דפים

יום שישי, 26 בינואר 2024

מעבר לזמן האבוד רומן חדש מאת סיון קיש

 


יש משהו בספרי המתח של סיון קיש שמשאירים אותי על אש קטנה לאורך הקריאה ומעוררים בי את אותה סקרנות בלתי מסופקת לדעת מה יקרה בשלב הבא.

בימים אלו רואה אור רומן חדש פרי עטה, ספר המתח והפעולה "מעבר לזמן האבוד" בו יוצא שוב קסם המילים המוכר של קיש, אשפית ספרי הבילוש, אל בין הדפים והשורות הצפופות (304 עמודים) ספר נפלא הכתוב בצורה מרתקת שלא אפשר לי להסירו מידי עד לעמוד האחרון.

כשבעל הוצאת הספרים המשגשגת "פיינגולד ובניו" נעלם יום בהיר אחד, טבעי היה שהאצבע המאשימה תופנה כלפי הסופרים שלו, כאחראים למזימה. איש לא חיבב במיוחד את מר פיינגולד ואיש לא הרגיש בחסרונו, אפילו לא אשתו אווה, צעירונת מתוקה ונהנתנית העסוקה באופן תמידי במסעות קניות.


באופן לא מפתיע העניינים יוצאים משליטה כשחוטפיו של מר פיינגולד, הסופרים הלא מרוצים, מחליטים להעלות אותו על אוניית שעשועים העושה את דרכה על הריין.
בריג'יט סלייטר מסתבכת עד מעל לראשה לאחר שהסופר הארי הייסטינגס ורייצ'ל פופינס שלו, זוג אנגלים המתגוררים ברומא זה שנים רבות, משכנעים אותה להצטרף אליהם במסעם. על הספינה היא מתוודעת לזר מסתורי, הברון דיאז, ומגלה שאיש מהנוכחים אינו תמים כפי שהוא נראה.

" בריג'יט מיהרה לצאת מתאה על מנת לחפש שוב את הברון דיאז. היא חיפשה אחריו בבטן האונייה ובכל חור אפשרי: שוטטה כסהרורית הלוך ושוב במסדרונות  הארוכים והצרים במשך דקות ארוכות: פרצה לחדר במכונות בתואנה שאיבדה את דרכה: סקרה את חדר האוכל לאורכו ולרוחבו ואף נכנסה בריצה למטבח, לעיניהם המשתהות של הטבח וצוות עוזריו: התרוצצה כנמלה עסקנית באולם הנשפים: ולא שקטה ולא נחה עד שסקרה כל סנטימטר וסנטימטר על הסיפון. היא אפילו התכופפה מעבר למעקה - בחיפוש נואש אחרי הגבר המסתורי שנעלם שנית בלי שום הסברים והשאיר לא רק מזכרת - אחת- המטפחת שלו - העדות היחידה לכך שלא דמיינה את כל זה." (עמוד 98 בספר)

אהבתי את מר פיינגולד, משהו בדמותו עורר בי אמפטיה ואולי חמלה לדעת "שכל העולם נגדו". המתח גאה כשנוסעי ספינת השעשועים התגלו שוב ושוב כמתוחכמים יותר משצפיתי עד שהיו רגעים שחוויתי פלאשבאק לא ברור, לאותם עשירים מהסרט האלמותי הטיטניק.




סקרנות, מתח והרבה ציפייה היו מנת חלקי בשעות שמיאנתי להסיר את הספר מידי. הכל נשכח מאחור והזמן שיחק לטובתי, שכן הייתי על תקן חולה ויכולתי לזנוח הכול ולצלול לתוך ההרפתקה המשובחת. לא הופתעתי מגודל היצירה. כבר קראתי את קיש בעבר, (כשרומא העיר היא נקודת ציון מקבילה בכל ספריה) וידעתי שנכונה לי חוויה מבריאה שתשכיח ממני את כל מה שמסביב וזו אחת ממטרותיו של ספר- להרחיק אותך מתלאות היום ולהניע אותך בתוך פנטזיה אל הסוף הצפוי/לא צפוי.

אין לי ספק, קיש עושה זאת שוב. היא מפציעה עם "קומדיית פשע" משובחת שתלווה אותי עוד ימים רבים. 
 
סיון קיש היא המחברת של סדרת רומנים בלשיים סוחפים ומרתקים שעלילתם מתרחשת ברומא בשנות התשעים של המאה העשרים ומתקדמת עם הזמן. את לימודי הרפואה שלה סיימה בעיר רומא, בה התגוררה שנים רבות. גיבורי הסדרה, סניורה קתרין סמית וחבריה, נקראים בכל ספר לפענח תעלומה בלשית חדשה, כשעליהם ללחום בדרכם ברשע, בשחיתות ובעוול.

" מעבר לזמן האבוד" מאת סיון קיש, הוצאת מרום, 
לרכישת עותקים מודפסים מהסופרת יש לפנות  0545505031 
לרכישה לחצו כאן או כאן


















ריקי ברוך









אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה