דפים

יום שלישי, 5 בדצמבר 2023

כוחה של חרָטה ומר עגול מר ריבוע - ספרים חדשים בהוצאת מטר






כוחה של חרָטה The Power of Regret
איך מבט אל החלטות העבר מקדם אותנו אל העתיד

"לא מומלץ לפקפק באמינות של אנשים שאומרים שאין להם חרטות. במקום זאת, ניתן לחשוב עליהם כעל שחקנים המגלמים תפקיד מסוים לעתים כה קרובות ובאופן כה אינטנסיבי עד שהם מתחילים להאמין שהתפקיד הוא אמיתי. שכנוע עצמי שכזה הוא תופעה פסיכולוגית נפוצה. לפעמים שכנוע עצמי אפילו בריא. אך לרוב, כשאנחנו מגלמים תפקיד, אנחנו מתחמקים מהעבודה הקשה שבסופה ניתן להגיע להישגים משמעותיים." (מתוך עמוד 16 בספר)

מחבר רבי המכר ראש אחר, מוטיבציה, למכור זה בטבע שלנו, ומתי? שהגיעו למקום הראשון ברשימת רבי המכר של ה"ניו יורק טיימס" (ארבעתם בעברית בהוצאת מטר), מציג ספר חדש על כוחו של אחד הרגשות האנושיים החשובים ביותר אך הפחות מובנים: החרָטה.

לכולנו יש חרטות, מסביר דניאל ה' פינק, הן אוניברסליות ומהוות חלק בריא מהטבע האנושי. אם נבין איך חרטה עובדת נוכל למנף אותה לקבלת החלטות טובות יותר, לשיפור ביצועים בעבודה ובלימודים, ולהענקת משמעות גדולה יותר לחיינו.



בהתבסס על מחקרים פסיכולוגיים, נוירולוגיים וביולוגיים פינק מפריך את תפיסת העולם הדוגלת בחיים "בלי חרטות". בעזרת ממצאים הממחישים מה אמריקאים חושבים על חרטה, שנאספו בפרויקט הגדול ביותר שנערך אי־פעם על חרטה, ובעזרת "סקר החרטה העולמי" שערך – שבו ליקט סיפורי חרטות של יותר מ־15 אלף אנשים מ־105 מדינות – הוא מגדיר את ארבע החרטות המרכזיות שכולנו חווים. חרטות אלה מסרטטות מבנה עומק שממנו נוכל להפיק תובנות מעניינות להתנהלות היומיומית שלנו ולמציאת דרכים טובות יותר להתקדם בחיים.

"חשבו על פיאף, הזמרת המושלמת. היא טענה - ואף בתוקף - שאין לה חרטות. אבל הצצה מהירה אל תוך 47 שנות חייה חושפת חיים עמוסי טרגדיות וצרות. בגיל 17, היא הביאה לעולם ילד שאותו נטשה. הילד הועבר לחסותה של משפחה אחרת ומת לפני גיל שלוש. האם לא הרגישה שמץ של חרטה בעקבות המוות הזה? חלק ניכר מחייה הבוגרים עבר עליה בהתמכרות לאלכוהול וחלק ניכר נוסף בהתמכרות למורפין. האם לא התחרטה על ההתמכרויות הללו שדיכאו את יכולותיה האמנותיות? היא ניהלה חיים אישיים פרועים למדי, בלשון המעטה, שכללו נישואין הרסניים, מוות של מאהב, ובעל שני שהיא קברה בחובות. האם לא התחרטה אפילו על חלק מבחירותיה הרומנטיות? קשה לתאר את פיאף על ערש דווי חוגגת את החלטות החיים שעשתה, במיוחד לאור העובדה שחלק מההחלטות הללו הובילו אותה למוות בטרם עת." מתוך פרק ראשון עמוד 17 בספר)

פינק פורס לפנינו דרך חדשנית ודינמית לחשוב על חרטה וממסגר את רעיונותיו באופן ברור, זמין לכולם ותכליתי. עם מגוון סיפורים אמיתיים על חרטות של אנשים, ועם עצות מעשיות שיעזרו לנו להסתכל על חרטה כעל כוח חיובי, כוחה של חרטה מראה איך ניתן לחיות חיים עשירים ומעניינים יותר.

דניאל פינק הוא עיתונאי וסופר הכותב עבור ה"ניו יורק טיימס", "הרווארד ביזנס רוויו" וכתבי עת מרכזיים נוספים. הוא מרצה על שינויים כלכליים ועל עולם העבודה כיום בחברות, באיגודים ובאוניברסיטאות בכל העולם. ספריו היו לרבי מכר ותורגמו ל־20 שפות.


"כוחה של חרטה"
מאת דניאל ה' פינק מחבר רב המכר מוטיבציה תרגום: טליה עבו, עריכת תרגום: רינה גרינוולד. הספר הגיע במהירות לרשימת רבי המכר של "הניו יורק טיימס" ונבחר כספר השנה של 2022 על ידי NPR – רשת הרדיו הציבורית של ארצות הברית, ו־Financial Times.
הוצאת מטר לרכישה לחצו כאן




מר עגול ומר רבוע חיברה ואיירה: פטריסיה פיטי

מר עגול ומר רבוע גרים זה מול זה. כל יום הם מסתכלים החוצה.
אומר מר עגול: הפינגוין לבן וצחור.״
״מה פתאום?״ אומר מר רבוע, ״הפינגוין שחור.״
שניהם רואים תמיד הפוך. האומנם?
ספור משעשע על זוויות ראיה, הקשר בין הפכים והאם ניתן למצוא את עמק השווה?







ספר נפלא לבני 3-5 המעורר שיח ומחשבה על הדרך הראויה שלנו לקבל את מי ששונה מאיתנו כמות שהוא. 

פטריסיה פיטי ילידת בואנוס איירס היא מורה, סופרת ומאיירת. למרות שאת קריירת הכתיבה והאיור החלה מאוחר, ספריה כיכבו כפיינליסטים בתחרויות בינלאומיות. מר עגול ומר רבוע זכה במדליית כסף בתחרות Keycolors של Clavis Books תחרות לאומית דו שנתית למאיירי ספרי ילדים. ספר נוסף "הילד שלא רצה להיות כחול והילדה שלא רצתה להיות ורודה" זכה בפרס ספרדי יוקרתי Apel·les Mestres.

"מר עגול ומר רבוע" כתבה ואיירה פטריסיה פיטי, 
נוסח עברי: נעמי בן-גור, ניקוד: שרה קרמין, הוצאת מטר לרכישה לחצו כאן 
































ריקי ברוך,

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה