דפים

יום חמישי, 30 בדצמבר 2021

ילד מיוחד אף פעם לא לבד" ספר חשוב מאת עינת ואסקס

 




"בעולם שלנו ילדים רבים-כולם שונים וכולם יפים. כל אחד נולד יחיד ומיוחד כל אחד רוצה להיות אהוב במיוחד."(ענת ואסקס)
חלקם גדלים כילדים בעלי צרכים מיוחדים בחברה שלא תמיד יודעת להכיל ולקבל אותם כמות שהם עד ש"הופכת" אותם למבוגרים שונים שאינם מצליחים להיות חלק בחברה ובקהילה. עצוב אבל מציאותי. 
בימים אלו רואה אור הספר "ילד מיוחד אף פעם לא לבד" מאת עינת ואסקס ואני התרגשתי לקרא ולסקר. 



​​
בַּיִּשּׁוּב הַקָּטָן שֶׁבּוֹ הוּא גָּר,
רוֹנִי נֶחְשָׁב לְמוּזָר.
יְלָדִים סְבִיבוֹ מִתְגּוֹדְדִים,
לוֹעֲגִים, מִתְלַחְשְׁשִׁים
לְעִתִּים בּוֹ בּוֹעֲטִים,
וּלְשַׁתְּפוֹ בַּמִּשְׂחָק מְסָרְבִים.



שנים רבות של עבודה במערכת החינוך כמורה ומחנכת הפגישו אותי עם מנעד רחב של מתבגרים (לימדתי בחטיבת הביניים) היו בהם גם תלמידים עם צרכים מיוחדים שחשוב, ראוי ונכון היה לשלבם במערכת החינוך הרגילה. ילדים עם צרכים מיוחדים נולדו שכאלו שלא באשמתם ואתגר גדול לחברה בה אנו חיים, הוא לגלות כלפיהם סבלנות וסובלנות.





גיבור הספר "ילד מיוחד אף פעם לא לבד" הוא רוני, ילד בעל צרכים מיוחדים, שאינו מתקבל על ידי בני גילו וחש בודד, נלעג ודחוי. אמו, שחשה את כאבו, מייחלת לכך שיהיה לו חבר שיקבל אותו כמו שהוא. ואכן לימים מגיע ליישוב ילד חדש שמתחבר לרוני ומעלה חיוך על פניו. הסיפור בא ללמד את הקוראים הצעירים מה הן סבלנות, קבלת האחר והכלה.




בחרוזים בשפה קולחת ומקרבת מביאה עינת את סיפורו של רוני שהוא בעצם סיפורם העצוב של ילדים רבים בחברת הילדים. הקושי לקבל את השונה, ההבנה שהשוני אינו הופך אותו בהכרח לילד/אדם פחות טוב מכולנו וההזדמנות שלו לחיים טובים זהה להזדמנות אותה רואים בעצמם ילדים "רגילים"

עינת ואסקס, מתרגמת ועורכת לשון במקצועה, אמא לשני בנים, אחד מהם ילד מיוחד. זהו ספר הביכורים שלה שנכתב מתוך כאב ודאגה לילדים מיוחדים ומוקדש לבנה, גבריאל. תקוותה היא שסיפור זה ילמד ולו במעט את מה שחווים ילדים מיוחדים על בסיס יומיומי: אלימות פיזית ומילולית רק משום שאינם כמו שאר הילדים.

"ילד מיוחד אף פעם לא לבד" מאת עינת ואסקס, איורים מתן קלוורי רוב, הוצאת ניב, לרכישה לחצו כאן













ריקי ברוך




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה