דפים

יום שבת, 25 בנובמבר 2023

"המסע של מוך בן כוך מארץ השטיח" ספר ילדים חדש לסופרת אילה אלבאז

 



השבוע הגיע לסיקור ספרה החדש של אילה אלבאז הספר "המסע של מוך בן כוך מארץ השטיח" ספר ילדים נפלא המחזק בקטנים את עוצמתה וחשיבותה של הלכידות המשפחתית. 
הנכדים שלי מאוד אוהבים לשבת איתי על השטיח בחדרם ולשמוע אותי מקריאה להם סיפור. הפעם הייתה החוויה כפולה כי לא דיי בכך שהתכרבלנו יחד על השטיח, גם קראנו אודותיו ושוחחנו על כך לא מעט.

מוך בן כוך מארץ השטיח יוצא למסע הרחק מביתו, מסע שבו מלווים אותו שלל יצורים מעניינים שחיים מתחת לשטיח. הוא מוצא שותפים בארמון המלוכה, משכלל את היכולות שלו באימונים מפרכים ונתקל בקשיים ובמכשולים בדרכו אל החופש. המסע של מוך הוא סיפור מלא דמיון והשראה על מסע גדול של יצור קטנטן, סיפור על אומץ לב, על נחישות ועל חשיבותה של המשפחה.


כָּל חַָיּיו גָּר מֹוךְ מִתַּחַת לַשָּטִיחַ הַָגּדֹול שֶׁהַסִּפּוּרִים אָמְרוּ שֶׁעָשָׂה דֶּרֶךְ אֲרֻכָּה מִמְּדִינָה מֵעֵבֶר לַיָּם. הָרְעָמִים שֶׁיָּצְרוּ הָעֲנָקִים מֵעָלָיו הִרְעִידוּ לֹא רַק אֶת אֶרֶץ הַמִּישׁוֹר, הָאֵזוֹר שֶׁבּוֹ הוּא גָּר, אֶלָּא אֶת כָּל הָעוֹלָם שֶׁמִּתַּחַת לַשָּׁטִיחַ. 'יוֹם אֶחָד', הוּא חָשַׁב לְעַצְמוֹ, 'יוֹם אֶחָד אֶמְצָא מָקוֹם לְלאֹ רְעָמִים אוֹ אַזְעָקוֹת. מָקוֹם שֶׁבּוֹ אֶפְשָׁר לָלֶכֶת לְאָן שֶׁרוֹצִים בְּלִי לְהִתְחַבֵּא מִתַּחַת לַשֻּׁלְחָן".
חשבתם על כך שגם מתחת לשטיח יכולים להיות יצורים? אם תשאלו אותי אני תמיד מגלה אותם כאשר אני מנקה את החדרים מגלגלת את השטיחים ומטאטא לפני השטיפה את כל מה שנערם במרוצת הימים שחלפו.

ואילו הפעם בסיפור הקסום של מוך הוא יצא למסע נפלא, פגש אנשים מעניינים, עם כל אחד מהם זכה לחוויה מעניינית ובסופו הציל את משפחתו.

הַיְּצוּרִים הַקְּטַנִּים שֶׁהָיוּ לְמַרְגְּלוֹת הַסַּפָּה, וְעוֹד יְצוּרִים רַבִּים שֶׁהִגִּיעוּ מִמְּחוֹזוֹת רְחוֹקִים שֶׁל אֶרֶץ הַשָּׁטִיחַ נִצְּלוּ אֶת הַהֲפוּגָה וּמִהֲרוּ לַסַּפָּה. חֶלְקָם הִצְלִיחוּ לְטַפֵּס אֶל הֶחָרִיץ וַאֲחֵרִים הִצְלִיחוּ לִמְצֹא לָהֶם מָקוֹם מִתַּחַת לְרַגְלֵי הַסַּפָּה. 
כְּשֶׁהֵאִיר הַיּוֹם וְהָעֲנָקִית הַגְּדוֹלָה חָזְרָה וּבְרַעַשׁ גָּדוֹל הִתְחִילָה לְנַקּוֹת, כְּבָר הָיוּ כֻּלָּם בִּמְקוֹם מִבְטָחִים. (עמוד 89 בספר)
רובין נכדתי שלי בת השנתיים כל כך הוקסמה מהסיפור שמיהרה לפינת השטיח וחיפשה את מוך והיצורים מתחתיו... 

אילה אלבאז היא סופרת ומשוררת, עובדת סוציאלית קלינית, מחברת הספרים 'לילו גוץ ותעלומת החפצים', 'מסיבת זיכרונות' ו'כשאבא חזר הביתה'.

את הספר הנפלא מלווים איוריו המקסימים של אביאל בסיל שמעניק השראה והפוגה נהדרת לחווית הקריאה.
הספר מתאים במיוחד לילדים בכיתות א' עד ג' 

 "המסע של מוך בן כוך מארץ השטיח" מאת אילה אלבאז הוצאת דני ספרים לרכישה לחצו כאן



























ריקי ברוך




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה