דפים

יום רביעי, 22 בנובמבר 2023

אבא היה מכחיש שואה, דרך ארץ בדרך לאינסוף, וומנייזר וסם האהבה - ספרים חדשים בהמלצה.






אבא היה מכחיש שואה מאת יוֹרי ינובר

"אבא היה מכחיש שואה" מאת יוֹרי ינובר, בהוצאת הספרים אוריון, הוא קובץ מאמרים, סיפורים, ופה ושם בדיחות, על התקופה החשוכה ביותר בתולדות העם היהודי מפרספקטיבה ייחודית, באמצעותם בוחן הכותב את מערכת היחסים שלו עם אביו, שעבר את שואת אירופה בגיטו ובמחנות הריכוז בפולין, ובעקבותיה את מערכת היחסים שלו עם העם היהודי כולו ועם אלוהים.

בספרו, שמתחיל בלילה קפוא במחנה עבודה נאצי עם שורות של אסירים ערומים הנצבים על מגרש המסדרים לפני תחילת מסע המוות מערבה בחורף 1945, מסביר יוֹרי ינובר את היהדות שלו שאיננה דת ולא אומה – היא משפחה. כולנו נכדיו של סבא יעקב שנולד בארץ ישראל לפני אלפי שנים ושאישיותו הייתה הבסיס של כולנו, כולל את שיילוק, הסוחר מוונציה, ואלפרד דרייפוס, הקצין הנבגד מצרפת, וחיים נחמן ביאליק שקינתו הרותחת על חללי טבח קישינב איימה לקעקע שמים וארץ, ויהושע ליבוביץ' שזועזע מאכזריותם של חיילים יהודים כלפי קורבנות אזרחים.


יוֹרי ינובר דן ביחסינו עם אלוהים, ואיפה היה בשואה, ויחסינו עם הגויים, ומה שהוא מכנה "הפורנוגרפיה של הנצחת השואה", וגם "אשליית השואה" – קריאת תיגר על מהות התפיסה שלנו של סבלותינו וההבטחה שיום יבוא ונבין מה באמת התרחש שם בין 1939 ו-1945.

"אבא שלי, שהיה ניצול אושוויץ, היה מכחיש שואה כי בשבילו היא הייתה מגרש משחקים מטורף", כותב יורי ינובר. "וסבא, שהיה חסיד גור, קפץ אל האש בשמחה ולא הבין מה זה בכלל השואה שכולם מדברים עליה".

"אבא היה מכחיש שואה" הוא ספרו הרביעי של הסופר והעיתונאי יוֹרי ינובר. יוֹרי נולד בתל אביב ביום הכיפורים של שנת 1954, לאב ניצול שואה ואם ילידת הארץ. הוא גדל בשכונת רמת חן והתגייס לצבא ב-1972. מלחמת יום הכיפורים פרצה ביום ההולדת ה-19 שלו. הוא בילה אותה עם צוות הוויי נח"ל בהופעות בפני חיילים בחזית ועבר את התעלה לאפריקה עם הצנחנים של אריק שרון. אחרי שהתפרק הצוות, שירת יוֹרי בעיתון במחנה נח"ל. עם תום השירות יצא ללמוד קולנוע וטלוויזיה באוניברסיטת ניו-יורק ונשאר שם 36 שנים. הוא נישא לאשתו ננסי ילידת קליפורניה וחי אתה ועם בתם ירדן בלואר איסט סייד של מנהטן. בשנת 2011 החליטו יוֹרי ואשתו לחזור ארצה עם בתם. שבע שנים לאחר מכן התאלמן מאשתו ומאז הוא עוסק בעיקר בלימודי יהדות ובכתיבה. יורי כתב טורים אישיים בעיתון היורדים "ישראל שלנו" ובמוסף האמריקאי של "ידיעות אחרונות". שלושת ספריו הקודמים הם: "רוקדים ובוכים" (משי, 1994) – על השנתיים האחרונות בחיי הרבי מלובביץ'; "How Would God really Vote" (בן יהודה פרס, 2004, עם לארי יודלסון) – מאמרים על דת ופוליטיקה בארה"ב; "The Cabalist’s Daughter" (בן יהודה פרס, 2008) – ספר מדע בדיוני עם סממנים דתיים על נערה יהודייה שהפכה לגואלת העולם.

יוֹרי ינובר כותב: "היום ברור לי שאבא היה מן הגרועים שבמכחישי השואה. בזיכרונות השואה שהשאיר לי, המוות לא שלט, הרעב והסבל היו גורמים משניים שאין להתעכב עליהם, השכול לא זכה אפילו להכרה מינימלית, והצער הושתק בקפידה. השואה על פי אבא הייתה רצופה בסיפורי גבורה ותעוזה של כנופיית הנערים שלו, שהפילו בפח גויים פולנים, חטפו תפוחי אדמה אסורים ונמלטו איתם לחורי מקלט וצחקו בהנאה וחגגו שוב ושוב את מעלליהם".

"אבא וחבריו, מכחישי שואה היו עד האחרון שבהם", מסביר יוֹרי ינובר. "בורגנים ישראלים עגלגלים תאבי שמחה והרפתקאות קטנות, שוחרי פיקניקים ומשחקי קלפים סביב שולחנות מתקפלים על שפת הכינרת. סביב קערות חומוס וחצילים וגרעינים ובוטנים הם דיברו על פוליטיקה ורכילות ועוד, ועוד, רק לא על המחנות ולא על שש השנים הנוראות שניתקו אותם מכל היקר להם. ולנו, ילדיהם, בני הדור השני של ניצולי השואה, הותירו חור שחור במקום היסטוריה".

"אבא היה מכחיש שואה" מאת יורי ינובר. הוצאת הספרים "אוריון", להשיג בחנויות הספרים המקוונות וכן בחנות ההוצאה בקניון ערי החוף, רחוב סחרוב 19, ראשון לציון ובאתר





דרך ארץ בדרך לאינסוף מאת גבריאל פולונסקי
"דרך ארץ בדרך לאינסוף" מאת גבריאל פולונסקי בהוצאת ספרי ניב, הוא ספר הדרכה, ספר תרגול, אם תרצו, ספר התבוננות מדיטטיבי, מסע בפני עצמו או תוספת למסע האישי של חיינו לאורך ציר הזמן אותו אנו רוצים להפוך לאומנות. יצירה זו היא ניסיון צנוע לעורר ולשקף את שבריר ענוותנו באשר לגזירה המהממת שבהיותנו חלק מהכלל, אותו החלק המחזיק בצניעות את הערך המלווה אותנו להיות למיטיבי לכת – במקום רק ללכת. כי אין טעויות בדרך שנועדה ללמד, אך לטפח כלפי החיים גישה בונה זו אומנות בעלת ערך.

חיבור רגשי ובחירה להיות קשוב למתרחש בעולמנו הפנימי זו מתנה שאין אנו קונים או בוחרים – כל זה הרי נמצא שם. אם לא נתייחס לזה, זה פשוט ינהל אותנו ויעכיר את שלוותנו מבלי שאפילו ניתן לכך את הדעת. לכן, אנו מאמצים את הקשב הזה לחיקינו ובוחרים לפתח ולטפח את החיבור הזה המבקש מקום בחיינו. כשחיינו מחזיקים זיקה לעולם הרוח שלנו ממקום של חופש בחירה – מתעוררת תחושה מיוחדת, תחושה של כיוון – תכלית. כשאנו חושבים על שפע המידע הזורם בטכנולוגיה ובאוויר, אנו רוצים למצוא את המקומות המחברים, המחזירים אותנו לעצמנו ומאפשרים לנו להישאר נינוחים, ממוקדים ומלאי עניין בחיים.


ספר זה מניח מילים פשוטות, משחקי מילים וטקסטים הנוגעים בדיוק בנקודות השקה אלה בין הארצי לרוחני דרך מסע בין רעיונות, עקרונות רוחניים וסיפורי חיים.

דרך ארץ בדרך לאינסוף אינו עוסק בהיסטוריה, בדת או בשביל השולל בדרך זו או אחרת שביל אחר בקיום הכלל. ספר זה עוסק כעיקר בהליכתנו יחד על פני האדמה, ולכן – הוא עוסק בכולם.

ניתן לקרוא את הספר מהסוף להתחלה, בפתיחת עמוד אקראי, לפי הסדר או דרך תוכן העניינים. דרך המילים והטקסטים הוא מעניק נקודות אחיזה לנושאים שלפעמים קשה לנו להחזיק ולהדהד בתודעה.

"כפי שמטבע, דבורים עושות דבש פרחים מצוף .כך האדם מכיל עדות, לחכמת ההוויה בקיום הטבע – כגוף".

גבריאל פולונסקי הוא אומן בתחום התראפיה ובריאות הגוף-נפש-רוח. לאחר שאובחן ב–2012 בתחלואה כפולה החל "מסע ההחלמה" שהוביל ללימודיו המגוונים והפיכתו מרפא וסופר החוקר את עולם התודעה והרוח. דרך עבודתו ממוקדת בחשיפת המפה הרגשית ומיזוגה לעולם הרוח תוך אימוץ עקרונות רוחניים מנחים, עוררות החלקים הרדומים, חשיפת הצללים האישיים וחידוד העולם הסמלי-פנימי של האדם המבקש ריפוי, העצמה וגיבוש העצמי האותנטי. במילים אחרות – פיתוח מודעות אחראית, תחושות רווחה וחופש פשוט להיות. כיום גבריאל ממקד את עבודתו בצמצום הפערים השפתיים-רוחניים בין מתמודדי נפש לזרם המרכזי של החיים. יחד עם זאת, הכתיבה הפשוטה והעניינית והאופן שבו גבריאל מציג את הדברים הופכים ספר זה למסע מרתק ומלהיב הפתוח לכל אדם המעוניין בגדילה ובהרחבת אופקיו במפגשו עם התמודדותו האישית, עם חייו ועקרונותיו המנחים.

"דרך ארץ בדרך לאינסוף" מאת גבריאל פולונסקי. הוצאת ספרי ניב, 368 עמודים. מחיר לצרכן 98 ₪. להשיג באתר וברשת.



וומנייזר מאת אלעד יגל.  סקס, נשים ויחסים: כל מה שלא סיפרו לך!
הספר "וומנייזר: סקס, נשים ויחסים: כל מה שלא סיפרו לך!" מאת אלעד יגל בהוצאת ספרי ניב הוא ספר הדרכה שבאמצעותו תחשפו לכל האמת על תחום הדייטינג וההצלחה עם נשים בישראל ובעולם.
מלבד סיפורים אישיים יותר נועזים או פחות, בספר כלים וטיפים מעשיים שגברים יכולים להתחיל ליישם כבר במהלך קריאת הספר.

בלי תאוריות גבוהות ומנופחות ובלי עצות סטייל: "תהיה אותנטי ואמיתי והבחורה הנכונה כבר תבוא" (רמז: זה לא עובד במציאות(. הספר הזה הוא הראשון בעולם שמכיל הדרכה וסרטוני וידאו שמדגימים עקרונות תקשורת רומנטית עם נשים במציאות בלי לבלבל את המוח.

העקרונות של אלעד בכל הנוגע לאיך להתחיל עם נשים ולהצליח איתן נכתבה בדם ויזע של כיתותי רגליים, של אלפי דחיות, תסכולים ותובנה אחת ברורה שאין לו את זה. אין לו באופן טבעי או מולד את הרכיב הזה שיודע להצליח עם נשים. מחקר אישי מעמיק וניסיון מעשי של שנים בתקשורת רומנטית עם נשים פנים אל פנים וגם ברשת הולידו לו תוצאות אישיות וגם בתחום העסקי. שנים ממושכות של עיסוק בתחום הדייטינג הפכו אותו למאמן מוביל והסיפורים התקבצו לספר שמיועד לגברים שמרגישים שמשהו לא עובד אצלם כמו שצריך ביחסי התקשורת הבסיסים עם נשים וגם לכאלה שרוצים לשייף מיומנויות ולהפוך ליותר טובים. נוסף לכך מספק אלעד תובנות מעשיות על אופן החשיבה והפעילות של נשים ומה מאפיין גבריות מניסיונו האישי והמקצועי כמאמן.


"גבר שלא מקיים יחסי מין, שאין לו חברה או נשים בחייו, לרוב ירגיש בודד. על פניו הוא יודע שיש לו הרבה מה לתת לזו שתהיה איתו. אבל עדיין, לרוב הוא יסתובב בתחושה שמשהו לא בסדר איתו - משהו חסר לו בחיים! העניין הלא פתור עם נשים ימשיך להטריד אותו למשך שנים רבות מחייו. גבר כזה לרוב יחשוב שלהיות מוצלח עם נשים זה כישרון שנולדים איתו - או שיש לך את זה או שאין לך את זה. אין מחשבה יותר שגויה והרסנית מזו! כמו בכל דבר בחיים, כדי להחזיר את השליטה לחיים, אסור להסתמך רק על מזל. (מתוך הספר)

אלעד יגל, מאמן דייטינג לגברים משנת 2011 הוא מאמן הדייטינג המנוסה ביותר בישראל, המתמחה בבניית תהליכים שמאפשרים לגברים להכיר נשים איכותיות יותר המתאימות עבורם. התהליכים משפרים את יכולות השיחה, הפלירטוט, המגע וההובלה לסקס של אותם גברים, גם בכל הנוגע ליצירת וומנייזר זוגיות וגם ביחסים קצרים שאינם בהכרח רציניים.

"וומנייזר: סקס, נשים ויחסים: כל מה שלא סיפרו לך!" מאת אלעד יגל. הוצאת ספרי ניב, להשיג באתר ובחנויות הספרים.









סם האהבה מאת נופר ביטון
"סם האהבה" מאת נופר ביטון בהוצאת ספרי ניב, הוא רומן רומנטי מרגש ומרתק.

כשאביה של קים קופר מחליט לקחת חלק בתוכנית שיקום לנערים שיצאו ממוסד גמילה מסמים, שנה אחרי מות בנו הבכור ממנת יתר, קים לא מקבלת זאת בעין יפה. למעשה, היא מתנגדת בתוקף לרעיון שנער זר יתגורר בחדר שהיה שייך פעם לאחיה.

כשלוק קרטר, נער גבוה, בעל מראה מסתורי ועיניים ירוקות עמוקות, מופיע על סף דלתה, היא מגלה שהנער לו ציפתה שונה לגמרי ממה שחשבה. מלבד העובדה שהוא מושך הוא גם מעצבן בטירוף ואדיש לגחמות שלה.

ככל שהזמן יעבור, לוק וקים ילמדו להכיר זה את זה. הם יתווכחו, ישלימו, יתווכחו שוב, ואף ידאגו זה לזה. וככל שהקרבה ביניהם תעמיק, המלחמה הפנימית של קים בין הרגש לשכל תלך ותגדל, ובסופו של דבר, קים תהיה חייבת להחליט - האם להדחיק את רגשותיה ללוק או להיכנע ולהקשיב לקול לבה על אף תחושת הבגידה באחיה?




"את באמת לא סובלת אותי, מה?" הוא העביר עליי את מבטו עד שהגיע לעיניי, ומשך את עצמו מהשיש. "איך עשית את זה? איך עלית עליי? זאת אומרת, בשביל לגלות דבר כזה צריך מיומנות ממש גבוהה. למה שלא תלך לעבוד באף-בי-איי או משהו?" "לא עשיתי לך שום דבר." "לא, רק התפרצת לחיים שלי." (מתוך הספר)

נופר ביטון, בעלת תואר ראשון בספרות ותקשורת, היא רומנטיקנית חסרת תקנה, מכורה לסיפורי אהבה ואוהבת לכתוב עליהם. סיפוריה פורסמו בפייסבוק ובישראבלוג וזכו לאהדה רבה. כיום ניתן למצוא חלק מסיפוריה באפליקציית "וואטפד". "סם האהבה" הוא ספרה הראשון.

"סם האהבה" מאת נופר ביטון. הוצאת ספרי ניב, 422 עמודים. מחיר לצרכן 88 ₪. להשיג באתר וברשת.






























ריקי ברוך

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה