דפים

יום שישי, 5 בינואר 2024

66 סיפורים מכביש 66, כל הפילוסופיה על רגל אחת, אורך ימים אשביעהו. והקפיצה הקוונטית מגיהינום לגן עדן - ספרים בהמלצה




כל הפילוסופיה על רגל אחת מאת שלמה יעקובוביץ
אוהבים להתפלסף? רוצים לקחת חלק במסע הפילוסופי הבלתי נגמר של האנושות? מה הייתם אומרים אם היו מציעים לקפל בשבילכם יותר מאלפיים שנה מאוצרות הידע של ההוגים והפילוסופים הכי הגדולים בעבר הרחוק והקרוב לכדי ספר קטן ומיוחד?
"כל הפילוסופיה על רגל אחת" מאת שלמה יעקובוביץ, בהוצאת הספרים אוריון מציע לכם בשפה יום יומית ועכשווית להיחשף לתחום מרתק, מורכב, מעמיק, מפתיע וייחודי.


ספר זה יכול לרענן את החיים שלכם במפגש עם הגותם של עשרות פילוסופים מוכרים יותר ומוכרים פחות מרחבי הגלובוס. כחלק מהמפגש תוכלו לטעום את הגותו של הפילוסוף, להיחשף לאנקדוטות משעשעות וגם לציטוטים שנכנסו לפנתיאון. כולם יחד יצרו את העושר הפילוסופי והאינטלקטואלי אותו אנו נושמים והוגים כיום.

תקראו בספר על פילוסופיה והיסטוריה, תלמדו מהי פילוסופיה - מונחים ומושגים שחייבים להכיר בפילוסופיה. בהן הפילוסופיה היוונית, הפילוסופיה הערבית, הפילוסופיה הסינית, הפילוסופיה ההודית, הפילוסופיה האירופית, הפילוסופיה האפריקנית - אובונטו, והפילוסופיה היהודית.

עוד בספר על אודות מגוון רחב של פילוסופים שאת חלקם חייבים להכיר כמו טימון מפליוס, ארקסילאוס, דמוקריטוס, סוקרטס, אריסטוקלס (אפלטון) אסקלפיגנייה, מקרוביוס (מקרוביוס אמברוסיוס תאודוסיוס), אריסטיפוס, פיתגורס, שנקרה פילוסוף הודי, אל כנדי, ניקולו מקיאוולי ארנסט מאך, ז'אן ז'אק רוסו פול-מישל פוקו ואחרים.

שלמה יעקובוביץ אוהב להתפלסף. חוץ מעולם הפילוסופיה הוא גם עורך דין וסופר. הספרים שחיבר עוסקים בנושאים מגוונים כדוגמת גנטיקה, משפט, הלכה וחלומות. ליעקובוביץ חמישה תארים אקדמיים שונים ועוד תעודות רבות שצבר על רגל אחת.

שלמה יעקובוביץ: "הפילוסופיה חיה ובועטת, מה גם שהיא דורשת עיון, פלפול ומבט חוזר ומשווה. בעידן הדיגיטלי יש כמות מידע רב, אך לא פעם חסר המיקוד, לכן החלטתי לשנס מותניים ולנסות להציג על רגל אחת את הפילוסופיה. הספר הזה לא נועד לשמש נקודת סיום אלא להפך - להתחיל לעניין אתכם ולשמש לכם כסנפירים בצלילה לעומק ים הפילוסופיה העמוק והייחודי שקיים בעולם. בחרתי להציג את הפילוסופים בספר במקבצים על הרצף ההיסטורי שמאפשרים לעשות היכרות בתוך כדי הצגת תהליכי עומק והמשך של תיאוריות פילוסופיות שונות.

"כל הפילוסופיה על רגל אחת"
מאת שלמה יעקובוביץ. הוצאת הספרים אוריון, 248 עמודים. להשיג בחנויות הספרים המקוונות וכן בחנות ההוצאה בקניון ערי החוף, רחוב סחרוב 19, ראשון לציון ובאתר.





אורך ימים אשביעהו מאת יעקב פרנק - 71 מפגשים עם ההיסטוריה
"אורך ימים אשביעהו" מאת יעקב פרנק, בהוצאת ספרי ניב, הוא קובץ סיפורים מקסים ומרגש של 71 מפגשים עם ההיסטוריה. בשפה קולחת ובדיוק רב, דרך סיפוריו המרתקים, מתוך מעיין מילותיו של הכותב, אנו הקוראים זוכים להיחשף אל מאחורי הקלעים של האנשים שעיצבו עבורנו את ההיסטוריה הארצית והעולמית בתחומי הדת, התרבות והפוליטיקה.

זה לא עוד ספר שיחות, אלא התיעוד המרתק של השיחות כולל גם מידע על התקופה ועל האישים שפגש, כך שהכול יחד יוצר תמונה רחבה של ההוויה הישראלית הכוללת משנות טרום הקמת המדינה ועד היום לצד פריזמה ייחודית על אישיותו המרתקת של הרב פרנק ושל אותם אישים.

לאורך תשעים שנים הוא פגש, שוחח והיה בקשר עם גדולי העולם והארץ, כמו הסבא – הרב צבי פסח פרנק, אורד וינגייט והנציב הבריטי העליון סר ארתור ווקופ, שאותם פגש כילד; ועד נשיא צ'כיה ואצלב האוול והרב עובדיה יוסף, שאותם הכיר מאוחר יותר.

בין כל אלה מוזכר גם הרגע הנדיר והמשמעותי בתולדות המדינה - רגע הכרזת המדינה בו זכה להיות נוכח. רגע של נער בן 19 שנכנס לבית דיזנגוף ביום ההכרזה כמוזמן מן המניין וכל שנייה בו חרוטה בזיכרונו כזיכרון חי ופועם.


יעקב פרנק נולד למשפחה מיוחסת ורבת פעלים שזיכתה אותו בין היתר במפגשים מהסוג שילדים לא זוכים להם. סבו מצד אביו - הרב צבי פסח פרנק, היה רבה הראשי של ירושלים עוד בתקופת טרום הקמת המדינה ואחריה. הסבא רבא מצד אביו היה ממייסדי חדרה והיה בין המובילים להקמתה כשעבד כחקלאי וגם כיהן כרבה הראשון ואילו הסבא רבא השני - יהושוע שטמפפר, היה ממייסדי המושבה פתח תקוה ודמות נערצת על ידי בן גוריון. לימים בנו - שלמה שהיה סבו של יעקב פרנק מונה לתפקיד ראש המושבה ולימים שימש כראש העירייה הראשון של פתח תקווה.

לאחר פגישה נוספת ובלתי צפויה של הרב יעקב פרנק עם מלאך המוות, הוא החליט לשתף אירועים מרכזיים ומרתקים מחייו ובכך חשף אותנו לסיפור חיינו. למרות גילו, זיכרונו הצלול זוכר כל פרט ועניין. כשם הספר "אורך ימים אשביעהו" גם הרב יעקב מאריך ימים. בזמן כניסתו לשנתו ה- 95 לחייו, הוא ממשיך למלא את ימיו בפעילות ובעשייה בלתי פוסקת. מכוח הברכות לאריכות ימים, פרנסה, כלכלה טובה והפצת תורה ברבים, שאותן קיבל מפי גדולי ישראל (הרב אברהם הכהן קוק, הרבי מלובביץ' ורבים אחרים), ואותן הכניס לספר בכוונה מלאה ובתפילה בין הדמויות השזורות לכל אורכו, הוא מבקש לברך את קוראי הספר ומאחל כי גם הם יזכו עוד בחייהם להתברך ולהרגיש על עצמם את עוצמת ברכות אלה.

"אורך ימים אשביעהו - 71 מפגשים עם ההיסטוריה"
מאת יעקב פרנק. הוצאת ספרי ניב, 495 עמודים. מחיר לצרכן 110 ₪. להשיג בחנויות הספרים המקוונות ברשת או ישירות באמצעות בנו יוסף פרנק: 052-8535900.



הקפיצה הקוונטית מגיהנום לגן עדן מאת רחל מאורי
"הקפיצה הקוונטית מגיהנום לגן עדן" מאת רחל מאורי, בהוצאת הספרים אוריון, מציג את גישתה של הפסיכולוגיה התהליכית דרך סיפור המסע ובתהליך ההתעוררות האישי של רחל.
בספר מתוארת דמותה של רחל בגילוי לב, סיפור דרכה, משפחתה וחייה, התנסויותיה ותובנותיה באמצעות סיפור שמזמין גם את הקוראים להתבונן במבט נטול פניות בחייהם ובדרכם.



רחל לוקחת את הקורא צעד צעד לחוויות היום יום שלה ולהתמודדותה עם הקשיים שפגשה בתוכה וביחסיה עם אנשים. היא משתפת אותנו ברגעי שיא וברגעי שפל בחייה הרגשיים עד שבגיל 31 "נגעה באור". בעקבות חוויה זאת היא החלה לחקור בעזרת ספרי הגות רוחניים ובעזרת הפסיכולוגיה התהליכית כדי להבין את עצמה ואת החוויה שעברה. מכאן ואילך החלה להיות קשובה למתרחש ביחסים עם אחרים ולראות את המורכבות והרב צדדיות של כל קושי ואתגר שהיא פוגשת.
רחל חותרת להגיע לאורך כל החקירה אל העצמי האמיתי שלה ולהשיל מעליה את העצמי הכוזב שאימצה לאורך חייה המוקדמים. כך התחוללה אצלה בהדרגה התרחבות התודעה ומפגש עם רגעי שיא מעוררי השתאות.

בכתיבתה שזורה נימת דיבור של ילדה מוארת עם התום, הישירות והחשיפה ועם החיבוק כאילו הוא חלק מהתחביר הרגשי.

רחל כותבת בספרה: "אני מוכנה לחשוף כל פרט מחיי האישיים ומהמסע שעברתי בעקבות חווית ההתעוררות אם הוא יעזור אפילו לאדם אחד לשנות את חייו".

"הספר מציג את גישתה של הפסיכולוגיה התהליכית (Process-oriented psychology) דרך סיפור המסע האישי של המחברת. הספר מאיר עיניים ונוגע בלב. הוא מתאר בגילוי לב את דמותה של רחל ואת סיפור הדרך שלה, את משפחתה וחייה, את התנסויותיה ואת תובנותיה, וכך הוא מזמין גם את הקוראים להתבונן במבט נטול פניות בחייהם ובדרכם, להתעורר לאמת ולגלות אושר פשוט – גן עדן, ממש ברגע הזה". 
מאיר זוהר – למד וחי בקהילתו של תיך נהאת האן, כנזיר בודהיסט במשך 9 שנים.

"רחל מאורי כתבה ספר יוצא דופן. נתקלתי בספרים רוחניים רבים על מדף הספרים העברי, אבל מעולם לא נתקלתי בספר עברי שמתוארת בו חוויית התעוררות מהסוג שמתארת הכותבת שמספרת על חייה באופן אישי מאוד ויוצא דופן ומנתחת אותם בכלים פסיכולוגיים בעלי עומק רוחני ואינטלקטואלי" - אמיר בן ארצי - מתרגל ומנחה דהרמה ומיינדפולנס במסורת של תיך נהאת האן.

"הספר מאפשר לקוראים גם מפגש עם הבודהיזם ועם הקבלה היהודית באמצעותם של מורים רוחניים שונים. הלכתי צעד צעד בעקבות ההתנסויות של הכותבת, למדתי הרבה, וחשתי שאני עצמי עובר תהליך התמרה - טרנספורמציה. הספר מומלץ גם לקוראים שסקרנותם אינה נוטה למה שנהוג לכנותו "רוחניות". ההתנסות של הכותבת בתרגול מיינדפולנס ניכרת בכתיבתה שנעשתה מתוך קשב ותשומת לב" - מנשה כהן -פסיכולוג קליני בכיר, מטפל בפוסט-טראומה ובנפגעי נרקיסיזם.

רחל מאורי היא פסיכותרפיסטית מוסמכת בשיטת הפסיכולוגיה התהליכית C.P.W. היא גם מורת דהרמה ומיינדפולנס שהוסמכה על ידי תיך נהאת האן (מורה זן וייטנאמי, מועמד פרס נובל לשלום), ובמשך כעשרים שנה לומדת ומלמדת את אומנות החיים בתשומת לב על פי משנתו. רחל הגיעה מתחום המתמטיקה והלוגיקה ובעברה עבדה כמנהלת פרויקטים בתחום המחשבים. כיום עוסקת בטיפול פרטני וקבוצתי ומשלבת את הפסיכולוגיה עם אומנות תשומת הלב (מיינדפולנס). "הקפיצה הקוונטית מגיהנום לגן עדן" הוא ספרה הראשון.

"הקפיצה הקוונטית מגיהנום לגן עדן" מאת רחל מאורי. הוצאת הספרים אוריון, 178 עמודים. מחיר לצרכן 88 ₪ להשיג בחנויות הספרים ברחבי הארץ או בחנויות הספרים המקוונות וכן בחנות ההוצאה בקניון ערי החוף, רחוב סחרוב 19, ראשון לציון ובאתר




66 סיפורים מכביש 66 מאת אביחי שמידט
תהיות, תגליות ותובנות – טעימות מאמריקה האחרת


הספר "66 סיפורים מכביש 66" מאת אביחי (אבי) שמידט שיצא לאור בהוצאת הספרים אוריון הוא קובץ מקסים ומרתק של עשרות סיפורים קצרים בהם תהיות, תגליות ותובנות – טעימות מאמריקה האחרת, הלוקחים את הקורא למסע בלתי נשכח במכונת זמן לאורך כביש מוזנח ונעלם בחלקו. המסע משתרע על פני ארבעת אלפים קילומטרים של זיכרונות, חלומות ותקוות, ומתמקד בחיפוש אחר אמריקה של פעם, זו שדמותה הצטיירה לנו בספרים ובסרטים ההוליוודיים.


במהלך מסעו מציג שמידט אמריקה שונה מהתדמית שדבקה בה, של שפע וקידמה ושל "השמיים הם הגבול". בספרו זה, חלקים נרחבים של היבשת הנערצת נחשפים במערומיהם. זוהי אמריקה ששרויה בַצֵל, בחצר האחורית שנשכחה מלב. זוהי אמריקה מתפוררת ועצובה, זרועה בערי רפאים ובבתים רעועים, בחוות נטושות, בגרוטאות רכב ובכלים חקלאיים, במלצרים ומלצריות קשישים המתנהלים בכבדות בדיינרים מוזנחים של פעם. סיפוריו של שמידט מציגים את המציאות כפי שהיא. הוא אינו מנסה לייפות דבר, אך אינו מוותר על ההומור ועל החמלה שמלווים תמיד את כתיבתו.

המסע לאורך כביש 66 הוא מפה אנושית רקומה, ששזורים בה כאב וצחוק, פחד ואמונה לצד השלמה וקבלה. זוהי אינה אותה אמריקה שהוצגה לראווה כלפי שאר העולם כהתגשמותו של חלום אוטופי, ואולי, בעצם, היא מעולם לא הייתה כזו.
אולי מהות הכול מצטמצמת לאימרת המחבר: "תן לעצמך לשוטט כדי לפגוש בנשמה שלך".

אביחי שמידט נמנה משך שנים רבות על סגל הטלוויזיה הישראלית, הערוץ הראשון, והזדמן בנסיבות שונות למקומות רבים מחוץ לגבולות המדינה. היכרותו עם פינות עולם רבות, שונות ומיוחדות, ועם אורחות החיים הנהוגות בהן, מאפשרת לו להתבונן מזווית אחרת, חדה ומפוכחת, על המקומות המיוחדים שבהם חלף, ועל הדמויות האנושיות יוצאות הדופן שפגש בדרכו.

"66 סיפורים מכביש 66" הוא ספרו השמיני. ספריו הקודמים, המותחן "סוכן עיוור" (מותחן פעולה פוליטי), והספר "אל תעזו למות לא מוכנים" (מדריך התארגנות לחיים) תורגמו לאנגלית ודורגו במקום הראשון ברשימת רבי המכר באתר הספרים העולמי "אמזון". מותחנים נוספים, "צופן בסיסי" (מותחן פילוסופי מדעי) ו"האיום האחרון" (מותחן פעולה מדיני), כמו גם שלושת ספרי הסיפורים הקצרים שכתב: "הכול סיפורים", "הכול כלול", ו"סיפור, סיפור" זכו לביקורות נלהבות בכל אמצעי התקשורת.

"66 סיפורים מכביש 66 – תהיות, תגליות ותובנות – טעימות מאמריקה האחרת"
מאת אביחי שמידט. הוצאת הספרים "אוריון". להשיג בחנות ההוצאה בקניון ערי החוף, רחוב סחרוב 19, ראשון לציון, בחנויות הספרים המקוונות, באתר ההוצאה  או דרך אתר המחבר:  http://www.avichaischmidt.com




























ריקי ברוך

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה