הבתים — אם הבית לא שופץ ועוצב מחדש לגמרי — מובילה אל המטבח, שארית מן התקופה שבה העסקת כוח עזר בבית היתה תופעה נפוצה יותר, והעיסוק במלאכות הבית לא נתפס כמשהו שמעיד על העדפה, בחירה ומיומנות." (מתוך פרק ראשון בספר)


ברומן מושחז, שנון ועכשווי מכניסה ג'וליה מיי ג'ונאס את הקוראים אל תוך טריטוריה טעונה שבה גבולות מוסריים מתנגשים בדחפיו של הלב האנושי, ומציבה מראה מדויקת אל מול שדה המוקשים האישי והפוליטי של הרגע הנוכחי.

ג'וליה מיי ג'ונאס כתבה מחזות ופעלה בתחום התיאטרון במשך שנים רבות. היא מלמדת בסקידמור קולג' ומתגוררת בברוקלין עם משפחתה. "ולדימיר", שסחף את הקוראים והמבקרים, הוא הרומן הראשון שלה.

הביקורות מהללות:
"ערמומי ומבדר להפליא." - הניו יורק טיימס
"מצחיק, חכם וסוחף מהעמוד הראשון." – מריה סמפל, מחברת רב-המכר "איפה את, ברנדט"
"קראתי בלסת שמוטה... שילוב נדיר של דמויות משכנעות, פרוזה מהפנטת ואקשן מהיר."- הבוסטון גלוב
"וירטואוזי.... הגיבורה כל כך שנונה, חדה ומפתה. נשביתי בקסמה." -NPR
"מלאכת מחשבת... הגיבורה של ג'ונאס היא יצירת אמנות בפני עצמה." - הוושינגטון פוסט

ואני אהבתי את הספר, גמעתי אותו בשקיקה בעיקר בזכות גיבורת הספר שהיא אישה דומיננטית, מדוייקת והמקסימה. ספר נפלא לסופ"ש רגוע.

"ולדימיר" מאת ג'וליה מיי ג'ונאס, ידיעות ספרים, תרגום שרון פרמינגר להשיג ברשתות ובחנויות הפרטיות. לרכישה לחצו כאן.

























ריקי ברוך 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה