דפים

יום שלישי, 7 ביוני 2022

אנה קדברה-בעיה עם כנפיים, לילי הביישנית וגולי הולכת לבית ספר- שלושה ספרי ילדים חדשים בהוצאת עם עובד ובהנחת שבוע הספר - המלצה חמה מאד

 


אנה קדברה-בעיה עם כנפיים 
השם הָָאֲֲמִִתִִּּי שֶֶׁלִִּּי הוּּא אָָנָָה גְְרִִין, אֲֲבָָל מֵֵהַַיּּוֹֹם שׁהַַחַַיִִּּים
שֶֶׁלִִּּי הִִתְְהַַפְְּּכוּּ, קוֹֹרְְאִִים לִִי... אָָנָָה קָָדַַבְְּּרָָה.
בעיה עם כנפיים הוא הספר השני בסדרת אנה קדברה - סדרת ספרי ילדים מצליחה לראשית קריאה, שמככבת בראש רשימות רבי המכר בספרד. 


אנה היא מכשפה החברה במועדון הירח המלא תחת הדרכתה של גברת פיירון ביחד עם עוד שלושה חברים 

אוליבר, בן כיתתה של אנה, רוצה להיות צייד מכשפות, כמו סבא רבה שלו ולכן מבקש את עזרתה של אנה. אנה, למרות היותה מכשפה אומרת לו שהיא תאמין לו שיש מכשפות רק תצליח לראות חזיר עם כנפיים. אלא שההפתעה לא אחרה לבוא בדיוק באותה שניה, התעופף מעל ראשם חזיר עם כנפיים וקרן על הראש.

הרבה שאלות אודות היצור מעסיקות את אנה וחבריה ובכל ערב הם מתכנסים בראש מגדל האחוזה העתיקה ומנסים לברר מחד ולהציל מאידך את עצמם ואת הייצור הקסום מזרועותיו של אוליבר וחבריו.
במונוויל מתרחשים תמיד דברים מוזרים, אבל זו פעם ראשונה שחיות משק מתעופפות בשמים ומשאירות אחריהן מזכרת צבעונית. אנה קדברה וחבריה למועדון הירח המלא מנסים לברר מיהו היצור הקסום ואיך הוא קשור להיעלמות של המורה שלהם, אך עליהם למהר; הם אינם היחידים שרוצים לתפס אותו!
שפע דמיון ואירועים מוזרים אך קסומים מלווים את עלילת הסיפור הנפלא.


"אנה קדברה-בעיה עם כנפיים" מאת פדרו מניאס, הוצאת עם עובד, איורים: דייוויד סיירה ליסטון, 
תרגום מספרדית: מיכל שליו לרכישה לחצו כאן.





לילי הביישנית
לילי ביישנית. הכי ביישנית. ביישנית כל כך שהיא מפחדת להוציא אפילו את קצה אפה מהבית הנוח והבטוח. עד שיום אחד מגיע אליה בטעות מכתב דחוף ממוען לירח. יש בו בקשה גדולה מילד קטן. לילי נאלצת לבחור, והיא מחליטה החלטה אמיצה; כזו שתשנה את חייה לנצח. המסע יהיה לא קל, אבל אם תצליח לילי להיפתח לעולם, היא תזכה לחוויה בלתי נשכחת, ואפילו תפגוש לראשונה חבר.





קאט מין היא מאיירת ואנימטורית. היא נולדה בהונג קונג, וכילדה ביישנית בילתה את רוב ימיה בציור ובהכנת חוברות קומיקס. היא למדה אנימציה וסטוריטלינג בניו יורק. לילי הביישנית הוא ספר הילדים הראשון שלה.

קסם של ספר נהנתי לשבת עם נכדי תומס שאהב את הסייפור מאד.
"לילי הביישנית" מאת קאט מין תרגום מאנגלית: לי עברון, הוצאת עם עובד לרכישה לחצו כאן. 




גולי הולכת לבית ספר
גולי לא רוצה ללכת לבית ספר. היא שונאת שמחליטים עליה, וגם... היא מאוד אוהבת להיות בבית שלה ולהחליט על עצמה. אה... וגם... אין לה שם, בבית הספר הזה שום חברים. אלה שלוש סיבות מצוינות להישאר בבית. בימים אלו רואה אור ספר ילדים נפלא ומעורר השראה "גולי הולכת לבית הספר".



איזה מזל שבבית ספר החדש גולי פוגשת מורה שיש לה: צחוק חזק מידי (ומוזר), חבר מגיד עתידות, מכונה שמוחקת דברים שרוצים לשכוח ועוד... המורה עם הצחוק החזק, מציעה לגולי להוסיף לחוקי בית הספר כמה חוקים משל עצמה. חוק אחר לכל יום. כמו למשל: כל היום אסור להגיד מילים שיש בהן ס', או יום ובו מדברים רק בחרוזים ויום המחשבות ההפוכות...

וזה משנה את הכול...המותר והאסור הרגילים של בית ספר מפנים את מקומם למותר ואסור של משחקי מילים, שפה ודמיון. ועוזרים לגולי להשתלב במסגרת.



רונית קנו היא מוזיקאית ויוצרת תיאטרון. היא מלמדת ילדים יצירה והבעה בעזרת מוזיקה וטקסט וכותבת טור אישי "טור של חרוזים" במגזין עיניים. בין יצירותיה מהשנים האחרונות: "יואל אמר" – זוכת פרס ההצגה הטובה ביותר בפסטיבל תיאטרון חיפה להצגות ילדים 2014 ו"הוגו שלי" – זוכת פרס ההצגה הטובה ביותר בפסטיבל תיאטרון חיפה להצגות ילדים 2020.

איה גורדון-נוי היא מהמאיירות הבולטות בישראל. בין היתר היא מעניקה באיוריה פרשנות מחודשת לשיריהם של ע. הלל, מרים ילן-שטקליס ונעמי שמר.

"גולי הולכת לבית ספר" מאת רונית קנו, הוצאת עם עובד, איורים: איה גורדון-נוי, לרכישה לחצו כאן.














ריקי ברוך

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה