דפים

יום שלישי, 2 בינואר 2024

כל הדרכים מובילות לרומא רומן חדש מאת שרה אדמס

 


יש משהו ברומנים המתוקים האלו שגורמים לי לשקוע בכורסא רכה, תחת שמיכה מלטפת ולהתנתק מהכל כאלו אין סביב דבר.  השבוע הגיע לידי הרומן הנפלא "כל הדרכים מובילות לרומא". רומן עכשיוי שנרקם בהמון חן בעיירה קטנה. עלילת הספר איטית, נוגעת ושומרת את הקורא על אש קטנה. לא חושבת שהשתמשתי פעם בתואר "חמוד" כאשר רציתי לדייק את תחושתי כלפי ספר, אבל הרומן הרומנטי הזה נשא אותי על כנפי השקט, הרחיק אותי מהמציאות והעניק לי "בורחנות" (אסקיפיזים) מדודה עד לסופו הנפלא. 

אמיליה רוז הידועה יותר בשם ריי רוז, "נסיכת הפופ" של אמריקה - שחוקה ופגועה לאחר שנים ארוכות באור הזרקורים. ברגע של משבר ובהשראת הסרט האהוב עליה בכל הזמנים, "חופשה ברומא" עם אודרי הפבורן, היא מחליטה לצאת לחופשה משלה ברומא. כלומר: רומא", קנטקי...

"טיפות חמות צונחות על הירך שלי, ופתאום אני קולטת שאני בוכה. לא נראה לי שאני אמורה לבכות מהמחשבה על הדברים האלה. זכיתי בשני פרסי גראמי וחתמתי על חוזה של תשעים מיליון דולר עם חברת התקליטים הכי נחשבת, אז אני לא אמורה לבכות. אין לי זכות לבכות. ואני בהחלט לא אמורה לשבת במכונית הישנה שלי באמצע הלילה ולברוח מהכול כמו משוגעת. רשימת האנשים שאאכזב חולפת מול עיני, ורגשות האשם מציפים אותי. מעולם לא הברזתי מריאיון. אני שונאת לאכזב אנשים או להתנהג כאילו הזמן שלי יקר יותר מזמנם של אחרים. בתחילת הקריירה שלי נשבעתי לא להיות יהירה לעולם. חשוב לי להיות הכי אדיבה שאפשר - גם אם זה כואב." (מתוך פרק ראשון בספר)



כשנואה ווקר מוצא את אמיליה יושבת באמצע החצר הקדמית שלו במכונית מעלת עשן באמצע הלילה, הוא מבהיר לה שאין לו לא זמן ולא סבלנות לבעיות של סלבריטאים. אבל בקנטקי מסבירים פנים לזרים, כך שבניגוד לדחף הטבעי שלו, הוא מציע לה ללון אצלו בחדר האורחים – אבל רק עד שהמכונית שלה תתוקן כמובן.

אלא שבהדרגה נחשפים בפני נואה צדדים מעניינים באופייה של ריי רוז, כלומר באמיליה. מדובר בבחורה מצחיקה וטובת לב, כך מתברר, ובעיקר בודדה מאוד, אחרי שנים של חשיפה בלתי פוסקת לעין הציבור ולחצי הביקורת.

אמיליה מצדה לא יכולה שלא להתאהב בעיירה המנומנמת, ומתברר שלמארח הזעוף שלה יש ככל הנראה גם צדדים נעימים, ואפילו די מושכים.
אבל אפילו אודרי נאלצה בסופו של דבר לעזוב את רומא...

"רומן מענג, מתקתק ומשביע כמו פרוסת פאי תפוחים חמימה... אפשר תמיד לסמוך על רום-קום של שרה אדמס שיהיה גם מצחיק, גם מתוק וגם מעלף." – BooksPaperScissors

"אחד הספרים הטובים של השנה!" – NPR

הספר קליל, כתוב נהדר, זורם, לוכד את הקורא בתוך תחושת פנטזיה מציאותית. ממליצה בחום. 

"כל הדרכים מובילות לרומא" מאת שרה אדמס, תרגום ניצן לפידות, הוצאת ספרי חמד- ידיעות ספרים, לרכשיה לחצו כאן.
























ריקי ברוך

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה