דפים

יום שני, 27 בנובמבר 2023

לפני שנועם נולדה ספר ילדים חדש מאת מירה דרור שמי




"לִפְנֵי שֶׁנּוֹעַם נוֹלְדָה
הִיא נִרְאֲתָה כְּמוֹ עָנָן, אוֹ בְּעֶצֶם עֲנָנִית
קְלִילָה, נְעִימָה וּמְאֹד סַקְרָנִית.
הָעֲנָנִית נוֹעַם הִשְׁתּוֹקְקָה לָצֵאת לְמַסָּע,
מֵהַשָּׁמַיִם הִבִּיטָה וּבָדְקָה וְחִפְּשָׂה,
הַאִם הִיא תִּמְצָא לָהּ מִשְׁפָּחָה מִשֶּׁלָּהּ?"

השבוע הגיע לסיקור אחד הספרים היותר מרגשים ומעוררי מחשבה ושיחה ערה עם נכדי תומס. תומס העלה סיפורים מהגן הזכיר שאמא תמיד מגיעה בזמן ואף פעם לא עוזבת אותו להיות האחרון שבאיסוף של סוף היום.
שוחחנו על היכולת להיות בשליטה במילים קצת יותר נגישות לגילו, והזכרנו את התקופה שקדמה להיוולדו של אחיו הקטן לוקא שנולד ממש לפני חודש. 

"לפני שנועם נולדה" מאת מירה דרור שמי, בהוצאת הספרים אוריון, הינו סיפור אגדה קסום המצליח לחבר בעדינות הראויה את עולם הרוח לנפש הילד, וככזה הוא יוצא דופן במדף הספרים הילדי, ומומלץ במיוחד. בימים אלה של תסכול וכאב מציעה מירה לאמץ את הרעיון שהבחירה בידינו, וביכולתנו להמיר את תחושת חוסר האונים בתחושה של שליטה והתגברות ולחוש רווחה.

הילדה נועם נשארה (שוב) אחרונה בגן. כשאימא שלה מגיעה בריצה, נועם כועסת עליה מאוד ורוצה רק הביתה. בבית נועם (במעין חלום או מדיטציה) כאילו נזכרת מה היה פעם, מזמן, עוד לפני שהיא נולדה. אי אז נועם נראתה כמו ענן, או בעצם עננית, קלילה, נעימה וסקרנית. לעננית נועם היה כייף בשמיים, היו לה שם חברים עננים וגם מורים נפלאים-זהרורים, אבל נועם, כמו כל גיבורה אמיתית, רוצה לצאת למסע ייחודי רק שלה, שיתחיל אחרי שהיא תבחר לה משפחה משלה. נועם צופה מהשמיים, מחפשת ובודקת, עד שבבוקר בהיר אחד היא מגלה סוף סוף את אבא ואמא שלה לעתיד, אביבה וחיים במדינת ישראל בעיר גבעתיים. כשנועם מקיצה היא תוהה: מה זה היה? חלום או דמיון? ואולי באמת זיכרון? נועם רצה עכשיו לאמא אביבה שלה, ואומרת לה "אני אוהבת אותך עד השמיים!"



הילדה נועם חווה מציאות מתסכלת. הדמיון שלה נושא אותה לעולם אחר שהוא אמנם קסום ונפלא, אבל היא בוחרת באומץ לצאת למסע אנושי משלה. כשנועם מקיצה המציאות שלה איננה משתנה, אבל היא משנה גישה. יש לה ביטחון מחודש בקשר שלה עם אמא שלה, והיא יודעת שגם אם המציאות מאתגרת, הרי היא זאת שבחרה באתגרים, ולכן היא יכולה לעמוד בהם! וכמו תמיד - כשיש אהבה היא תנצח! נועם מביאה איתה מהחלום את עזרתם המובטחת של הזהרורים שלה, אשר יקלו עליה בעתיד להמשיך לדמיין, ולהכניס את האור גם למציאות החיצונית שלה.

מירה דרור שמי היא עורכת דין, נוטריון ומגשרת במקצועה, תושבת גבעתיים, וסבתא לחמישה נכדים. היא משלבת בין העיסוק המקצועי, כיום בעיקר גישור והסכמים משפחתיים ומסחריים, לבין ההנאה והסיפוק בכתיבה לילדים.

"לפני שנועם נולדה" הוא ספרה השני של מירה דרור שמי. ספרה הראשון "לפעמים נועם מרגישה..." יצא עכשיו במהדורה חדשה ומעודכנת, המוקדשת לילדים הגיבורים בעוטף ישראל, והוא אקטואלי מאין כמוהו. הילדה נועם עכשיו בת חמש וחצי, לפעמים היא מרגישה כעס ולפעמים היא חשה עצב, לפעמים היא מרגישה פחד ולפעמים הגוף שלה מתמלא בשמחה. החברים הזהרורים של נועם עוזרים לה לנשוף את הכעס, להזרים את העצב, ולפורר את הפחד - אל מחוץ לגוף שלה! וגם לשמור את השמחה שלה בלב, ולהרגיש אותה מחדש בכל פעם שבא לה. הספר עוסק בחיבור בין גוף ונפש, הוא מנחה את הילדים לאתר ולזהות את מקומו של רגש מתסכל בגוף, ואפילו את 'מצב הצבירה' שלו, ולשחרר אותו בעזרת הדמיון. הספר זורם ומקנה כלים אמיתיים לאיזון ולרוגע.

את שני הספרים מעטרים איורים מקוריים, נפלאים וססגוניים של טניה אמבר חינקיס המתכתבים בצורה מושלמת עם הסיפורים, ומוסיפים חיים וחיות לסיפורים המיוחדים.

"לפני שנועם נולדה"
מאת מירה דרור שמי. הוצאת הספרים אוריון, 24 עמודים. מחיר לצרכן 77 ₪ להשיג בחנויות הספרים המקוונות וכן בחנות ההוצאה בקניון ערי החוף, רחוב סחרוב 19, ראשון לציון ובאתר.

























ריקי ברוך

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה