דפים

יום שבת, 21 במאי 2022

"מהלכת על חבל דק" רומן חדש מאת צפי טימור

 

בימים אלו רואה אור ספרה החדש של צפי טימור הרומן "מהלכת על חבל דק" בהוצאת איפבלייש. 
הרומן מתאר מסע אנושי מרתק של צמיחה אישית של טלי, אישה, אימא, מרצה וחוקרת. הסיפור מתרחש בתקופת הקורונה, ומשהו בתחושת חוסר הוודאות האפוקליפטית מאפשר לטלי לגלות בעצמה רבדים חדשים, לבחון לעומק את יחסיה עם סביבתה הקרובה, להרהר במסע שהיא עוברת כאימא, ולספר את סיפור ההורות המורכבת שלה לדניאל בנה, שנחשב "אחר" בעיני החברה. להשיל קליפות וסודות.
הסיפור מהווה השראה לאימהות ולהורים בהתמודדות שלהם עם גידול ילדים "אחרים" אל מול החברה ואל מול עצמם.
מעבר לסיפור המרתק וסיומו המפתיע, הספר מעביר מסר חברתי על יחס החברה למי שמוגדרים כבעלי צרכים מיוחדים. בימים אלה, כשזכויות הפרט וזכויות יסוד נמצאות במוקד השיח הציבורי, הספר מטיל זרקור על אוכלוסייה שאינה מקבלת את תשומת הלב לה היא ראויה
ידוע כי מלחמות מגדילות ילודה, והרומן הזה הוא פרי של תקופה לא פשוטה של מלחמה בנגיף הקורונה, ושל מלחמה פנימית של גיבורת הספר, טלי, שמסתיימת בתובנות משמעותיות מהמסע שלה.
הרומן מעביר מסר אופטימי של אהבת אדם, אהבה לחופש, לטבע, רצון לתיקון עולם. כל הורה באשר הוא יוכל להזדהות עם המסע שעוברת טלי גיבורת הספר, ועם התובנות שלה על אימהות והורות.



"כל המבטים הופנו אל טלי. היה נדמה לה שהעיניים מחייכות אליה.
ברוכה הבאה למעגל האימהות הייחודי שלנו. נשמח להכיר אותך ולשמוע מי את, אמרה אחת הנשים.
שלום. אני שמחה להצטרף למעגל.
טלי ידעה שיהיה עליה להציג את עצמה לפי נוהלי המעגל, וגם להסביר מדוע היא כאן. זה היה אתגר גדול עבורה. היא לא הייתה מורגלת בחשיפה, אך קיבלה את ההחלטה להצטרף למעגל האימהות על כל הכרוך בכך. היא נשמה עמוקות."

התחברתי לספר והתקשיתי להתנתק. אל מול עיני ניצבה כל העת דמותה של טלי המתניידת בין עבר והווה, לפעמים גם עתיד. 
נזכרתי לרגע בטקס הדלקת המשואות שהתרגש השנה לארח גם אנשים עם צרכים מיוחדים כמו אותן דמויות המככבות בעלילת הספר. תוהה באיזו מידה שופטת אותם החברה ובאיזה אופן זה "עובר חלק בגרון"? אם יכולה החברה להזדהות עם קשיים נפשיים של מי ששואף להיות חלק בלתי נפרד ממנה? 

"מהלכת על חבל דק" הוא סיפור אנושי המנוסח ברגישות יתרה, חמלה ואמפטיה תוך שהוא מביא מנעד של קשיים שחווים הוריהם של בעלי הצרכים המיוחדים ולצידם הקושי לבחור במודע או שלא במודע. מתי הבחירה נכונה ומהי מידת השפעתה על כולנו. עד כמה אנו משפעים מבחירות של אחרים? 

הרבה תחושות ומחשבות מלאו אותי לאורך הקריאה. לפעמים נאלצתי לעצור ולהרהר אודות הכתוב, לנתח את האמירה/המסר ולדעת מה באמת אני מרגישה בתוכי. אהבתי את הכתיבה האישית, היא ריגשה אותי. הציפה בי זיכרונות אישיים והותירה בי מידה רבה של אופטימיות.









צפי טימור בעלת תואר שלישי (Ph.D) בחינוך וחינוך מיוחד, תואר שני (M.Sc) בפסיכולוגיה, ותארים ראשונים (B.A) בספרות, וחינוך מיוחד. בעבר עסקה בחינוך והוראה, ובטיפול בתלמידים בעלי צרכים מיוחדים. כיום מרצה וחוקרת באקדמיה בתחומים של פסיכו-פדגוגיה. מחברת הספרים: הורות מכל הכיוונים; The Art of Diagnostic Teaching.
 
"מהלכת על חבל דק" מאת צפי טימור, e publish הוצאה לאור, פרוזה, לרכישה ישירה לחצו כאן, או במכירה ישירה מהסופרת במחיר השקה מיוחד בטלפון 0547961818














ריקי ברוך



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה