דפים

יום שני, 14 בפברואר 2022

סיגלית והמספרים באנגלית, יהונתן והזאב, סבתא שושטויות, סודה של הדובה, מוכר המשקאות והסוס, מיכלי ואלרגיה, ליבי לומדת את שפת הכלבים, שמיל החציל והספסל של סבא אהרון - מבחר ספרי ילדים ונוער בהוצאת צמרת.



מבחר ספרי ילדים נוער וילדי גן בסקירה שלפניכם. כל אחד מהם ראוי ומתאים לכם ולילדיכם. לסבים ולנכים לזמן איכות ולדיון שיביא הסיפור. 

*סיגלית והמספרים באנגלית 
“אֲנִי רוֹצָה קַרְטִיבִים, תֵּן לִי טֵן בְּבַקָּשָׁה.“
עָנָה הַמּוֹכֵר: “בְּשִׂמְחָה אֶתֵּן, אֲבָל כַּמָּה אַתְּ רוֹצָה?“
“תֵּן לִי טֵן.“
“אֶתֵּן לָךְ, אֶתֵּן,“ עָנָה הַמּוֹכֵר, “אֲבָל לֹא הֵבַנְתִּי כַּמָּה לָתֵת.“
“תֵּן לִי טֵן, טֵן בְּאַנְגְּלִית זֶה עֶשֶׂר.
אֲנִי מְקַוָּה שֶׁעַכְשָׁו הַכֹּל בָּרוּר וְהֶעֱבַרְתִּי אֶת הַמֶּסֶר.“


סיגלית וארבל, אחיה הגדול, רוצים ללמד את השפה האנגלית והם עושים זאת דרך משחק משתף, מפגשים עם חברים ואפילו במיסבת יום ההולדת ה-6 של ארבל. בין לבין הם משלבים בעברית את שמות המספרים באנגלית. בחלק מהמקרים, המלה באנגלית דומה מאוד למלים שקימות בעברית במשמעות אחרת, וכך נוצרים משחקי מלים משעשעים ואי-הבנות שמסיעים לזכר את כל שמות המספרים. שאר המלים משלבות בשיחה באפן פשוט להבנה ויש להן אפי שקל לזכר. בדרך זו הורים ומחנכים יכולים לסייע לילדים ללמד מלים בסיסיות נוספות באנגלית. 
ספר אינטליגנטי, מחורז להפליא ומשעשע, שמלמד את שמות המספרים באנגלית בדרך יצירתית וחווייתית.
זהו הספר השני בסדרה. הספר הראשון, “סיגלית והצבעים באנגלית“, זכה לביקורות נלהבות מצוותי חנוך, מהורים ובעקר ואולי הכי חשוב מילדים מרצים. 


מיה יהלום, מרצה, מאמנת ומלמדת טכנולוגיה לעסקים, אמא וסופרת ילדים. 
הרעיון לספר נולד מהאמונה שילדים בכל גיל יכולים לרכש שפה נוספת אם זה נעשה בדרך לימודית יצירתית ומהנה. הצלחות ברכישת שפה בגיל מקדם מהוות בסיס איתן להמשך למודי השפה בעתיד.

סיגלית והמספרים באנגלית מאת מיה יהלום, איורים מאת טוהר שרמן-פרידמן, הוצאת צמרת, ילדים ונוער, לרכישה לחצו כאן.



*יהונתן והזאב - מעשה בילד שאמר "לא בא לי"
יהונתן הקטן הוא ילד שעל כל דבר אומר "לא רוצה", מסרב להקשיב ומתרגז על כלם. יום אחד, במקום ללכת לגן, הוא נכנס לבדו ליער גדול. בדרך הוא פוגש איש זקן וחביב ובעלי חיים שחיים בסביבתו, כלם מזהירים אותו שלא יכנס ליער, אך יהונתן מסרב להקשיב.

הָיֹה הָיָה יֶלֶד קָטָן שֶׁקָּרְאוּ לוֹ יְהוֹנָתָן.
לִיהוֹנָתָן הֶחָמוּד וְהַקָּטָן הָיוּ אִמָּא וְאַבָּא וַאֲחָיוֹת גַּם.
אָבִיו וְאִמּוֹ הָיוּ שׁוֹאֲלִים לִפְעָמִים: "יְהוֹנָתָן אַתָּה רוֹצֶה לֶאֱכֹל?"
"לֹא בָּא לִי, לֹא רוֹצֶה."


כשזאב גדול מאיים לטרף אותו, בעלי חיים רבים באים לעזרתו, וגם ידידו הזקן. יהונתן לומד כמה חשוב להקשיב לסביבה, ובה בעת מעביר מסר חזק לילדים הקוראים: ללמד להקשיב, להיות פתוחים לדעות של אחרים ולאפשר לזולת לעזר לנו ולייעץ לנו. זהו ספר נהדר לכל "הסרבנים הסדרתיים", המבטא את חשיבותן של הסובלנות וההערכה כלפי הסביבה שרוצה בטובתנו.

יהונתן והזאב מאת דוד ל' אבבה, איורים ליאה פינטו, הוצאת צמרת, ילדים ונוער, לרכישה לחצו כאן.



*סבתא שושטויות- האם גם חיות פוחדות?
אלכסנדר, ינשוף חכם וידען שמתגורר בגן החיות, משתף את הקוראים במה שמתרחש בגן החיות אחרי שכל המבקרים חזרו לביתם: פעם בשבועים נפגשות כל החיות וחולקות דעות ומחשבות. באחד המפגשים כשעולה נושא הפחדים, כל חיה משתפת את חברותיה בפחד שלה, ואלו החיות האחרות מקשיבות לה ונותנות עצות שמסיעות להן.


בחן, בהומור ובחריזה משבחת רוקמת המחברת עלילה נוגעת ללב, שבה גם אריות פוחדים מרופאי שנים וגם דבים פוחדים מהחשך. הספור מעמיק בנושא הפחד, מעורר הזדהות רבה ואף נותן כלים רבים להתמודד אתו, אם כי נראה שהכלי החשוב ביותר הוא זה של החברות, האכפתיות וההקשבה.
שוש בר-חן, סבתא לשלושה, קצינת משטרה בגמלאות. זה ספרה השני בסדרת "סבתא שושטויות". ספרה הראשון הוא "סבתא שושטויות שירים וחויות"
סבתא שושטויות- האם גם חיות פוחדות? מאת שוש בר-חן, איורים דודי שמאי, הוצאת צמרת, ילדים ובני נוער, לרכישה לחצו כאן.


*סודה של הדובה 

בארץ רחוקה, על הר גבוה, שכן כפר קטן שהיה מוקף ביער עבות. בקצה הכפר, על שפת הנחל שזרם לאורכו, התגוררו אבא אנאדי, אימא בהולה, אפו הבן הבכור וקולדה הבן הצעיר. זקני הכפר סיפרו שבמעבה היער חיים דובים, אך אף אחד לא ראה דוב מעולם. יום אחד, בעוד הכבשים רועות באחו, נדהם אבא אנאדי לראות דובה בין עצי היער ועל גבה כלבה לבנה.



מנין הגיע הזוג המוזר? וכיצד פוענחה התעלומה?
כל זאת ועוד בסיפור אפוף מסתורין וקסם, על חברות אמיצה, חמלה ואהבה.

סודה של הדובה  מאת סימה קלינבורד, איורים עוזי בנימין, הוצאת צמרת, ילדים ונוער, לרכישה לחצו כאן




*מוכר המשקאות והסוס

"מוכר המשקאות והסוס" הוא ספור היתולי על סוס מצחיק וקצת מבלבל, החושק בקלמנטינה מתוקה, ועל מוכר משקאות עם חוש יזמי, ההופך את השנים לשותפים מצליחים.


זהו ספור מבלבל, מטרף, משעשע ומצחיק במיוחד, שמעודד מחשבה פרועה, רעיונות מוזרים והמצאות חדשות  שכן דווקא בזכות כל אלה קורים הדברים הכי מעניינים בחיים.


דן קנטר הוא איש טכנולוגיה אשר שירת את המדינה במשך כ-20 שנות שירות.
במהלך חופשת השחרור, זכה דן לזמן איכות יקר עם ילדיו הקטנים. מחוויית המשחק המשותף נולדה סדרת ספרים מלאת הומור, מקוריות, וערכים חברתיים החשובים לכולנו, כגון חברות, חמלה וסובלנות לאחר.
הכתיבה המחורזת והמקורית של דן מרעננת ומהנה מאוד, ומבטיחה חוויית קריאה משותפת להורים ולילדים, תחת קשת של צבעים, חרוזים וצחוק.
מוכר המשקאות והסוס מאת דן קנטר, איורים דנה גלר, הוצאת צמרת ילדים ונוער, לרכישה לחצו כאן.




*מיכלי ואלרגיה
כולנו מכירם כיום את בעיית האלרגיה ולא רק בגני הילדים. מה שלא היה נפוץ בעבר הפך כיום לשגרתי ומקובל. ילדים מאובחנים כאלרגיים והגן כולו נרתם לעזרתם ומדיר מהתפריט את כל מה שמסכן אותם. 

מיכלי היא ילדה מלאת שמחת חיים, שמקבלת מהרופא את הבשורה על כך שהיא אלרגית לביצים. בצורה משעשעת ונוגעת ללב מיכלי מבינה שביצים קימות במאכלים רבים שאסור לה לאכל.
כאשר מיכלי מגיעה לגן, היא מגלה שחברים רבים אלרגיים למאכלים שונים. ההבנה שהיא לא שונה מאחרים עוזרת לה לקבל את אלרגיה כחברה.



זה ספור מעורר השראה, מרגש עד דמעות ויחד עם זאת מצחיק, על מצב שכיח בימינו, שבו ילדים רבים סובלים מאלרגיות מסכנות חיים. מטרתו להביא למודעות הן את החוויה הכרוכה בכך, הן את הסכנות והן את הסוגיה החברתית שעולה לדיון פעמים רבות בהקשר זה.
מיכלי ואלרגיה מאת דליה קדם, איורים עוזי בנימין, הוצאת צמרים, לילידים ולנוער, לרכישה לחצו כאן




*ליבי לומדת את שפת הכלבים
בבתים רבים מאמצים כלבים ומעניקים להם חיים טובים יותר. הכלב כולו לב ואנו בני האדם זוכים להמון אהבה בעצם החיים המשותפים בבית ובמשפחה.

כשליבי אמצה את גור הכלבים שלה, היא רק רצתה לשחק אתו כל היום, ללטף, לחבק ולנשק אותו.
כי זה מה שעושים עם גורי כלבים, לא?
אבל עם הזמן ליבי מבחינה בכך שהגור שלה מראה סימנים בשפת הגוף הכלבית שלו שהוא דווקא לא כל כך אוהב חבוקים ונישוקים. כדי לבנות קשר טוב עמו, ליבי צריכה לגלות מה הכלבלב שלה כן אוהב לעשות.


זהו ספור על כלב רגיש שהתנהגותו שונה מכפי שאנחנו פעמים רבות חושבים שכלבים צריכים להתנהג. מטרתו לתת מקום לשונות, להדדיות, לאמפתיה ולראיית טובתו של האחר, בלי לנסות לשנות אותו.
ילדים רבים רוצים לגדל בעל חיים בביתם, אך רק מעטים מהם באמת מבינים את ההשקעה הכרוכה בכך.
הספר מאפשר להסביר לילדים רכים את העבדה שגם לבעלי חיים יש רגשות, וכשם שלנו יש העדפות, צרכים, אהבות וכעסים, גם הם חווים זאת, אולם מבטאים זאת בצורה אחרת. הספור פותח צוהר להבנת שפת הכלבים, המחוות שהם עושים והאופן שבו הם מתנהגים כדי להביע הנאה וספוק מצד אחד וחסר שביעות רצון מצד אחר. כמו כן, הספור אמנם עוסק בכלבים, אך מהוה הזדמנות לדון במערכות יחסים גם בין ילדים.


בדרך רגישה ואיכותית, המדברת לליבם של ילדים, מעבירה המחברת מסרים של התחשבות, רגישות, הזדהות, אכפתיות ומודעות לרגשותיהם של חיות מחמד ובעלי חיים בכלל.
ליבי לומדת את שפת הכלבים, מאת שי פילוסוף איה, איורים שי-לי בלמס, הוצאת צמרת, ילדים ונוער, לרכישה לחצו כאן.




*שמיל החציל 
בֹּקֶר אֶחָד, בִּכְפָר בַּגָּלִיל,
יָשַׁב לוֹ חָצִיל וּשְׁמוֹ הָיָה שְׁמִיל.
שְׁמִיל חִפֵּשׂ מַשֶּׁהוּ שֶׁאוֹתוֹ מִמִּשְׁפַּחַת הַחֲצִילִים יַבְדִּיל.
יָשַׁב וְחָשַׁב לְעַצְמוֹ, אוּלַי אֶהְיֶה מוּזִיקַאי,
אוּלַי חַקְלַאי,
אוּלַי בִּכְלָל סְפּוֹרְטַאי?
וְחָשַׁב וְחָשַׁב...
שְׁמִיל הֶחְלִיט לְנַסּוֹת לִהְיוֹת מוּזִיקַאי, אוּלַי זַמָּר וְאוּלַי בִּכְלָל נַגָּן.
חִישׁ לָבַשׁ שְׁמִיל אֶת הַמְּעִיל
וְיָצָא לְדַרְכּוֹ בַּשְּׁבִיל.
חִפֵּשׂ וְחִפֵּשׂ,
וּלְפֶתַע פָּגַשׁ אֶת הַמִּשְׁמֵשׁ.
סִפֵּר לוֹ הַמִּשְׁמֵשׁ שֶׁיֵּשׁ לַהֲקָה בִּרְחוֹב הָאַבְקָה.
הִמְשִׁיךְ שְׁמִיל בְּדַרְכּוֹ בַּשְּׁבִיל, שֶׁאוֹתוֹ לַיַּעַד הוֹבִיל.

נִכְנַס שְׁמִיל וְרָאָה אֶת הַמְּלָפְפוֹן מְנַגֵּן עַל קְסִילוֹפוֹן,
אֶת הַתַּפּוּחַ נוֹשֵׁף בְּמַפּוּחַ
וְאֶת הָאַגָּס עַל הַבָּס.
אֲלֵיהֶם הִצְטָרֵף שְׁמִיל – עִם הֶחָלִיל.


שמיל החציל, שחי בכפר בגליל, מחפש את ייעודו ומבקש לממש את עצמו. הוא עורך ניסיונות שונים – מנסה לנגן, לעבד את האדמה ולהיות ספורטאי – אבל נוחל אכזבה. למרות זאת רוחו אינה נופלת, ומכל כישלון, הפסד או אכזבה הוא לומד על חשיבות הניסיון, ההתמדה והביטחון.
הספר כתוב בהומור ובחריזה קולחת ומתנגנת, והחלקים החוזרים שבטקסט מזמינים את הילדים להצטרף לספור ולדקלם אותם. המסר האופטימי והמעודד יכול ללוות ילדים ומבגרים בכל קשי ולהעצים אותם.
שמיל החציל מאת רן שליים, איורים בועז קריספין, הוצאת צמרת, ילדים ונוער, לרכישה לחצו כאן



*הספסל של סבא אהרון
מאז שהפכתי לסבתא לפני שלש שנים אני יודעת לומר שאין גדולה אהבה ממאהבת סבא סבתא לנכדים. משהו בקשר המיוחד הזה מרומם את הלב מגדיל את האהבה ומעניק אושר גדול לסבים ולנכדים.


בימים אלו רואה אור הספר "הספסל של סבא אהרון". זהו סיפור מופלא על סבא מיוחד בעל לב זהב.
סבא אהרון מעניק לכולם כוכבים של אהבה, חבוק מנחם, רכות וחבה, שמחה וגאווה.
לסבא יש ספסל ועליו המון קופסאות, שקיות ותיקים – ובתוכם אוצרות. כשנכדיו באים אליו ומבקשים דבר-מה שחסר להם, סבא מפשפש בקופסאות ותמיד מוצא. הוא מעניק להם הכל בחיוך רחב ושולח מלבו כוכבים של אהבה.


זהו שיר הלל נוגע ומרגש לסב הטוב, הנבון והנדיב, ספור אהבה בין סב חם ואוהב לבין נכדיו.
הספסל של סבא אהרון מאת דורית שפיר, איורים בועז קריספין, הוצאת צמרת, לילדים ולנוער, לרכישה לחצו כאן






















ריקי ברוך










אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה